SPOT Awardseissa palkittiin vuoden 2022 parhaita sponsorointitöitä.
Olympiastadionilla järjestetty Helsinki Ski Weeks oli illan kirkkain voittaja, sillä ensimmäistä kertaa gaalan historiassa sama työ voitti sekä vuoden tapahtuman että vuoden sponsorointiteon palkinnon. Ski Weeks lähtee edustamaan Suomea European Sponsorship Associationin kilpailuun Lontooseen.
Vuoden urheilusponsorointina palkittiin Toyotan ja Paralympiakomitean Beyond Zero -kampanja. Vuoden urheilu- ja kulttuuritapahtumaksi valittiin Palloliiton ja UEFAN Super Cup 2022.
Kilpailun tuomaristossa istunut 10.fin Piitu Hoffrén kehuu kilpailun tasoa joissakin kategorioissa äärettömän kovaksi. Etenkin tapahtumat saavat tuomarilta kiitosta laadukkaasta ja kunnianhimoisesta tekemisestä.
“Oli ihana tuomaroida kovaa laatua! Parhaissa töissä näkyi halu tehdä yhdessä, ja brändin viesti istui lopputulokseen”, Hoffrén analysoi. “Parhaiten jäivät mieleen työt, joissa yhdistyivät tunteet ja mittaaminen. Voittajissa nämä kaksi asiaa olivat selkeästi läsnä.”
SPOT Awards -voittajat
Vuoden sponsorointiteko, Yleisön suosikki: Lasten Lumipäivät -kiertue
Vuoden tapahtuma, Yleisön suosikki: 2022 Jääkiekon MM-kisat
Urheilusponsorointi: Toyota & Paralympiakomitea Toyota Beyond Zero – Matkalla pidemmälle
Kulttuurisponsorointi: HSL X Bailantai & Mestarit – Vastuullisesti julkisilla keikalle
Yhteiskunnallinen sponsorointi: Sinebrychoff & Solstice – Lickalyzer
Yritystapahtuma: OP Ryhmä 120 vuotta
Urheilu- ja kulttuuritapahtuma: Palloliitto & UEFA Super Cup 2022
Sponsoroinnin vaikuttaja: Kristoffer Olson ja Tommi Puskala
Ikimuistoinen sponsorointi: KOFF & HIFK, Kaleva & Kalevankisat
Vuoden tapahtuma: Helsinki Ski Weeks 2022
Vuoden sponsorointiteko: Helsinki Ski Weeks 2022