in

10.fi ja Jalkapallon Pelaajayhdistys kehittävät yhdessä jalkapalloilijoiden somea ja henkilöbrändiä

Urheilumarkkinoinnin startup 10.fi ja Jalkapallon Pelaajayhdistys ry aloittavat yhteistyön, jonka tavoitteena on tukea jalkapalloilijoita urheilijabrändin rakentamisessa ja sosiaalisen median tekemisessä.


Urheilijabrändin rakentaminen ja kaupallistaminen kiinnostaa yhä useampaa jalkapalloilijaa. Läsnäolo sosiaalisessa mediassa vaikuttaa myös pelaajien urakehitykseen monella tavalla niin urheilu-uran aikana kuin sen jälkeen, kertoo Jalkapallon Pelaajayhdistyksen toiminnanjohtaja Panu Autio.

”Ammattilaisuuden edistäminen on nostettu tärkeimmäksi teemaksi Pelaajayhdistyksen strategiassa. Ammattilaisuuden ja ammattimaisuuden edistämisessä tärkeää on, että pystymme kasvattamaan urheiluun tulevia rahavirtoja. Pelaajilla on iso mahdollisuus luoda arvoa ja kasvattaa mielenkiintoa omaa lajia sekä seuraa kohtaan olemalla taitavasti aktiivinen somessa.”

JPY ja urheilumarkkinoinnin startup 10.fi käynnistävät yhdessä jalkapalloilijoiden henkilöbrändin ja sometekemisen kehittämiseen keskittyvän koulutusohjelman. 

”10.fi on tuonut suomalaiseen urheiluyhteisöön ja -keskusteluun kauan kaivattua ammattimaista kaupallista osaamista ja näkökulmaa. Olen innoissani yhteistyöstä ja on mielenkiintoista nähdä mitä kaikkia yhteisiä kulmia tässä vielä löydetään”, Autio sanoo.

Myös 10.fin perustaja Erkko Simsiö on innoissaan uudesta kumppanuudesta.

”Urheilijat ovat tutkitusti tehokkaita sosiaalisen median vaikuttajia. Haluamme, että yhä useampi urheilija ymmärtää, millaisia mahdollisuuksia oman henkilöbrändin rakentaminen avaa, ja siksi on hienoa päästä edistämään tätä hienon lajin ja Pelaajayhdistyksen kanssa.”


Verkkokoulutuksissa sukelletaan someen ja henkilöbrändin rakentamiseen

10.fi ja JPY järjestävät jäsenille verkkokoulutuksia, joissa sukelletaan urheilijan henkilöbrändin rakentamiseen, sosiaalisen median tekemiseen ja oman osaamisen kaupallistamiseen.

”Sosiaalinen media on urheilijoille tärkeä kanava niin kumppanuuksien hyödyntämisessä kuin tärkeiden asioiden esille tuomisessa. Aktiivinen läsnäolo digikanavissa sitouttaa faneja ja voi tarjota myös mielenkiintoisia kaupallisia mahdollisuuksia urheilijoille”, Simsiö kertoo.

10.team-alustalla toteutettava ohjelma on maksuton JPY:n jäsenille. Pelaajalähettiläs Emma Immonen uskoo, että koulutusohjelma kannustaa entistä useampaa jalkapalloilijaa suhtautumaan someen entistä kunnianhimoisemmin.

”Näen ensiarvoisen tärkeänä ohjauksen ja koulutuksen sosiaalisen median tekemiseen. Lisäksi apu mahdollisten yhteistyökumppaneiden löytämiseen on hyvin keskeistä. Olen todella innoissani yhteistyöstä 10.fi:n kanssa, ja on mielenkiintoista nähdä, millaista kehitystä tullaan näkemään jalkapalloilijoiden somepresenssissä.”

Kustannustehokkuus, samaistuttavuus, creator economy… Nämä ovat urheilumarkkinoinnin isoimmat trendit vuonna 2023

Timanttisia ajatuksia urheilumarkkinoinnista – Kympillä-podcastin vuoden parhaat