in

Data paljasti yhteyden some- ja kiekkomenestyksen välillä, liigat ja seurat hakevat liikevaihtoa kotimaansa ulkopuolelta

Kuvakaappaus Toronto Maple Leafsin Instagramista


Korreloiko somesuosio pelimenestyksen kanssa?

NHL-seurat ovat panostaneet vahvasti someen viimeisen vuoden aikana. Suurimman loikkauksen on ottanut Florida Panthers, jonka sitouttavuus eri kanavissa kasvoi huimat 195 prosenttia, selvisi Convivan tutkimuksessa. Sitouttavinta sisältöä kuluvalla kaudella on tuottanut Toronto Maple Leafs.

Fanien sitoutuneisuus somessa näyttää datan mukaan korreloivan myös pelillisen menestyksen kanssa. Pudotuspeleihin päässeiden joukkueiden sisältöihin sitouduttiin 69 prosenttia enemmän jo runkosarjakaudella. Pudotuspelijoukkueiden runkosarjakaudella jakamat videot keräsivät 56 prosenttia enemmän tykkäyksiä, kommentteja ja jakoja kuin pudotuspelien ulkopuolelle jääneiden joukkueiden.


NBA houkuttelee kansainvälistä yleisöä Idris Elban avulla

Koripalloliiga NBA:n uusimmalla That’s Game -mainosvideolla pelin saloihin opastaa brittiläinen tähtinäyttelijä Idris Elba. Kampanjan tavoitteena on saada lisää kiinnostusta lajille ja liigalle kansainvälisten yleisöjen keskuudessa, kertoo Muse.


PSG panostaa liiketoimintaan Ranskan ulkopuolella

Jalkapalloseura Paris Saint-Germain avaa fanituotekaupan Los Angelesiin. Ranskalaisseuran liiketoiminnasta 86 prosenttia tulee sen kotimaan ulkopuolelta, ja tähtäimessä on avata lisää myymälöitä Euroopan ulkopuolelle lähivuosien aikana, kertoo Sportico.


RoKi polkaisee käyntiin kausikorttitempauksen 

Rovaniemen Kiekon naisten edustusjoukkue polkee tänä perjantaina kausikorttitempauksen. Joukkueen pelaajat, vamennus ja johto pyöräilevät niin kauan, että 500 kausikorttivarausta saadaan täyteen. Tempaus alkaa kello 15 Lordin aukiolta, ja sitä seurataan somessa ja livelähetyksessä, jossa luvassa on myös haastatteluja, vieraita, haasteita, arvontoja ja pelaajasopimusten julkaisuja.


Sponsori vaatii olympialaisten perumista

Yksi Tokion olympialaisten pääsponsoreista vaatii kisojen perumista maan koronatilanteen takia. Asahi Shimbun -lehden pääkirjoituksessa peräänkuulutetaan realistista arviointia siitä, pystyttäisiinkö kisat järjestämään pandemian pahenematta. Valtaosa japanilaisista on myös kisojen perumisen kannalla, kertoo IS.


Marimekko ja Adidas yhteistyöhön

Marimekko ja Adidas käynnistävät yhteistyön, jonka myötä julkaistaan suomalaisen muotitalon historian ensimmäinen urheiluvaatemallisto.


Osaka penää keskustelua urheilijoiden henkisestä hyvinvoinnista

Mitä median eteen joutuminen heti häviön jälkeen tekee urheilijan mielenterveydelle? Tätä kysyy tennistähti Naomi Osaka, joka kertoi sosiaalisessa mediassa, että ei aio osallistua Ranskan avoimen tennisturnauksen lehdistörilaisuuksiin, koska ne voivat olla haitallisia urheilijan henkiselle jaksamiselle.

Lehdistötilaisuudet väliin jättävää urheilijaa uhkaa turnauksessa jopa 20 000 dollarin sakko. Osaka toivoo, että sakkosumma ohjattaisiin hyväntekeväisyyteen, kertoo Yle. Osakalla on varaa maksaa sakot, sillä hän on maailman parhaiten tienaava naisurheilija.


Olympiastadion vuoden liikuntapaikka 2021

Uusittu Olympiastadion – jossa myös 10.fi pitää majaansa –  on palkittu vuoden 2021 parhaana liikuntapaikkana. Seitsemännentoista kerran myönnetty tunnustus jaetaan vuosittain ansioituneelle liikunnan ja urheilun tilalle.

“Helsingin Olympiastadion on ainutlaatuinen ja yhteiskunnallisesti merkittävä monitoimiareena Suomessa. On todella hienoa, että tämän 83 vuotta vanhan instituution peruskorjaukseen satsattiin. Lopputuloksena syntyi upeasti uudistunut kokonaisuus, joka huokuu arvokasta historiaa mutta tarjoaa samalla yhä laajemmin liikunta-, urheilu- ja harrastusmahdollisuuksia sekä tapahtumia, tunnelmia ja toimintoja eri kohderyhmille”, toteaa rakennusneuvos Erja Metsäranta opetus- ja kulttuuriministeriöstä.


Mestaruusliiga laittoi kauden pakettiin kiitosvideolla

Lentopallon Mestaruusliiga julkaisi yhteisvideon poikkeuksellisen kauden päätteeksi.


Viikon video: Saatanallista kestävyysurheilua Suomesta

Conor McGregor maailman parhaiten tienaava urheilija

OP:n Soineli Jormakka: ”Asuntolaina tai vakuutus ei ole tuote, jota kannattaa myydä pelikentän laidalla”