in

LinkedIn Stories tulee – kuinka hyödyntää sitä urheilumarkkinoinnissa?

linkedin stories urheilumarkkinoinnissa

LinkedIn Storiesin vuorokaudessa katoavat tarinat tarjoavat mahdollisuuden sitouttaa seuraajia ja tuoda urheilukumppanuuksia esille uudella tavalla. 


Tämän viikon aikana myös suomalaiset ovat alkaneet nähdä LinkedIn-somepalvelussa uudenlaista sisältöä: 24 tunnissa katoavia lyhyitä sisältöjä.

LinkedIn Storiesin malli on tuttu esimerkiksi Instagramin tarinoista ja Snapchatista: käyttäjät ja yritykset voivat luoda lyhyitä, visuaalisia ja pystymuotoisia sisältöjä, jotka katoavat seuraajien näkyviltä vuorokaudessa.

Erityisen kiinnostava uusi ominaisuus on seuraajien sitouttamisen näkökulmasta: kuinka tarinoita voisi käyttää elävöittämään kanavaa, joka pahimmillaan on yritysten lehdistötiedotteiden ja työnhakuilmoitusten katkeamatonta tulvaa?


LinkedIn Stories on mahdollisuus myös urheilulle

LinkedIn Stories tarjoaa hyvän tavan tuoda urheilija ja yhteistyö luontevalla tavalla myös LinkedIniin. Sisältö katoaa vuorokaudessa, joten se voi olla henkilökohtaisempaa ja kevyemmin tuotettua kuin ulkoiset linkit tai blogimaiset artikkelijulkaisut.

Etenkin B2B-bisnestä tekevien yritysten kannattaa nyt miettiä, millä tavalla kumppanuutta urheilijan kanssa voisi hyödyntää tarinoissa: voisiko urheilija tarjota tarinoissa uuden, mielenkiintoisen näkökulman yrityksen toimintaan, sitouttaa olemassaolevia asiakkaita ja seuraajia juuri tähän formaattiin räätälöidyllä sisällöllä tai auttaa keräämään arvokkaita liidejä?

Urheilijalle taas LinkedIn tarjoaa erinomaisen keinon tuoda itseään tutuksi mahdollisille yhteistyökumppaneille. Jos urheilu-uran jälkeen mielessä siintää uusi menestystarina bisneksissä, kannattaa omaa henkilöbrändiä alkaa rakentaa jo silloin, kun fokus on vielä kilpakentillä. 


Mitä LinkedIn Storiesissa kannattaa tehdä?

Millaista sisältöä LinkedIn Storiesiin sitten kannattaisi tehdä? Ei kannata siirtää normaaleja, usein pönöttäviä bisnespäivityksiään vuorokaudessa katoavaan muotoon vaan hyödyntää tarinoiden hetkellisyyttä ja aktivoida seuraajia esimerkiksi seuraavilla tavoilla:

  • Livelähetykset tapahtumista
  • Päivittäiset kevyet sisällöt: vinkit, ideat, näkemykset
  • Aktivointi: kyselyt ja Q&A-tapahtumat

Koska palvelu on tuore Suomessa, aikaansa seuraava markkinoija tarttuu siihen nopeasti. Näkyvyyttä on helpompi saada, kun moni vielä miettii (Jos vain saa ominaisuuden itselleen ensimmäisten joukossa: Stories tulee käyttäjien saataville asteittain saman markkinankin sisällä.)

Kannattaa kuitenkin muistaa, missä kanavassa toimitaan ja millaiselle yleisölle viestitään. Moni pelkää, että tarinoiden myötä LinkedInin liiketoimintafokus murenee. Se, mikä toimii TikTokissa tai Instagram Storiesissa, ei välttämättä istu LinkedIniin: myös somepalvelu itse muistuttaa, että tarinoita ei kannata käyttää oman aamupalansa dokumentointiin vaan tiedon jakamiseen ja oman osaamisensa esiintuomiseen.

Päivitetty 23.10.2020 – 10.fi

R-kioski etsii urheilijoita, Neste jättää rallin, naisfutis tarjoaa sponsoreille mahdollisuuksia

Markkina-arvoltaan suurimmat urheilutapahtumat

Markkina-arvoltaan suurimmat urheilutapahtumat, muotiuutisia ja vastuullisia otteluita