in

Kympillä-podcast: Brändinrakennus urheilumarkkinoinnin keinoin

Uuden urheilumarkkinointipodcastin ensimmäisessä jaksossa Arto Kuuluvaisen vieraana on Leader Foodsin Lisa Kukila.


Miksi brändiä kannattaa kasvattaa urheilun kautta? Miten brändiuudistus jalkautetaan kumppanuuksiin? Kuinka kasvattaa tuotteen myyntiä 46 prosenttia vain puolessa vuodessa?

Uuden urheilumarkkinointiin kesittyvän Kympillä-podcastin ensimmäisen jakson vieraana on Leader Foodsin Head of Marketing Lisa Kukila. Hän kertoo, miten 20-vuotias brändi uudistettiin ja kuinka tuotteet tuodaan yleisölle tutuksi yhteistyössä muun muassa Suomen jääkiekkomaajoukkueen ja olympiajoukkueen kanssa.

Kukilan mukaan brändiuudistuksen myötä oli tärkeää päästä pintaa syvemmälle myös urheilukumppanuuksissa ja tuoda esille urheilijoiden elämää huipputulosten takana.

”Haluamme tarinoiden kautta inspiroida ihmisiä liikunnallisen ja aktiivisen elämäntyylin pariin, emme vain kiiltokuvamaisen imagon kautta.”

Kukilan mukaan urheilumarkkinointi toimii silloin, kun kaikki osapuolet voittavat. 

”Kun lähdettiin muuttamaan sponsorointistrategiaa, halusin että muutetaan toimintamallia win-win-win-ajatteluun. Ei niin, että mahtava brändi ja mahtava kumppani puhuvat siitä, kuinka mahtavia he ovat, vaan se kolmas win olisi se tärkein. Kun fani kohtaa viestin, miten hän saa siitä jotain enemmän irti kuin sen, että hän kohtaisi meidän brändin ja kumppanin viestin erikseen?”

Löydät Kympillä-podcastin Spotifysta ja Anchor.fm:stä.

FIFA-pelin tarina päättyy, LeBron James maailman kovapalkkaisin urheilija

Jalkapalloseuran Alzheimer-tempauksesta tuli viraalihitti