in

Naiskuskien menestysmahdollisuuksia lisätään sponsorirahalla


Pekko Pelikaani aktivoi TikTokissa

Jääkiekkoseura Lahden Pelicansin Pekko-maskotti toivottaa TikTokissa kiekkofanit jälleen tervetulleiksi katsomoon. Inspiraatiota pelikaani haki Will Smithin viraalihittivideolta. 


Busch Light haluaa lisätä NASCARin naiskuskien mahdollisuuksia menestyä

Olutbrändi Busch Light on käynnistänyt 10 miljoonan dollarin Accelerate Her -kampanjan, jolla halutaan nostaa naisten roolia NASCARissa. Kolmen vuoden mittaisessa ohjelmassa rahoitetaan naiskuskeja ja tarjotaan parempia harjoittelumahdollisuuksia sekä enemmän medianäkyvyyttä.

NASCARin korkeimmalla tasolla ei aja tällä hetkellä yhtään naista. Vahvasti sponsorirahalla ajettavassa lajissa raha määrää myös harjoittelumahdollisuudet, joten naiskuskien on ollut vaikeampi saada treeniaikaa kilparadoilla mieskuskeihin verrattuna.

”On hienoa että NASCARissa kisaavat sekä miehet että naiset. Mutta epätasa-arvoa on edelleen, ja se kumpuaa siitä, että naisilla ei ole rahoitusta”, sanoi Toni Breidinger ABC:n haastattelussa.


Iivo ilmestyi Times Squarelle

Suomen olympiamenestyjä Iivo Niskasen kuva ilmestyi Times Squarelle. Tempauksen takana oli Nasdaq Helsinki. Niskasellakin riittää kisojen jälkeen sijoitettavia varoja, sillä IS:n tietojen mukaan suksisponsori Fischer maksaa bonuksia kultamitalista 40-50 000 euroa, hopeasta 20-30 000 euroa ja pronssista 15-20 000 euroa.


McLaren julkisti uuden auton virtuaalimaailmassa

F1-talli McLaren julkisti uuden autonsa yhtä aikaa fyysisessä lanseeraustilaisuudessa ja virtuaalialusta Robloxissa. Fanit pääsivät koeajamaan autoa metaversumissa ennen tallin kuskeja Lando Norrista ja Daniel Ricciardoa, kertoo SportsPro Media.


Bottas saunatunnelmissa

F1-kuski Valtteri Bottas vihkii kansainvälistä yleisöä saunomisen saloihin yhdessä Harvian kanssa.

Kanadan yleisradioyhtiö oli myös havainnut selvää yhdennäköisyyttä Bottaksen ja yhdysvaltalaisen curlingpelaaja Matt Jamiltonin välillä.


Ifolor ja Urheilumuseo keräävät urheilun tähtihetkiä

Ifolor ja Urheilumuseo järjestävät kuvakisan, jossa kerätään suomalaisten tärkeitä liikuntaan ja urheiluun liittyviä tähtihetkiä kuvina. Raati, johon kuuluvat muun muassa ex-nyrkkeilijä Eva Wahlström ja valokuvaaja Jere Hietala, valitsee teoksista kahdeksan parasta, jotka pääsevät esille Urheilumuseon näyttelyyn.


Bön ranteessa kalliimpi aikarauta

Ampumahiihtäjillä on totuttu näkemään etenkin Polarin urheilukelloja. Norjan ampumahiihtotähti Johannes Bön ranteessa vilkkuu kuitenkin Richard Mille -merkin kello, jonka hinta on noin 350 000 euroa, kertoo Iltalehti. Kelloharrastajaksi tunnustautuva norjalainen on brändin lähettiläs.


Viikon olympiavideot

Alibaba juhlistaa pieniä yrityksiä ja pieniä tekoja.

Leijonien fiilistelyvideolla käännetään katseet menneesseen ja yleisöön.




Haluatko viikon poiminnat suoraan sähköpostiisi? Tilaa Kympin uutiskirje!

Super Bowl näytti, mikä markkinoinnissa on tärkeää juuri nyt

Jalkapalloliiga palkkasi sosiaalisen pelinrakentajan, Venäjän hyökkäys näkyy urheilumaailmassa