Lue urheilumarkkinoinnin ja sponsoroinnin ajankohtaiset kuulumiset.
LeadooMT palkittiin #MeHalutaanTero-kampanjasta
Kolme kertaa vuoden urheilijaksi valittu keihäänheittäjä Tero Pitkämäki dominoi palkintogaaloja vielä aktiiviuran jälkeenkin, kun suomalaisen startup-yhtiö Leadoo Marketing Technologiesin #MeHalutaanTero-kampanja palkittiin torstaina digitaalisen median GrandOne-gaalassa vuoden tuloksellisimpana kampanjana.
”#MeHalutaanTero on esimerkki siitä miten yrityksen arvopohja, rekrytointi, liiketoiminnan ydin sekä oivaltava ja ajassa kiinni oleva markkinointi nivoutuvat yhteen toimenpiteeksi, joka muuttaa merkittävästi koko yrityksen suuntaa”, raadista kommentoidaan.
Kuka ostaa Camp Noun nimikumppanuuden?
Espanjalaisseura FC Barcelona aikoo myydä kotistadioninsa nimen vuoden ajaksi kerätäkseen varoja koronaviruksen vastaisiin hankkeisiin. Vuonna 1957 avattu stadion on tunnettu koko historiansa ajan nimellä Camp Nou.
– Olemme urheilumaailman huipulla, joten me tartumme myös tähän haasteeseen niin tehokkaasti kuin kykenemme, Barcelonan varapuheenjohtaja Jordi Cardoner lupasi.
#BooTheCommish
Jenkkifutisliiga NFL ei luovu perinteistä koronankaan edessä. Varaustilaisuuden alussa liigan nokkamies Roger Goodell on perinteisesti saanut osakseen äänekkäät buuaukset astellessaan lavalle.
Koska tämän vuoden tilaisuus on virtuaalinen, myös buuaukset hoidetaan etänä. Olutbrändi Bud Light on luvannut lahjoittaa jokaisesta videobuuauksesta yhden dollarin hyväntekeväisyyteen. Lue lisää Mobile Marketerista.
Entiset NHL-kiekkoilijat perustivat rekryfirman
Entiset jääkiekkoilijat Jarkko Ruutu, Toni Dahlman ja Antti-Jussi Niemi haluavat luoda sillan urheilijoiden ja suomalaisten yritysten välille.
Uuden Eezy Unitedin kautta työpaikkansa on löytänyt jo urheilijoita. Esimerkiksi naisten maajoukkueen entinen hyökkääjä Annina Rajahuhta on ollut huhtikuun alusta varainhoitoyrityksessä ja jalkapalloilija Juuso Kevari on saanut erilaisia pätkätöitä opiskeluidensa oheen, kertoo Kauppalehti.
Futisliigojen tärkein ottelu
Jalkapallon pääsarjojen yhteinen Kauden tärkein ottelu -kampanja kannustaa pelastamaan pääsarjaseurat ja antamaan samalla jalkapalloelämyksiä koronaviruksen vaikutuksista kärsiville.
Seurat luovuttavat kaikki kampanjan kautta ostetut pääsyliput sarjatoiminnan käynnistyessä paikallisesti valitsemilleen hyväntekeväisyyskohteille. Kampanjan kautta halutaan mahdollistaa jalkapalloelämyksiä ja ilahduttaa erityisesti heitä, joiden arkeen koronavirusta vastaan käytävä taistelu vaikuttaa kaikkein eniten.
Kanadassa kehitellään korona-ajan kannustussovellusta
Torontolainen ChampTrax rakentaa Forbesin mukaan Hear Me Cheer -mobiilisovellusta, jonka avulla tv-lähetystä kotisohvallaan katsovan penkkiurheilijan kannustushuudot välittyvät joko lähetykseen tai suoraan areenalle. Toistaiseksi ei ole tiedossa, millä aikataululla sovellus on käyttövalmiina.
UEFA jakaa rahaa seuroille
Euroopan jalkapalloliitto Uefa jakaa yhteensä 70 miljoonaa euroa maanosan seuroille, jotka painivat talousvaikeuksissa koronaviruksen takia. Tukea saa kaikkiaan 676 seuraa jokaisesta Euroopan 55 jalkapalloliitosta. Summat ovat 3 200 euron ja 630 000 euron välillä, kertoo IS.
Olympiarahasto kehittyy – OP-Ryhmä laittoi 300 000 euroa
Viime vuoden lopulla startanneesaan Olympiarahastoon on puolen vuoden aikana kertynyt jo lähes miljoona euroa yksityistä pääomaa. Ensimmäisten suurlahjoittajien joukossa rahastoa ovat tukeneet mm. OP Ryhmä sekä Motonet-ketjusta tunnettu Broman Group.
Olympiarahaston tavoitteena on kerätä suomalaiselle urheilulle yhteensä 40 miljoonan euron tukipotti, josta puolet tulee yrityksiltä ja yksityishenkilöiltä ja toinen puoli valtiolta.
KalPalle uudet pääomistajat
Kuopiolainen liigaseura KalPa kertoi keskiviikkona, että seuran pääomistaja ja entinen NHL-kiekkoilija Sami Kapanen myy osuutensa kuopiolaiselle sijoittajayhteisölle, jossa ovat mukana myös tutut kuopiolaiset kiekkonimet Kimmo Timonen ja Teemu Hartikainen.
”Oli hienoa huomata miten suurin osa kontaktoiduista oli valmis lähtemään mukaan tähän projektiin, josta ei ole euroakaan odotettavissa takaisin, ainoastaan hyvää mieltä”, KalPa Hockey Oy:n hallituksen puheenjohtaja Mika Sutinen kertoo seuran tiedotteessa.
Olympiakomitea x Lumoava
Olympiakomitean kumppani Lumoava on luonut Loisto -korusarjan, jonka kasvoina ovat olympialaisiin tähtäävä taitajuoksijakolmikko Reetta Hurske, Annimari Korte ja Nooralotta Neziri.
Loisto-korujen myynnillä tuetaan tulevaisuuden nuoria urheilijalupauksia. Jokaisesta myydystä Loisto-sarjan korusta lahjoitetaan viisi euroa #nuorellesiivet -kampanjaan, josta ne ohjautuvat Suomen Urheiluakatemioille eri puolille Suomea.
Mestiksen Hengenpelastajaliiga saa jatkoa
Mestiksen ja Suomen Punaisen Ristin Veripalvelun palkittu yhteiskampanja jatkuu myös ensi kaudella. Hengenpelastajaliigan ensimmäinen kausi aktivoi Mestis-yhteisön luovuttamaan verta puolen vuoden aikana peräti 1 404 kertaa. Luovutuksilla pystyttiin auttamaan jopa 4000:a avuntarvitsijaa.
Yhteistyö palkittiin Sponsorointi ja Tapahtumat 2020 -gaalassa peräti kolmessa eri kategoriassa.
Liigan ePlayoffs huipentuu lauantaina
Jääkiekkoliigan konsolipudotuspelit ovat edenneet huipennukseen. HIFK:n ja Kärppien välinen finaali nähdään lauantaina Subilla klo 16.00.
Väärällä autolle treeneihin – 50 000 euroa sakkoa
Bayern Munchenin Kingsley Coman kurvaili viime viikolla seuran harjoituksiin McLarenillaan, koska hänen Audinsa sivupeili oli kuuleman mukaan rikki.
Seuran kumppanuus Audin kanssa edellyttää pelaajia käyttämään Volkswagen-konsernin automerkkejä, joten peilin korjauksen lisäksi Comanin maksettavaksi rapsahti mojovat 50 000 euron sakot sopimusrikkeestä.
Coman pyysi töppäystään anteeksi ja lupasi käydä Audin tehtaalla jakamassa nimikirjoituksia, kunhan koronarajoitteista päästään.
Jääkiekko arvostetuin, kertoo Taloustutkimus
Jääkiekko on ykkönen, kun suomalaisilta kysytään eri urheilulajien arvostusta. Jalkapallo on noussut kolmen aikana viidenneltä sijalta toiseksi. Toinen vahva nousija on koripallo, joka nousi kärkikymmenikön ulkopuolelta kuudenneksi.