in

Coach Härkösen takatukka, markkina-arvoltaan suurimmat urheilutähdet ja aktivismia monella rintamalla

Coach Härkösen takatukka


IPK:n valmentajan Coach Härkösen takatukka nousi ilmiöksi, seura julkaisi paidan

Mestisjoukkue Iisalmen Peli-Karhujen valmentajan Niko ”Coach Härkönen” Härkösen ajaton takatukka nousi somessa ilmiöksi. IPK reagoi asiaan nopeasti ja toi myyntiin valmentajan kasvoilla koristellun t-paidan. Eikä siinä vielä kaikki, markkinoille on tuotu myös Hot Coach Burger!


Markkina-arvoltaan suurimmat urheilijat listattiin taas

Sportspromedia ja tutkimusyhtiö Nielsen ovat yli vuosikymmenen ajan julkaisseet 50 most marketable athletes -listaa, jolla urheilijat on laitettu parhausjärjestykseen vaikutusvaltansa ja markkina-arvonsa perusteella. Tämän vuoden tutkimuksessa analysoitiin 6 000 urheilijaa 21 eri lajista tavoittavuuden, relevanssin, sitoutuneisuuden ja markkinointitavoitteiden täyttämisen mittareilla.

Vuoden 2020 listalla on paljon ilmeisiä ja tuttuja nimiä sekä myös odottamattomia urheilijoita. Top 3 ei varmasti yllätä ketään: Lionel Messi, Cristiano Ronaldo ja LeBron James ovat maailman seuratuimpia ja hyvätuloisimpia urheilijoita. Listalta löytyy myös muun muassa 12-vuotias brittiläinen skeittaajalupaus Sky Brown, islantilainen crossfit-urheilija Katrín Tanja Davíðsdóttir ja italialainen ampumahiihtäjä Dorothea Wierer. Jalkapallon, tenniksen, koripallon ja jenkkifutiksen lisäksi listalla näkyvät vahvasti myös kriketti, surffaus ja vapaaottelu. 

Uutuutena kokonaisuuteen on tulossa samanlainen listaus myös joukkueista ja brändeistä samalla metodilla.


Brittiurheilijat lyöttätyivät yksiin ilmastokriisin ratkaisemiseksi

Yli 300 Britanniaa olympialaisissa ja paralympialaisissa edustanutta urheilijaa on jättänyt ilmastovetoomuksen Ison-Britannian hallitukselle. Mukana pääministeri Boris Johnsonille toimitetussa vetoomuksessa ovat muun muassa juoksijat Mo Farah ja Paula Radcliffe, triathlonisti Alistair Brownlee ja soutaja Sir Steve Redgrave. Tavoitteena on kannustaa hallitusta siihen, että koronapandemian elvytystoimet ottaisivat huomioon myös kestävän kehityksen ja ilmastokriisin ratkaisemisen.

Lue myös: ”Myös urheilussa vastuullisuudesta on tulossa liiketoiminnan edellytys”


TPS:n pelaajat ohjeistavat koronatoimiin

Jääkiekon Liigan alkaessa koronaturvallisuus mietityttää taatusti paikan päälle tulevia faneja. TPS:n valmennus ja pelaajat julkaisivat kauden alla videon, jolla ohjeistetaan tekemään tapahtumasta koronaturvallinen.



Pelicansin brändivideolla julistetaan rakkautta Lahdelle

Lahden Pelicans julkaisi Liiga-kauden alla yhdeksänminuuttisen brändivideon, jolla lahtelaiset kertovat omasta kotikaupungistaan. 


Techno Snatch naittaa painonnostokilpailut ja tapahtumajärjestäjät

Painonnostaja Anni Vuohijoki ja Helsingin Herakles järjestävät Helsingissä poikkeukselliset kilpailut, joissa paitsi mitellään tempauksessa ja työnnössä myös esiintyy eturivin levynpyörittäjiä. 

Facebook-sivuillaan Vuohijoki kertoo idean lähteneen halusta tukea tapahtumajärjestäjiä, jotka ovat kärsineet koronakriisissä: “Meillä urheilussa tapahtumat ovat pikku hiljaa alkaneet niin verkossa kuin isoissa halleissa etäisyydet huomioiden. Urheilu ei vaadi anniskelualueita tai yöaikaa. Siitä syystä ajattelin järjestää painonnostokilpailut Helsingissä, johon mukaan liittyy myös tapahtumanjärjestäjiä.”


Kestävyysurheilu.fi siirtyy norjalaiselle Wsportsmedialle

Norjalainen Wsportsmedia on ostanut suomalaisen kestävyysurheiluun keskittyneen kestävyysurheilu.fi-sivuston. Sivustolla on talvikuukausina 100 000-180 000 lukijaa kuukaudessa.

Norjalaisyhtiön liiketoiminta muodostuu muun muassa TV-tuotannoista, mediaoikeuksien jakelusta ja kansainvälisten urheilutapahtumien hallinnoinnista. Sen tuotteisiin kuuluu muun muassa yhtiön itse perustama Visma Ski Classics -hiihtosarja.


LeBron James rekrytoi vaalivirkailijoita

Koripallotähti LeBron Jamesin johtama More Than A Vote -kampanja on onnistunut hankkimaan Yhdysvalloissa jopa 10 000 uutta vaalivirkailijaa. Kampanjan tavoitteena on lisätä äänestysmahdollisuuksia etenkin mustissa kaupunginosissa ja kannustaa ihmisiä äänestämään. Mukana kampanjassa on monia tunnettuja urheilijoita, kuten pikajuoksija Allyson Felix ja jenkkifutari Patrick Mahomes, sekä viihdemaailman tähtiä koomikko Kevin Hartista laulaja Toni Braxtoniin.

View this post on Instagram

VOTE ?‼️‼️ #MoreThan

A post shared by LeBron James (@kingjames) on

urheilu-ja-vastuullisuus

”Myös urheilussa vastuullisuudesta on tulossa liiketoiminnan edellytys”

3 faktaa vaikuttajamarkkinoinnista, jotka jokaisen urheilusponsorin tulisi tietää