in

Koripalloliiga Overtime Eliteä rakennetaan kaupallisuuden ja vuorovaikutuksen varaan

Kuva: OTE


Brändit uskovat sponsorointiin omikronista huolimatta

European Sponsorship Agencyn tuore barometri kertoo, että brändit suhtautuvat koronapandemian haasteista huolimatta edelleen luottavaisesti sponsorointiin. Hieman epävarmempana tulevaisuuden näkevät oikeuksienomistajat.


Overtime Eliteä rakennetaan kaupallisuuden ja vuorovaikutuksen varaan

Yhdysvaltalainen Overtime Elite on uusi 16-19-vuotiaiden pelaajien ammattilaiskoripalloliiga, jonka tarkoituksena on tarjota lupaaville pelaajille uusi ponnahduslauta maailman kärkiliigoihin ja uudenlainen elämys faneille. OTE:n taustalla on Overtime-mediayhtiö, jonka suursijoittajiin kuuluu muun muassa Amazonin Jeff Bezos.

OTE haluaa olla vaihtoehto yliopistokoripallolle ja tarjota pelaajille suurempia tienestejä palkkojen ja erilaisten NFT-hankkeiden muodossa sekä mahdollisuuden tienata henkilökohtaisilla sponsorikuvioilla. Ympäri maailmaa haalittujen nuorten lupausten palkat ovat Time-lehden reportaasin mukaan vähintään kuusinumeroisia. Myös sponsorit ovat kiinnostuneet liigasta. Pääsponsoriksi OTE sai Gatoraden.

OTE:n perustavana ajatuksena on ollut entistä vahvempi vuorovaikutus pelaajien, liigan ja fanien välillä. Liiga ja Facebookin omistaja Meta ovat käynnistäneet yhteisen hankkeen, jossa pelien tunnelmaa tuodaan lähemmäs katsojia metaversumiin.

“Overtime Elite luotiin tarjoamaan faneille ennennäkemätön pääsy seuraavan sukupolven urheilijoihin. Yhteistyömme Meta Questin kanssa päästää fanit lähemmäs kuin koskaan aikaisemmin”, kertoo liigan Chief Content Officer Marc Kohn SportsProMedian artikkelissa.

@overtime

THIS IS HOW MIKEY STARTED THE OTE DUNK SHOW ? @ote #basketball #shoutoutot

♬ original sound – Overtime


Rahalla mukaan joukkueen whatsapp-ryhmään?

Viime viikkoina on nähty mitä mielikuvituksekkaampia keinoja seurojen varainhankintaan. Raision Loimu myi 30 euroa vastaan pääsyä mukaan joukkueen WhatsApp-ryhmään pelireissun ajaksi.


Pekingin talviolympialaiset lähestyvät – missä luuraa markkinointi?

Talviolympialaisten alkuun on enää viikko aikaa, mutta moni on kiinnittänyt huomiota siihen liittyvän markkinoinnin vähyyteen. The Drumin artikkelissa pohditaan, yrittävätkö brändit vältellä talvikisoja negatiivisten reaktioiden pelossa.

Tähän mennessä vahvimmin näkyvillä ovat olleet lähetyksistä vastaavat mediat, kuten BBC ja Discovery.


Fazer Tennisliiton kumppaniksi


Fazer on Tennisliiton uusi sponsori ja lähtee nimikkokumppaniksi lasten ja nuorten JGP-sarjaan sekä yhteistyökumppaniksi Tennisliiton järjestämiin huipputennistapahtumiin.

Liitto ja Fazer tekivät viimeksi yhteistyötä 80- ja 90-luvuilla.

“Meillä on vahva yhteinen historia liikunnallisen ja terveellisen elämäntavan edistämisessä. Korona-aika on entisestään korostanut nuorten liikkumisen merkitystä ja tätä tärkeää työtä on hienoa edistää yhdessä”, kommentoi Tennisliiton toimitusjohtaja Teemu Purho tiedotteessa.


“Köyhät kuin kirkonrotat” yleisurheilijat perustivat oman yhdistyksen

Yleisurheilijat ovat saaneet oman pelaajayhdistyksen ajamaan urheilijoiden asioita. Yleisurheilijat ry:n johdossa aloittaa korkeushyppääjä Ella Junnila.

”Tavoitteena on, että yhdistys pystyy parantamaan yleisurheilijan ammatinharjoittamista ja oikeudellista asemaa Suomessa ja että yleisurheilusta saataisiin houkutteleva ja realistinen ammatti, ei vain harrastus”, Junnila kertoo HS:n haastattelussa.






Haluatko urheilumarkkinoinnin uusimmat uutiset suoraan sähköpostiisi? Tilaa Kympin uutiskirje!

Unelmat todeksi Twitterissä, Super Bowl tulee isompana kuin koskaan

Yksilöt nousevat esiin talviolympialaisten markkinointilähdöissä