in

10.fi ja Joukkueurheilijat ry yhteistyöhön – vahvasta urheilijabrändistä on paljon hyötyä myös joukkuelajien urheilijoille

Urheilumarkkinoinnin startup 10.fi ja Joukkueurheilijat ry aloittavat yhteistyön, jonka tavoitteena on tukea suomalaisia joukkueurheilijoita oman urheilijabrändin vahvistamisessa ja sosiaalisen median hyödyntämisessä.


Yhä useampi joukkueurheilija on kiinnostunut oman henkilöbrändin rakentamisesta ja sosiaalisen median hyödyntämisestä yritysyhteistöissä.

”Haluamme rohkaista pelaajia tarttumaan mahdollisuuksiin ja saattaa heitä yhteen mahdollisten yrityskumppanien kanssa”, kertoo Joukkueurheilijat ry:n toiminnanjohtaja Miika Rantatorikka. Vuonna 2021 perustettu Joukkueurheilijat ry edustaa Suomen kahden korkeimman sarjatason urheilijoita koripallossa, lentopallossa, salibandyssa ja pesäpallossa. 

10.fi ja Joukkueurheilijat käynnistävät yhteistyön, jonka tavoitteena on auttaa pelaajia kehittämään sosiaalisen median läsnäoloaan ja hyödyntämään sitä yhteistyökumppanuuksissa.

”Yksilöt ovat nousseet tärkeään rooliin joukkueurheilussa, niin seuran kuin brändien markkinoinnissa. Oman urheilijabrändin rakentamisesta on hyötyä jokaiselle urheilijalle, ja on hienoa päästä tuomaan tätä sanomaa kiinnostavalle urheilijajoukolle yhdessä Joukkueurheilijoiden kanssa”, sanoo 10.fin perustaja Erkko Simsiö.

Rantatorikan mukaan moni pelaaja haluaisi tehdä kaupallisia yhteistöitä sosiaalisessa mediassa mutta ei tiedä mistä aloittaa ja millaisia sopimuksia tulisi tehdä. 

”Toisaalta myös yritysten on tällä hetkellä vaikea löytää isosta pelaajamassasta sopivia ja aktiivisia pelaajia. Kymppi on juuri oikea kumppani yhdistämään pelaajat ja yritykset.”

Yhteistyö käynnistyy kaikille Joukkueurheilijoiden jäsenille avoimella webinaarilla, jossa syvennytään urheilijan henkilöbrändin rakentamiseen. Suunnitteilla on myös monivaiheinen urheilijabrändin ja sosiaalisen median koulutuskokonaisuus, jossa urheilija voi edetä omaan tahtiinsa verkossa. 10.team-alustalla toteutettava ohjelma on maksuton Joukkueurheilijat ry:n jäsenille.

Timanttisia ajatuksia urheilumarkkinoinnista – Kympillä-podcastin vuoden parhaat

Urheilijan vahva ääni kantaa pitkälle