in

Find, mix & match: Näin teet urheilullista vaikuttajamarkkinointia

Miten valitaan brändille sopivat urheilijat? Kuinka rakennetaan erilaisia yleisöjä tavoittava tiimi? Miten urheilullinen vaikuttajamarkkinointi sovitetaan yrityksen tavoitteisiin? Näillä vinkeillä pääset hyvään vauhtiin.

Vaikuttajamarkkinointi on osa yhä useamman brändin markkinointimixiä. Vuonna 2021 vaikuttajamarkkinoinnin arvioidaan olevan maailmanlaajuisesti jo yli 10 miljardin euron markkina.

Vaikuttajat tavoittavat kohderyhmiä, joiden saavuttaminen perinteisellä mainonnalla voisi olla vaikeaa. Parhailla vaikuttajilla on tiivis ja suora suhde yleisöönsä, ja onnistuneessa vaikuttajamarkkinoinnissa brändi pääsee osaksi tätä suhdetta.

Vaikka harvaan asiaan liittyy yhtä vahvaa tunnelatausta ja fanikulttuuria kuin urheiluun, urheilijat ovat edelleen aliedustettuina vaikuttajamarkkinoinnissa. Tutkimusten mukaan urheilijoiden tekemät sisällöt myös sitouttavat poikkeuksellisen tehokkaasti, yli kaksi kertaa tehokkaammin kuin muiden sosiaalisen median vaikuttajien.

Me 10.fi:llä suunnittelemme kumppanuuksia juuri urheilijoiden ja brändien välille: etsimme sopivimmat kumppanit ja suunnittelemme sisältöjä, joiden avulla sekä brändi että urheilija saavuttavat tavoitteensa.

Tässä oppaassa jaamme parhaat vinkkimme yhteistyön käynnistämiseen:

  • Miten valitset brändillesi sopivat urheilijat?
  • Miksi tiimiajattelu kannattaa?
  • Kuinka vaikuttajamarkkinointi sovitetaan markkinoinnin vuosikelloon ja yrityksen tavoitteisiin?

Oatly ja Superpesis yhteistyöhön, nyrkkeily ja WNBA kasvattavat suosiotaan

Suuren urheilujuhlan tuntua: Jalkapallon EM -valvojaiset