in

Vahvaa some- ja strategiaosaamista 10.fi:lle – Heikki Pohjonen aloittaa partnership advisorina


Sosiaalisen median ja sponsoroinnin superosaaja innostuu fanikulttuurista ja kaikkia osapuolia hyödyttävistä kumppanuuksista.


Heikki “Hessu” Pohjonen on 10.fi:n tiimin uusin vahvistus. Markkinoinnin ja urheilun moniottelija tulee kehittämään digikumppanuuksia ja tarjoaa asiakkaille strategista konsultointia sekä sosiaalisen median ja henkilöbrändin rakentamisen asiantuntijuutta partnership advisorin roolissa.

Heikki on intohimoinen urheilufani, jonka CV on hengästyttävää luettavaa niin markkinoinnin kuin urheilun näkökulmasta. 

Hän on vetänyt digimarkkinoinnin ja sosiaalisen median konsultointiprojekteja Dinglellä sekä ollut Starsquadilla mukana monen suuren urheilutapahtuman, kuten Neste Rallin ja Karjala-turnauksen, hospitality-myynnissä ja -markkinoinnissa. Hän on myös yksi esports-organisaatio HAVU Gamingin perustajista.

10.fi:n lisäksi Heikki toimii myynti- ja markkinointijohtajana Riventsillä, joka tuottaa, markkinoi ja myy erilaisia urheilutapahtumia, kuten lentopallon EM-kisoja sekä Urheilugaalaa. Hän on myös Urheilumanagerit ry:n jäsen.

”Olen alusta lähtien seurannut innolla 10.fi:n sisältöjä. Omat intohimoni, digitaalinen markkinointi, urheilumarkkinointi ja sponsorointi, yhdistyvät 10.fi:n toiminnassa, joten on tosi hienoa päästä mukaan tiimiin”, Heikki kertoo.


Mikä on parasta urheilussa?

Eri lajien ja seurojen paikalliset fanikulttuurit, live-elämykset ja urheilun luoma tunne.


Mikä sponsorointiteko on jäänyt itsellesi parhaiten mieleen – ja miksi?

Yksi vaikuttavimmista oli Budweiserin mainos, jossa brändin lähettiläs Megan Rapinoe esitti toiveen löytää naisten jalkapalloilulle lisää sponsoreita. Tässä kampanjassa yhdistyi monta hienoa asiaa: osuva brändilähettiläs, avoimuus ja Budweiserin innovatiivinen tapa kannustaa uusia kumppaneita mukaan naisten jalkapalloon.

Suomalaisista töistä pidän erityisesti Mestiksen ja Veripalvelun Hengenpelastajaliiga-konseptista. Olin viime vuonna Spot Awardsien tuomaristossa, jossa käytiin läpi vuoden parhaita sponsorointitöitä, ja tämä sykähdytti erityisesti! Vaikuttava ja hieno kumppanuus, jossa on saatu koko faniyhteisö mukaan tekemään hyvää.


Mistä sponsoroinnin tai urheilumarkkinoinnin ilmiöstä olet tällä hetkellä erityisen innostunut?

Olen innoissani monipuolisista ja sisällöllisistä kumppanuuksista, jotka tuovat hyötyä niin urheilutoimijalle, koko sponsorin organisaatiolle kuin faneille. Myös urheilijoiden somen käyttämisellä urheiluseuran markkinoinnissa on Suomessa vielä paljon mahdollisuuksia.



Ole yhteydessä:
[email protected]
050 563 5537
LinkedIn
Twitter

Olympiajoukkueiden asut herättävät keskustelua, palloilijat saavat bonuksensa Bitcoineina

Superliigan nousu ja tuho, Rovanperä ja Red Bull ysäritunnelmissa