Markkinoijille urheilukumppanuudet ovat erityisen kiinnostavia brändihyötyjen näkökulmasta. 92 prosenttia markkinoijista pitää brändin rakentamista yhtenä tärkeimmistä tavoitteista urheilumarkkinoinnille. Myös markkinointiviestinnän tukeminen, asiakashankinta ja myynnin kasvattaminen olivat markkinoijille tärkeitä tavoitteita.
Myös urheilufanit suhtautuvat positiivisesti urheilijoiden ja seurojen kumppanuuksiin. Urheilufaneista 86 prosenttia kertoi huomanneensa urheilijoiden ja seurojen kaupallisia yhteistöitä somessa ja 43 prosenttia kertoi ostaneensa urheilijoiden tai seurojen mainostamia tuotteita ja palveluita.
”Yhä useampi yritys on huomannut, että urheilukumppanuudet ovat tuottavaa ja tuloksellista markkinointia. Kun urheilu tuodaan osaksi markkinointimixiä, sille halutaan myös asettaa entistä konkreettisempia tavoitteita ja parempia mittareita. Näihin tarpeisiin digitaaliset kanavat ja urheilullinen vaikuttajamarkkinointi sopivat erinomaisesti”, kertoo 10.fin kapteeni Erkko Simsiö.