"Halusimme tehdä digitaalista urheilumarkkinointia ja käynnistää vaikuttajayhteistyön meidän brändillemme sopivien urheilijoiden kanssa."
Nella Vuoksio
Markkinointipäällikkö, Aqva Finland
Brand Match
Kumppaniksi samat arvot jakavia urheilijoita, joilla on brändiä kiinnostavat yleisöt.
Laadukas sisältö
Kuukausittaista sisältöä sekä urheilijoiden että yrityksen omiin kanaviin markkinoinnin vuosikellon mukaan.
Skaalautuvuus
Kokemuksia vaikuttajayhteistyöstä, joita voidaan kehittää ja monistaa myös kansainvälisille markkinoille.
Toteutus
Aqvan tavoitteisiin sopivin ratkaisu oli Grow-paketti, joka sisältää yhteistyön kolmen urheilijan kanssa, digitaalisia sisältöjä kuukausittain urheilijoiden ja brändin omissa kanavissa sekä kattavan analytiikan.
Samat arvot jakavat urheilijat
0 X 🏃♀️
erilaista urheilupersoonaa
Kumppaneiksi haluttiin kiinnostavia suomalaisurheilijoita, jotka olivat aidosti innostuneita Aqvasta ja jakavat samat arvot: hyvinvoinnin, suomalaisuuden ja halun menestyä myös kansainvälisillä areenoilla. Kumppaneiksi valittiin kovassa nosteessa oleva rintauimari Ida Hulkko, upeaa kautta pelaava golfari Sanna Nuutinen sekä lupaava endurokuski Roni Kytönen.
Sisältösuunnitelma ja kuukausittaiset julkaisut
1 X 🤳
julkaisua /kk
Yhteistyö brändin ja urheilijoiden välillä lanseerattiin loppuvuodesta 2020. Urheilijat briiffattiin tarkkaan brändistä ja tuotteista, mutta sisällöntuotannossa luotettiin heidän osaamiseensa ja ymmärrykseensä siitä, millaiset sisällöt toimivat parhaiten juuri heidän yleisöilleen. Jokainen urheilija sai joka kuukaudelle valittujen teemojen puitteissa julkaista juuri itsensä näköistä sisältöä.
Dataan perustuvia päätöksiä
1 X 💎
kuukausiraportti
Sosiaalisen median lukuja ja verkkovierailuja seurataan jatkuvasti, ja tiedon perusteella tehdään päätöksiä maksetusta mainonnasta ja seuraavista sisällöistä. Kuukausiraportit tarjoavat kattavan katsauksen jokaisen sisällön toimivuuteen niin urheilijan kuin brändin kanavissa.
Haluatko kuulla, millaiset urheilijat sopisivat juuri sinun brändisi kumppaniksi?
Jo ensimmäisten kuukausien aikana saatiin huomata, että kun brändi löytää oikeat urheilijat viestinsä viemiseen ja sisällöt puhuttelevat kohderyhmiä oikealla tavalla, saadaan aikaan hyviä tuloksia.
Vaikuttavuus
1%
Engagement rate
Urheilijoiden tekemien julkaisujen engagement rate oli poikkeuksellisen korkea, 12-20 %.
Omat kanavat
1%
Impressions & reach
Aqvan Instagram-tilin tavoittavuus kasvoi 250 % ja seuraajien määrä 14 %.
Tavoittavuus
1
Avg. reach / post
Urheilijoiden orgaaniset julkaisut tavoittivat keskimäärin 3 500 käyttäjää ja saivat yli 500 reaktiota per julkaisu.