Secto Automotive on Jyväskylän MM-rallin uusi kumppani
Leasingyhtiö Secto Automotive on Jyväskylän MM-rallin uusi nimisponsori. Yhteistyöhön on haettu kulmaa yhteisistä haasteista.
“Suomen MM-ralli on meille mahtava foorumi, jolla kertoa tarinamme ja lisätä tunnettuuttamme. Moottoriurheiluyhteisöllä on vastassaan samanlaiset haasteet, joita me autoteollisuudessa olemme ratkoneet viimeisen vuosikymmenen ajan. Siksi olemmekin varmoja siitä, että voimme tuoda mukanamme lisäarvoa ja auttaa tässä siirtymävaiheessa”, kertoo Secto Automotiven toimitusjohtaja Matias Henkola tiedotteessa.
Ensimmäinen Secto Automotive Rally Finland ajetaan lokakuun alussa.
Yhdenvertaisuus teemana US Openissa
Yhdysvaltain avoimen tennisturnauksen tärkeä teema tänä vuonna on yhdenvertaisuus. Be Open -kampanjalla halutaan muistuttaa, että tennis kuuluu kaikille ihonväriin, seksuaaliseen suuntautumiseen tai taloudelliseen asemaan katsomatta.
Tennisturnaukseen on päästetty tänä vuonna myös yleisöä, mistä on otettu myös ilo irti tuomalla katsomon tapahtumia enemmän esiin. Lehtereillä on nähty muun muassa miljoonien seuraama somevaikuttaja Dudewithsign.
Unelmien MM-kisat kasvatti makkaramyyntiä 86 %
Atrian Unelmien MM-kisat -konsepti osoitti, että aina ei tarvita suuria urheilukisoja, jotta urheilumarkkinoinnilla saadaan tuloksia. Koronan peruutettua jääkiekon MM-kisat keväältä 2020 Atria ja MTV järjestivät faneille haaveiden kisat sisältösarjassa, joka tavoitti lähes 1,2 miljoonaa suomalaista. Ansaittua ja sosiaalisen median näkyvyyttä kampanja sai lähes 9 500 000 hengen edestä. Wilhelm-makkaran myynti kasvoi mittavat 86 prosenttia edellisvuodesta, case-sivulla kerrotaan.
Jenkkifutarit kylmempien pesuohjelmien puolesta
Pesuainebrändi Tiden uudella kampanjalla halutaan kannustaa NFL-faneja pesemään pyykkiä alhaisemmissa lämpötiloissa. Varsin puisevaa vastuullisuusaihetta on elävöitetty palkkaamalla viestinviejiksi räppäri ja näyttelijä Ice-T, showpainija Steve “Stone Cold” Austin sekä jenkkifutari Matt Ryan eli Matty Ice.
Kampanjassa lanseerataan myös maailman ensimmäinen puhuva pyykinpesukone, jossa pesuohjelmia kommentoivat NFL-tähdet.
Mitä tehdä, jos yhteistyökumppani on rokotevastainen?
Tätä on pohdittu Oulussa, jossa liigaseura Kärpät on joutunut hankalaan paikkaan sponsorinsa omistajan mielipiteiden takia. Kärkkäisen perustaja ja pääomistaja Juha Kärkkäinen on äänekäs koronatoimenpiteiden vastustaja ja muun muassa kehottanut yrityksen työntekijöitä olemaan ottamatta rokotetta.
Miten sponsorointikohteen tulisi reagoida tällaiseen – vai tulisiko ollenkaan? Seura-lehden jutussa Kärppien toimitusjohtaja Tommi Virkkunen painottaa, että Kärpät tekee yhteistyötä yhtiön, ei sen perustajan kanssa: “Me emme voi siihen vaikuttaa, emmekä ole halunneet lähteä siihen reagoimaan. Toinen yhteistyökumppanimme Halpa-Halli on näistä asioista antanut kommentteja toisin päin.”
NHL hyväksyi mainospaikat pelipaitoihin
Jääkiekon NHL:ssä otetaan käyttöön mainospaikat myös pelipaidoissa. Ensimmäisen kerran paitamainokset nähdään taalajäillä kaudella 2022-23. Pelaajien asut ovat olleet mainosvapaata aluetta vuoteen 2019 asti, jolloin ensimmäiset mainospaikat ilmestyivät kypäriin.
Tavoitteena on luonnollisesti löytää uusia tulovirtoja. Vastaavanlainen uudistus koripallon NBA:ssa muutama vuosi takaperin toi seuroille lisää liikevaihtoa arvioiden mukaan noin 150 miljoonaa dollaria.
Pihlajalinnasta Hiihtoliiton uusi yhteistyökumppani
Pihlajalinna on Suomen Hiihtoliiton uusi pääyhteistyökumppani. Yhteistyö julkistetaan tänään perjantaina. Kysymyksiä on jo herättänyt miltä yhteistyö tulee näyttämään Iivo Niskasen osalta, sillä hänen henkilökohtainen sponsorinsa on Pihlajalinnan kilpailija Mehiläinen.
Cristiano Ronaldon paluu paisutti ManUn somekanavia
Manchesterissa on juhlittu jalkapalloilija Cristiano Ronaldon paluuta Manchester Unitedin paitaan. Seuranvaihtoilmoituksen jälkeen ManU sai hetkessä yli miljoona uutta someseuraajaa.
Viikon katsomoidea: Simba Cam
Perinteisen pussailukameran sijaan yleisöä voi aktivoida myös Simba Camilla. Perinteisesti Simba-kameran eteen on nostettu vauvoja kuin Leijonakuninkaan päähenkilöä, mutta nyt trendi on levinnyt etenkin koiriensa kanssa peliä katsomaan tulleiden keskuuteen.