in

F1 hyödyntää dataa fanien aktivoinnissa, kryptosponsorit tähyilevät Suomen pääsarjoihin


Taina Susiluodosta Olympiakomitean toimitusjohtaja

Suomen Olympiakomitean uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty Taina Susiluoto. Susiluoto siirtyy tehtävään Elinkeinoelämän keskusliiton johtajan pestistä.

”Koen tärkeäksi, että saisimme pandemian aikana harrastuksista pudonneet 20 000 lasta ja nuorta palaamaan liikunnan pariin. Samalla meidän on kyettävä entistä paremmin tukemaan kilpaurheilijoita ja heidän valmentajiaan kansainväliseen menestykseen, sillä huippuhetket urheilussa liikuttavat meitä kaikkia. On selvää, että viimeaikaiset häirintätapaukset huomioiden tulen tekemään määrätietoisesti työtä vastuullisen ja terveen urheilukulttuurin edistämiseksi”, Susiluoto sanoo Olympiakomitean tiedotteessa.

Atria tarttui kuumaan hetkeen

Jääkiekon SM-liigan ottelu Kärppien ja Ilveksen välillä jouduttiin keskeyttämään, kun jää lohkeili Atrian Wilhem-makkaran mainoksen kohdalta. Atria tarttui nopeasti hetkeen ja julkaisi somessa humoristisen pahoittelun.


F1 ja Salesforce panostavat fanidataan ja yleisön aktivointiin

Formula 1 ja CRM-järjestelmäjätti Salesforce käynnistävät viisivuotisen kumppanuuden, jonka tavoitteena on tuoda fanit entistä lähemmäs tapahtumia datan avulla. Asiakkuusjärjestelmien tietoa halutaan hyödyntää asiakkaiden ymmärtämisessä, sisältöjen suunnittelussa sekä vastuullisuustyössä.
Tavoitteena on aktivoida faneja uusilla tavoilla niin paikan päällä kuin verkossa sekä tuoda lajin pariin uutta yleisöä.

”Fanien sitoutumisen ja vastuullisuustyön kehittäminen antaa olemassa oleville faneille entistä enemmän rakastettavaa sekä avaa ovia uusille yleisöille, kun laji jatkaa vauhdikasta kasvuaan”, kertoo Salesforcen Colin Fleming tiedotteessa.


FC Haka sai kryptovaluuttasponsorin

Bitcoinkeskus.com on yksi jalkapalloseura FC Hakan pääyhteistyökumppaneista alkavalla kaudella. Kyseessä on tiettävästi Suomen ensimmäinen Bitcoin-aiheinen sponsorointi palloilulajien pääsarjatasolla.


Insinööriliitto panostaa salibandyyn

Insinööriliitto on Salibandyliiton uusi yhteistyökumppani. Markkinointi- ja sponsorointisopimuksen kesto on kolme vuotta. Pääsarjojen lisäksi Insinööriliitto näkyy myös juniori- ja harrastustoiminnassa.

”Mahtavaa, että saamme tällaisen salibandysta isosti kiinnostuneen joukon eli insinöörit vahvemmin mukana lajiin. Tavoitteena on tuoda pelaajat lähemmäksi kouluja ja työelämää”, kertoo Salibandyliiton kaupallisten asioiden päällikkö Timo Toivonen tiedotteessa.


Samuelssonin some kasvoi avautumisen myötä, myös sponsorit kiinnostuivat

Samuli Samuelsson avautui muutama vuosi sitten somessa kumppanihankinnan hankaluudesta liian pienten someseuraajamäärien takia. Avautumisen seurauksena juoksija sai valtavasti uutta yleisöä – ja myös uusia kumppaneita, kertoo Ilta-Sanomat.



VR kannustaa junailemaan Ruotsi-otteluun

VR on syyskuussa Olympiastadionilla käytävän Ruotsi-ottelun pääyhteistyökumppani. ”Haluamme kannustaa maaotteluun saapuvia valitsemaan ympäristöystävällisimman vaihtoehdon sekä toimimaan samoin myös muissa Olympiastadionin yleisötapahtumissa”, kertoo maaottelua organisoivan SUL:n markkinointiyhtiö Track & Field Finland Oy:n toimitusjohtaja Jari Töykkä tiedotteessa.


Viikon paita: Ruotsin pelikirja löytyy pelipaidasta

Ruotsin naisten jalkapallomaajoukkueen taktiikka ja pelaajien tiedot löytyvät virallisen pelipaidan niskalapusta. Jos vastustajat haluavat tietää, miten Ruotsi voitaisiin mahdollisesti voittaa, täytyy niiden vain ostaa vastustajan paita ja ruveta lukuhommiin.

Osaako urheilu perustella tarpeellisuuttaan markkinointipäättäjille?

Case Beely: Vähän erilainen autokauppa