in

Petra Olli tuulettaa käsityksiä työttömistä YTK:n kampanjassa, Urheilukortti tähtää kisojen Museokortiksi

Kuva: YTK


Petra Olli tähdittää YTK:n uutta kampanjaa

“Tämäkin vätys tässä.” Painija Petra Olli on Yleisen työttömyyskassa YTK:n tuoreen mainoskampanjan keulakuva. Kampanjalla halutaan murtaa työttömiin liittyviä negatiivisia mielikuvia ja tuoda esiin ihmiset työttömyyden takaa. 


Ed Sheeranista Ipswichin paitasponsori

Laulaja Ed Sheeran on Englannin ykkösliigassa pelaavan jalkapalloseura Ipswich Town FC:n uusi paitasponsori. Seuraavan kauden ajan paidoissa tulee lukemaan Sheeranin albumin ”+-=÷x” nimi. 

“Seura on iso osa paikallista yhteisöä, ja tämä on minun tapani osoittaa tukeani”, laulajatähti kommentoi tiedotteessa. Sheeran on ollut Ipswichin fani lapsesta asti ja lajoittanut aiemmin tuntuvia summia seuran junioritoiminnalle, The Athletic kertoo.


Urheilukortti tähtää kisojen museokortiksi

Syyskuun alussa saataville tuleva Urheilukortti tähtää Museokortin kaltaiseen menestykseen urheilun puolella. Mobiilisovelluksena toimivan kortinkautta käyttäjä saa pääsylippuja tapahtumiin edullisemmin ja pystyy ohjaamaan osan lipun hinnasta haluamalleen seuralle, lajiliitolle, Olympiarahastoon tai Paralympiarahastoon.

Mukana olevat seurat ja lajiliitot julkistetaan keväällä. Urheilukortti maksaa 69 euroa, ja siihen kuuluu viisi tapahtumaa. 


Bolshunovin kukkamainos huvittaa

Venäjän hiihtotöhti Aleksandr Bolshunov mainostaa Instagramissaan paikallisen puutarha- ja kodintarvikemyymäläketjun palveluita. Hieman kankea video on kirvoittanut IS:n mukaan kommentteja muun muassa venäläiseltä hiihtokommentaattori Dimitri Gubernijeviltä, joka sanoo mainostemppujen olevan hiihtäjälle häiriöksi. 


Tonnin palkinto Motonet GP:n yleisösuosikille

Yleisurheilun Motonet GP -kisoissa jaetaan tuhannen euron palkinto yleisön suosikille. Voittajasta äänestetään Ylen sivuilla. Twitterissä ounasteltiin kilpailun olevan lopulta vain kisa siitä, kenellä on eniten seuraajia sosiaalisessa mediassa.


Pesäpalloliitto tähtää Olympiastadionille

Pesäpalloliitto haluaisi pelata naisten ja miesten Suomen mestaruuksista Olympiastadionilla liiton satavuotisen taipaleen kunniaksi. Suunnitelma pelata useamman koti- ja vierasottelun sijaan vain yksi finaaliottelu on nostattanut varsinaisen myrskyn pesäpallopiireissä, uutisoi Elmo. Finaalijoukkueet voivat normaalisti kuitata kotiotteluista 100-150 00 euron tienestit.


Miksei urheilua saa seurata livenä?

Kun koronarajoituksia hiljalleen puretaan, ihmettelevät monet miksi urheilutapahtumiin ei edelleenkään saa ottaa ihmisiä. 

HJK:n toimitusjohtaja Aki Riihilahti kertoo urheilun epätasa-arvoisesta ja epävarmasta tilanteesta Talouselämässä ja pohtii Twitterissä, pitäisikö yleisö esitellä joukkueille eikä toisin päin.

Eräs TPS:n fani seurasi peliä yhden miehen nosturikatsomosta ja perusteli tempaustaan mielenosoituksena.

Ruotsissa jalkapalloseura AIK:n fanit keksivät keinon nostaa epäreilut kokoontumisrajoitukset esille: koska stadionille ei saa mennä mutta shoppailemaan saa, fanit kokoontuivat osoittamaan mieltä paikalliseen ostoskeskukseen.


NFL:n pelaajavalinnat päihittivät Oscarit

Amerikkalaisen jalkapallon NFL:n pelaajavalintoja seurasi Yhdysvalloissa suurempi yleisö kuin perinteikästä elokuva-alan Oscar-gaalaa, kertoo Sportico.


Kummola on nyt Kale 2.0

Tampereen pormestariksi pyrkivä urheiluvaikuttaja Kalervo Kummola on lanseerannut itsestään digitaalisen version. Kale 2.0 ottaa vierailijoita vastaan virtuaalitodellisuudessa ja kertoo vaaliteemoistaan.


Golf yrittää torjua omaa superliigaansa rahan avulla

Toissaviikolla kohistiin jalkapallon superliigan nopeasta noususta ja tuhosta. Samanlaista uutta lähtöä on viritelty myös golfin puolella. PGA-kiertue yrittää kaikin keinoin estää huippupelaajien siirtymisen kilpailevalle kiertueelle: osallistujia uhkaa välitön hyllytys ja ikuinen kilpailukielto PGA-kiertueella, kertoo Helsingin Sanomat. Huhujen mukaan suurimmille tähdille on luvattu kymmeniä miljoonia euroja hyppäämisestä uuteen leiriin.


Viikon video: Viettelysten Kisapuisto

SaiPa jatkaa vahvalla videotiellä. Tällä kertaa pelaajiin tutustutaan Temptation Island -hengessä.

Urheilu kiinnostui NFT-teknologiasta – Suomessa puuhataan miljoonaluokan hyväntekeväisyyskampanjaa

”Kun tähdet sanovat, että tämä on siisti juttu, niin kai se on pakko uskoa itsekin” – Subsoccer haluaa koukuttaa maailman 3,7 miljardia futisfania