in

Iivo Niskanen suomalaisten suosikkiurheilija, striimauksen osuus lähetysoikeuksista kasvaa vauhdilla

"File:20190227 FIS NWSC Seefeld Men CC 15km Iivo Niskanen 850 5056.jpg" by Granada is marked with CC BY-SA 4.0.


Suomalaisten suosikkiurheilijat 2022 ovat Niskanen, Niskanen ja Pärmäkoski

Suomalaisten suosikkiurheilijoiden kolmen kärjessä nähdään ensimmäistä kertaa edustajat samasta lajista. Suomalaisten lempiurheilijat ovat hiihtäjät Iivo Niskanen, Kerttu Niskanen ja Krista Pärmäkoski. Hiihdon ylivoimaa listauksessa selittänee se, että Sponsor Navigator -kysely tehtiin helmi-maaliskuussa olympialaisten hiihtomenestyksen aikoihin. 

Iivo Niskanen ja Krista Pärmäkoski ovat kuuluneet kymmenen suosituimman urheilijan joukkoon viiden vuoden ajan, mutta Kerttu Niskanen nousi ensimmäistä kertaa suosituimpien urheilijoiden joukkoon.

Naisten top 3 -urheilijat:
Iivo Niskanen
Kerttu Niskanen
Krista Pärmäkoski

Miesten top 3 -urheilijat:
Iivo Niskanen
Teemu Pukki
Kalle Rovanperä


Suoratoistopalveluiden osuus lähetysoikeuksista kasvaa Euroopassa vauhdilla

Suoratoistot muodostavat jo 20 prosenttia Euroopan suurten markkinoiden lähetysoikeuksien liikevaihdosta, kertoo Ampere Analys -tutkimuslaitoksen tuore raportti. Vuonna 2012 striimauspalveluiden osuus urheilutapahtumien oikeuksista olivat 12 prosenttia.


Billebeinon suosio nousussa NHL:ssä

Ex-kiekkoilija Ville Leinon Billebeino-brändi on tuttu näky NHL-pelaajien päällä, Kauppalehti Optio uutisoi. Suomalaisten pelaajien yllä brändiä on nähty jo pitkään, mutta myös esimerkiksi Colorado Avalanchen kapteenit Gaberiel Landeskog ja Nathan MacKinnon on bongattu merkki yllään.


Grand Onen finalisteissa myös urheilua

Markkinointikilpailu Grand Onen shortlistalta löytyy myös useampi urheiluaiheinen työ. Kansallisen Liigan, Palloliiton ja Niken Equal Kit -kampanja on ehdolla parhaan yhdenvertaisuutta edistävän työn kategoriassa. Vincitin tuottama kansainvälisen ampumahiihtoliiton IBU:n uusi verkkopalvelu taas on ehdolla parhaaksi mobiilipalveluksi.


Adidas tarjoaa ambassadoriutta 50 000 yliopistourheilijalle

Yhdysvalloissa annettiin viime kesänä yliopistourheilijoille oikeus kaupallistaa itsensä, mikä on avannut valtavat sponsorimarkkinat. Adidas on ensimmäinen suuri urheilubrändi, joka tekee oman ambassador-verkoston 50 000 yliopistourheilijalle Adidaksen sponsoroimissa 109 koulussa, kertoo CNBC.

Yritysten arvioidaan käyttävän lähes 600 miljoonaa dollaria yliopistourheilijoiden sponsorointiin ensimmäisen vuoden aikana.


Justin Bieber suunnitteli Maple Leafsille pelipaidan

Poptähti Justin Bieberin Drew House -vaatebrändi ja Toronto Maple Leafs julkaisivat yhdessä pelipaitamalliston, joka on suunnattu etenkin nuorille lätkäfaneille. Käännettävän paidan toisella puolella on seuran perinteinen logo, toisella puolella Drew Housen hymiölogo.


HIFK tempaisee mielenterveyden puolesta

Jääkiekkoseura Helsingin IFK tempaisee mielenterveystyön puolesta. Pelaajat ovat tuunanneet uniikkeja takkeja, joiden uudet omistajat arvotaan kaikkien teeman mukaisen taustakuvan ostaneiden kesken. Korttien myyntiä vastaava summa lajhjoitetaan Mieli ry:lle.


Ryan Reyonoldsin joukkue luottaa huumoriin myös kumppanuuksissa

Näyttelijä, tuottaja ja mainosmies Ryan Reynolds hyödyntää näkyvyyttään ja osaamistaan myös omistamansa Wrexham FC -joukkueen kaupallisissa yhteistöissä. Tuoreessa kumppanivideossa Reynolds lähtee kertomaan pelaajille tietoturvan tärkeydestä.

Sponsorointi ja urheilumarkkinointi 2022: Brändinrakennus tärkeintä markkinoijille, fanit suhtautuvat positiivisesti urheilijoiden kaupallisiin yhteistöihin

Mitkä ovat suosituimmat urheilulajit Suomessa?