in

Hiihtäjät kovaa valuuttaa markkinoinnissa MM-kisojen aikaan, Telian talviurheilukampanja puhuttaa

Kuva: Jesse Väänänen


Pärmäkosken ja Finnlamellin taloprojektia seurataan monikanavaisesti

Hiihtäjä Krista Pärmäkoski ja Finnlamelli ovat käynnistäneet yhteistyön. Pärmäkoskesta tulee hirsitalovalmistajan uusi brändilähettiläs, ja yhteistyön keskiössä on Pärmäkosken talonrakennusprojekti.

”Krista edustaa terveellistä elämäntapaa, jota myös Finnlamelli-kodit tarjoavat. Hänellä on laaja seuraajajoukko verkossa, ja hänen kauttaan pääsemme näyttämään, miten helppoa muutovalmiin Finnlamelli-kodin tekeminen on – jopa maailmalla seilaavalle kiireiselle huippu-urheilijalle”, kertoo Finnlamellin Markku Uotinen tiedotteessa.

Taloprojektia seurataan monikanavaisesti. Pärmäkosken hirsikodin rakentamista seurataan tiiviisti paitsi Finnlamellin sivuilla myös taloprojektille omistetulla Instagram-tilillä Mahrotonmaja.


Niskanen kalabrändin kasvona

Finnlamellin lisäksi myös Saimaan Tuore -kalabrändi ajoitti hiihtoaiheisen yhteistyönsä sopivasti Oberstdorfin MM-kisojen alle. Iivo Niskanen kertoo Saimaan Tuoreen mainosvideolla elämästään ja harjoittelustaan.


Telian hiihtokampanja herättää närää

Hiihto on nyt haluttua tavaraa. Telian tuore talviurheiluteemainen kampanja on herättänyt hämmästelyä sosiaalisessa mediassa. Juuri hiihdon MM-kisojen alla käynnistetyn kampanjan mainoksissa Telian brändiväreihin sonnustautuneet animaatiohahmot osallistuvat hiihtokilpailuihin. Somekommentoijat ovat nostaneet esiin sen, että Telia ei ole kisojen tai maajoukkueen sponsori vaan on tarttunut aiheeseen ulkopuolelta. 

F-liigan markkinointipäällikkö Toni Nikunen kirjoittaa Sponsorointi ja tapahtumat ry:n blogissa, että niin kutsuttu ambush-markkinointi ei ole uusi ilmiö, vaan sitä on harrastettu ja sitä vastaan taisteltu pitkään: ”Yksi keino taistella ambushausta vastaan on tehdä luovia ja merkityksellisiä toteutuksia. Toinen on suojata tavaramerkkinsä ja esimerkiksi tapahtuman säännöillä varmistaa virallisten kumppanien oikeudet. Kolmas? Vastata ambushaukseen nokittamalla takaisin.”


Suomen maajoukkue kutsuu kaikki mukaan tukemaan seuroja

Nelonen median uudessa kampanjassa kannustetaan ihmisiä tukemaan koronan kurittamia urheiluseuroja. Tukemalla paikallista seuraa, liittymällä kannattajajäseneksi tai fanituotteita ostamalla voi samalla liittyä Suomen maajoukkueeseen ja jakaa tämän kautta urheilun ilosanomaa. Mukaan kutsutaan myös kaikki seurat.


Saksalaisfutarit vihapuhetta vastaan

Bundesliigan eri somekanavissa pyörii ideana yksinkertainen, mutta sisältönä erittäin vaikuttava ja koskettava #Uniteagainsthate-videokampanja.


Sioux Falls Fighting Wiener Dogs tempaisee koirien puolesta

Yhdysvaltalainen jääkiekkojoukkue Sioux Falls Stampede vaihtaa lauantaina 27. helmikuuta jo kolmatta kertaa nimensä Sioux Falls Fighting Wiener Dogsiksi yhden ottelun ajaksi. Tempaus järjestetään yhteistyössä paikallisen eläinklinikan kanssa, ja sen avulla kerätään varoja eläinten hyväksi.

Ottelutapahtuman teemana ovat mäyräkoirat. Tapahtumassa myydään tuotteita, tutustutaan rescuekoiriin ja järjestetään arvontoja. Ottelun huipennuksena nähdään erätauoilla käytävät mäyräkoirien juoksukisat, joissa karsintakierrosten jälkeen kruunataan voittaja ”wiener takes it all” -mentaliteetilla.


Urheilumuseon ja Ilta-Sanomien ohjelmasarja käynnistyi

Urheilumuseo ja Ilta-Sanomat ovat aloittaneet keskusteluohjelman Tähden seurassa. Torstaina julkaistussa ensimmäisessä jaksossa entinen mäkihyppääjä Toni Nieminen kertoi urastaan ja elämästään. Ohjelmat lähetetään suorana Urheilumuseosta Ilta-Sanomien sivuille.


Häkkinen vihki Nokian renkaiden testiradan

Nokian Tyres avasi uuden testiradan Espanjan Santa Cruz de la Zarzaan. Radan kävi korkkaamassa kukapa muu kuin F1-legenda Mika Häkkinen.


Pittsburghissa juhlitaan nyt virallista Crosby-päivää

NHL-legenda Sidney Crosby sai 20.2. täyteen tuhat ottelua Pittsburg Penguinsin riveissä. Merkkipaalun kunniaksi joukkueen kotikaupungin pormestari julisti päivän viralliseksi Sidney Crosby -päiväksi.


Viikon video: Helmarit

Viikon video -kunniamaininnan saa Helmarit, joka vahvisti finaalipaikkansa jalkapallon EM-kisojen finaaliturnauksessa.

Vaikuttajamarkkinoinnin tunnistettavuus herättää keskustelua – myös urheilua vaaditaan mukaan

Luovilla ideoilla ja kovilla tuloksilla sponsorointikisan voittoon – ESA Awardsien voittajat