in

Padelliitto ja 10.fi yhteistyöhön

10.fi ja Suomen Padelliitto kehittävät yhdessä kovassa kasvussa olevan lajin kumppanuuksia. Vasemmalta Erkko Simsiö, Mika Virmalainen ja Riku Saari.

Padel on maailman voimakkaimmin kasvava laji, joka houkuttelee nyt myös yrityskumppaneita. Suomen Padelliiton ja 10.fin yhteistyön tavoitteena on löytää lajille uusia isoja kumppaneita ja tehostaa kumppanuuksien hyödyntämistä monikanavaisesti.


Padel on maailman voimakkaimmin kasvava laji. Harrastajien ja pelipaikkojen määrä kasvaa kohisten myös Suomessa. Siinä missä pari vuotta sitten harrastajia oli noin 10 000, parin vuoden sisällä harrastajamäärän odotetaan kymmenkertaistuneen ja rikkovan 100 000 pelaajan rajan. Padelkenttien määrä kasvaa samoilla kertoimilla ja rikkoo todennäköisesti tuhannen rajan vuoden 2023 aikana.

Suomen Padelliiton kumppanuus- ja markkinointipäällikön Mika Virmalaisen mukaan lajin suosio on kiinnittänyt myös yritysten huomion.

“Padel on uusi ja raikas tuulahdus urheilurintamalla, ja moni yritys haluaa samaistua siihen kumppanuuden kautta. Matka on vasta alussa, mutta olemme saaneet liitolle jo useita loistavia kumppanuuksia. Yrityskumppanit ovat tärkeitä, koska ne osaltaan mahdollistavat lajin kehittymisen”, hän sanoo.


Tuloksellisia kumppanuuksia monikanavaisesti

Suomen Padelliitto ja digitaalisiin urheilukumppanuuksiin keskittynyt startup 10.fi ovat aloittaneet yhteistyön, jonka tavoitteena on kehittää lajin yhteistyömalleja, löytää lajille uusia yrityskumppaneita ja tehostaa kumppanuuksien hyödyntämistä eri kanavissa.

“Nyt on aika ottaa seuraava askel eteenpäin lajin kehittämisessä. Yhteistyö 10.fin kanssa on tärkeä osa kokonaisuutta ja mahdollistaa sen, että olemme alkaneet saada mukaan isoja brändejä monivuotisilla sopimuksilla. Hyödyntäminen on erittäin tärkeä osa kumppanuuksia. Siihen paras apu on tullut 10.fi:n ammattitaitoiselta ja monipuoliselta tiimiltä”, Virmalainen kertoo.

“Edellytykset hedelmälliselle yhteistyölle ovat parhaimmillaan, kun sopivat kumppanit löytävät toisensa. Padel on kiinnostava laji, jonka suomalaiset ovat jo löytäneet. Uskon siksi, että seuraavaksi sen löytää moni hyvä kumppani”, kertoo 10.fi:n taustalla toimivan 10 Sports Marketing Hubin perustaja Erkko Simsiö.

Yhteistyö on saanut lentävän lähdön, sillä jo nyt on saatu maaliin merkittävä monivuotinen Finnish Padel Tourin nimioikeudet sisältävä pääyhteistyökumppanuus, joka julkaistaan myöhemmin syksyllä. 

Toinen uusista kampanjoista on mysli- ja grandolabrändi Paulúnsin kanssa toteutettava Paulúns Padel Challenge, jossa kaksi padelharrastajaa kohtaavat kaksi Suomen padelmaajoukkueen huippupelaajaa joulukuussa. Koko syksyn kestävää projektia tullaan seuraamaan monessa kanavassa. 




Haluatko saada urheilumarkkinoinnin uutiset ja tärkeimmät trendit suoraan sähköpostiisi kerran viikossa? Tilaa 10.fi:n uutiskirje!

Nuoren tennistähden kumppanuuksien arvo kymmenkertaistui US Open -voiton myötä

Urheilijat edellä somessa ja mainoskampanjoissa