in

Oatly ja Superpesis yhteistyöhön, nyrkkeily ja WNBA kasvattavat suosiotaan

Kuva: Pesäpalloliitto


Oatlysta Superpesiksen pääyhteistyökumppani

Ruotsalainen Oatly on Superpesiksen uusi pääyhteistyökumppani. Kaudella 2021 kaikki ottelut alkavat Oatlyn mukaan nimetyllä hutunkeitolla, ja Oatlyn ruokarekka kiertää tapahtumissa.  

”Superpesis koetaan entistä mielenkiintoisempana tuotteena, mistä tämä yhteistyö on oiva osoitus. … Tässä yhteistyössä olemme luoneet aivan uuden kulman urheiluyhteistyöhön, mikä tulee aukeamaan katsojille kauden alkaessa”, kertoo Pesäpalloliiton myyntijohtaja Jonne Kemppainen tiedotteessa.


Pesäpalloliitto korostaa viestinnässään seurojen nimiä

Pesäpalloliitto aikoo jatkossa käyttää viestinnässään seurojen nimiä, ei viitata niihin pelkän kotikaupungin mukaan.

”Pesäpallossa on pitkään ollut perinne, että seuroja puhutellaan paikkakuntien nimillä. Tavoitteenamme on kasvattaa niin lajin kuin myös seurojen tunnettuutta. Seuran nimi on isoin palanen seuran identiteettiä Tuntuisi hurjalta ohittaa se virallisessa viestinnässä”, Kemppainen kertoo tiedotteessa.


Lennart Petrellin jäähyväiset Hesarissa

Jääkiekkoseura Helsingin IFK:n pitkäaikainen luottopelaaja Lennart Petrell ilmoitti uransa päättymisestä tunteikkaalla kirjeellä, joka julkaistiin myös Helsingin Sanomissa koko sivun mainoksena.


Haralalle mittavat taloudelliset tappiot

Aitajuoksija Lotta Haralan ympärillä vellova kohu jatkuu, mikä näkyy myös Haralan kumppanuuksien määrässä. Oman arvionsa mukaan hänelle on koitunut dopingkohusta yli sadantuhannen euron tappiot.

”Kaksi pääyhteistyökumppania pysyi rinnallani. He ovat mahdollistaneet urani jatkon, mutta myös seisoneet rinnallani ihmisinä, mistä olen heille äärettömän kiitollinen. Mutta kaikki muut lähtivät. Heille olen joutunut maksamaan tietenkin takaisin”, Harala kertoo Ilta-Sanomissa.


Lakersin sisällöt sitouttivat yli 185 miljoonaa kertaa

Koripallon NBA-joukkueiden sosiaalisen median luvut ovat jälleen kasvussa, kertoo analyysiyhtiö Conviva. Sitouttavinta sisältöä on tuottanut LA Lakers, jonka sisältöihin sitouduttiin kauden aikana yli 185 miljoonaa kertaa.



Olympiastadionista hiilineutraali

Viime kesänä remontista valmistunut Olympiastadion on muutaman vuoden päästä täysin hiilineutraali. Sähkön ja jäähdytyksen osalta stadionista tuli hiilineutraali jo keväällä 2021, ja kokonaisuudessaan hiilipäästöt pitäisi saada nollaan vuonna 2024, kertoo kiinteistö- ja turvallisuuspäällikkö Ilkka Rautakivi.


Nostaako Z-sukupolvi nyrkkeilyn jälleen suursuosioon?

Z-sukupolvi eli 1990-luvun lopulla ja 2000-luvun alussa syntyneet, ovat nyrkkeilyn uusi ydinyleisö, kertoo Ad Age. Diginatiivit nyrkkeilyfanit ovat uudenlainen mahdollisuus myös brändeille ja uudenlaisille aktivoinneille, artikkelissa pohditaan. 


F-liiga kasvatti näkyvyyttään tuntuvasti

Salibandyn F-liiga julkisti tuoreita näkyvyyslukuja, joiden mukaan kiinnostus liigaa kohtaan on tukevassa nousussa. Mediaosumien määrä oli noussut lähes 50 prosenttia, ja keskimäärin F-liigan TV-esiintymiset tavoittivat 420 000 suomalaista.

https://twitter.com/f_liiga/status/1400347586658291716



Osaka vetäytyi tennisturnauksesta mielenterveyden takia, ensin tuli uhkailua, sitten tukea

Tennistähti Naomi Osaka pääsi viime viikolla otsikoihin kieltäydyttyään otteluiden jälkeisistä mediaesiintymisistä mielenterveyssyihin vedoten. Asiasta nousseen kohun myötä hän päätti vetäytyä kokonaan Ranskan avoimesta tennisturnauksesta. 

Grand slam -turnausten reaktiot heittivät muutamassa päivässä täyden käännöksen: HS:n mukaan ensin kaikki neljä turnausta uhkailivat Osakaa lisärangaistuksilla, kunnes yhtäkkiä tarjosivatkin maailman eniten tienaavalle naisurheilijalle empatiaa ja tukea: ”Haluamme tarjota Osakalle tukemme ja apuamme kaikilla mahdollisilla tavoilla”, nelikon yhteisessä tiedotteessa kerrottiin.


Anttonen myi Vierumäen osakkeet 3,20 eurolla

Yrittäjä Mika Anttosen omistama Keele Oy myi viime viikolla 80 prosenttia Vierumäki Sports Oy:n osakkeista opistolle toimintaansa keskittäville Suomen Jääkiekkoliitolle, Suomen Taitoluisteluliitolle, Suomen Cheerleadingliitolle ja Suomen Voimisteluliitolle. Kaupan yhteissummaksi tuli 3 euroa 20 senttiä. 

”Ideana tässä oli se, että jos Vierumäki Sports jonain kauniina päivänä alkaa tuottamaan voittoa, se raha palautuu nimenomaan urheiluun eikä valu esimerkiksi hallinnollisiin rakenteisiin. Vierumäki SPorts tukee Suomen Urheiluopiston perustehtävän toteuttamista, ja se on itselleni kaikkein tärkein arvo”, kertoo Anttonen IS:lle.


WNBA nousussa

Kiinnostus Yhdysvaltain naisten koripallon ylintä sarjaa WNBA:ta kohtaan on kovassa kasvussa. ESPN-kanava kertoi, että katsojaluvut ovat nousseet 74 % ensimmäisten viiden pelin aikana. 


Viikon video: Huuhkajien joukkuejulkistus

Pian EM-koitokseen ryhtyvä miesten jalkapallomaajoukkue julkisti pelaajavalinnat videolla, joka aiheutti valtavasti ihastusta meillä ja maailmalla. Kriittisiä äänenpainojakin kuultiin: poliisin valinta juuri rasististen solvausten kohteeksi joutuneen Glen Kamaran nimen paljastajaksi koettiin ongelmalliseksi.

OP:n Soineli Jormakka: ”Asuntolaina tai vakuutus ei ole tuote, jota kannattaa myydä pelikentän laidalla”

Find, mix & match: Näin teet urheilullista vaikuttajamarkkinointia