in

Palloliitto kannustaa lapsia lukemaan ja liikkumaan, Clubhouse kiinnostui urheilun äänisisällöistä

Kuva: Palloliitto

Palloliiton Lue ja liiku -kampanja kannustaa lapset kirjojen pariin tähtien johdolla

Palloliiton Lue ja liiku -kampanja kannustaa lapset kirjojen ja liikunnan pariin. Kuukauden mittaisessa kampanjassa päiväkoti-, esikoulu- alakouluryhmät keräävät sulkia omalle huuhkajalleen erilaisten luku- ja liikuntatehtävien kautta. Kampanjaan on ilmoittautunut yli 2 200 ryhmää, joissa on yhteensä yli 50 000 lasta. Tehtävien lisäksi tarjolla on videosisältöjä, joissa Helmarien ja Huuhkajien tähtipelaajat, kotimaiset lastenkirjailijat ja maajoukkueiden maskotit lukevat tarinoita ääneen ja tarjoavat liikuntavinkkejä.


Lumoavan olympiakoru kerää varoja nuorille urheilijoille

Perinteikäs suomalainen koruvalmistaja Lumoava on suunnitellut olympiakorun, joka lahjoitetaan kaikille Suomen Tokion olympialaisiin osallistuville urheilijoille. Kokonaisuus sisältää myös kuluttajille suunnatun version, jonka myynnistä osa lahjoitetaan Nuorelle siivet -kampanjaan.

 

Vincit kehitti applikaation ampumahiihtofaneille

Suomalainen ohjelmistotalo Vincit ja kansainvälinen ampumahiihtoliitto IBU ovat julkaisseet applikaation, jonka kautta fanit voivat seurata entistä tarkemmin suosikkiurheilijoidensa suoritusta. Ohjelmassa pääsee seuraamaan jokaisen urheilijan ampumasuorituksia ja hiihtoa, siinä missä televisioinnit keskittyvät kärkikamppailuihin. Sovellus on ensi kertaa käytössä marraskuussa 2021, kerrotaan tiedotteessa.

 

Daniela Ryf tuli kaapista – miten suhtautuu tähden bahrainilainen talli?

Triathlonisti Daniela Ryf tuli ulos kaapista Schweizer Illustrierte -lehden haastattelussa. Fanit ympäri maailman ovat osoittaneet ylitsevuotavaa tukea triathlontähdelle, mutta myös huolestuneita äänenpainoja esitettiin: miten ilmoitukseen suhtaudutaan Ryfin tallissa Bahrain Team 13:ssa? Tiimin kotimaassa seksuaalivähemmistöjen ihmisoikeuksia poljetaan jatkuvasti, vaikkei homous virallisesti enää olekaan maassa laitonta.

Bahrainilaissheikki Nasser bin Hamad al Khalifan kokoaman ja rahoittaman tallin viestinnästä kiirehdittiin kuitenkin vakuuttelemaan, että yksi maailman menestyneimmistä triahtlonisteista saa jatkaa tallin leivissä.

 

FC TPS ja Jalotofu aloittivat urheiluravitsemuspodcastin

FC TPS ja Jalotofun valmistaja Jalofoods käynnistävät Urheiluravinnon myytinmurtajat -podcastin. Sarjassa TPS:n vastuullisuuskoordinaattori Juho Lähde ja Jalofoodsin kaupallinen johtaja ja jalkapallovalmentaja Jouko Riihimäki paneutuvat kasvisruokavalioon urheilussa. Ensimmäisessä, toukokuun alussa jaksossa vieraina ovat ultrajuoksija Juuso Simpanen ja Vaasan Palloseuran kapteeni Sebastian Strandvall.

”Kokeilemme TPS:n kanssa uudenlaista yhteistyömallia. Menemme asia edellä ja podcastien tavoitteena on tavoittaa niin ravinnosta kuin urheilusta kiinnostuneita kuluttajia. Tavoittelemme sitä, että podcastit herättäisivät ajatuksia ja saisivat kuuntelijat pohtimaan omaa ruokavaliotaan”, kertoo Riihimäki.

 

Clubhouse-äänisovellus kiinnostui urheilusta, ryhtyi NFL:n sponsoriksi

Äänisisältöihin nojaava Clubhouse on yksi alkuvuoden kuumimpia sosiaalisen median ilmiöitä. Clubhousessa voi pystyttää keskusteluhuoneita, joihin osallistutaan sovelluksen kautta.

Clubhouse on kiinnostunut myös urheilusta. Tällä viikolla julkistettiin sen sponsoroivan amerikkalaisen jalkapallon NFL:ää, jonka varausviikko on vahvasti esillä äänipalvelussa.Clubhousen huoneissa analysoidaan pelaajia, järjestetään leikkimielisiä varaustilaisuuksia ja keskustellaan teemasta viikon mittaan, kertoo Social Media Today.

Eksklusiiviset äänisisällöt ovat yksi nousevista sometrendeistä, mutta Clubhouse on saamassa pian kilpailijoita, kun sekä Facebook että Reddit julkistivat kehittävänsä sille omia vastineitaan.

It’s official! @NFL Draft Week is coming to Clubhouse.

Join the club here https://t.co/GDqErof8eI pic.twitter.com/j7S2yg6BcQ

— Clubhouse (@joinClubhouse) April 25, 2021

 

Kansallinen Liiga palkittiin Vuoden Huipuissa

Jalkapallon Kansallinen Liiga palkittiin brändiuudistuksestaan Kultahuipulla Vuoden huiput -viestintäkilpailun tekstisarjassa. ”Työssä tiivistyy uskallus kyseenalaistaa rakenteet yhdellä sanalla. Kansallinen muuttuu antisanaksi ja aloittaa uuden aikakauden naisdiskurssissa: nainen ei ole enää uhri, vaan samalla viivalla. Konkreettinen osoitus siitä, että sanoilla rakennetaan maailmaa”, kerrotaan raadin perusteluissa.


GrIFK ja FA Solutions panostavat dataan

Jalkapalloseura Grankulla IFK ja teknologiayhtiö FA Solutions aloittavat yhteistyön, jonka myötä seuran kotiareenan nimi muuttuu FA Areenaksi. Yritys auttaa GrIFK:ta myös datan keräämisessä ja seuran sosiaalisen vaikutuksen mallintamisessa.

Michelinistä Suomen MotoGP:n nimikumppani

Heinäkuussa KymiRingillä järjestettävä Suomen MotoGP-tapahtuma sai pääkumppanikseen Michelinin, kertoo Dorna Sports. Tapahtuma siirtyi koronan vuoksi jo kertaalleen viime vuonna, eikä sen toteutumisesta ole vieläkään aivan täyttä varmuutta.

Urheilumaailman somekanavat hiljenevät vapun ajaksi

Brittifutiksesta alkunsa saanut rasismia ja nettikiusaamista vastustava #enoughisenough-kampanjaan on liittynyt myös useita F1-kuljettajia, mukaan lukien Lewis Hamilton ja Valtteri Bottas.


Ilmianna futisäiti

Palloliiton tuoreessa kampanjassa pyydetään ilmiantamaan ansioituneita futisäitejä. Palkintoina kilpailussa on muun muassa äitienpäivän onnittelupuhelu maajoukkueen pelaajilta.

 

Hartwall Arenallakin pelataan nyt padelia

Padel-huuma jatkaa kasvuaan. Nyt myös Hartwall Arenalle pystytetään kesän ajakso padel-kenttiä yhteistyössä entisen jääkiekkoilijan Ville Leinon Billebeino-brändin kanssa. 

”Hieno palata Hartwall Arenalle vähän erilaisella asialla. Ensinnäkin projekti on aivan uniikki ajatellen padelia koko maailmassa. Tämä on uskomaton kerran elämässä -mahdollisuus päästä pelaamaan padelia ‘areenatasolla’”, Leino kertoo tiedotteessa.

 

 

 

Viikon video: Lidlin ensimmäinen puoliaika 

LIDL – KESÄ-21 – Ensimmäinen puoliaika from Teemu Niukkanen on Vimeo.

4+1 askelta kohti tuloksekasta sponsorointia

Urheilu kiinnostui NFT-teknologiasta – Suomessa puuhataan miljoonaluokan hyväntekeväisyyskampanjaa