in

Super Bowl näytti, mikä markkinoinnissa on tärkeää juuri nyt

Crypto.com

Urheilujuhla paljastaa, mikä on brändeille tärkeää juuri tällä hetkellä. Super Bowlin tauoilla näytettiin yli 60 mainosta, mutta mainonta ulottui paljon televisiota laajemmalle. Nämä kolme teemaa nousivat esille niin markkinoinnissa kuin somepöhinässä ottelun ympärillä.


1: Mainonnan tehoa buustataan vaikuttaja-aktivoinneilla

Pelkkä miljoonien dollarien mainosspotti ei yksin riitä. Tänä vuonna brändit yrittivät maksimoida näkyvyyttään ja aktivoida faneja yhteistyössä julkkisten ja urheilijavaikuttajien kanssa, kertoo Greenfly.

Somessa nähtiin paljon vaihtoehtoisia versioita, ennennäkemättömiä klippejä ja behind the scenes -materiaalia. Näin brändit jatkavat tarinaa ja varmistavat, että myös muut kuin peliä seuraavat altistuvat viesteille.


2: Päätapahtumaa höystetään livestriimeillä

Vaikka varsinainen ottelu väliaikaesityksineen on jättimäinen show jo itsessään, nähtiin tänä vuonna myös paljon muita livestriimejä, jotka viihdyttävät myös yleisöä jotka eivät keräänny television ääreen katsomaan peliä, kertoo Adweek.

Facebookin ja Instagramin emoyhtiö Metan virtuaalitodellisuusjatkoilla esiintyi Foo Fighters. Konserttia häiritsivät kuitenkin tekniset häiriöt, minkä takia kaikki eivät päässeet mukaan virtuaalialustalle.


3: Uudet teknologiat panostavat markkinointiin ja urheiluun tosissaan

Super Bowlin mainoskatkoilla nähtiin poikkeuksellisen paljon teknologia-alan yritysten mainoksia, kertoo Forbes. Mainostajista puolet oli ensi kertaa mukana Super Bowlissa, ja näiden joukossa nähtiin niin sähköautobrändejä, digitaalisia sisältöpalveluita kuin kryptovaluuttoja, jotka ovat viimeisen vuoden aikana aktivoituneet vahvasti myös urheilusponsoreina. Myös NFT-teknologia oli vahvasti läsnä otteluviikolla.

Kryptovaluuttasovellus Coinbase höysti mainostaan pelillä, jossa katsojat yrittivät saada kiinni ruudulla pomppivan QR-koodin, jolla sai alennusta palveluista. Koodi oli niin suosittu, että Coinbasen applikaatio kaatui, kertoo The Verge.





Haluatko urheilumarkkinoinnin uusimmat trendit suoraan sähköpostiisi? Tilaa Kympin uutiskirje!

Näin teet markkinoinnista tehokkaampaa ja monipuolisempaa urheilukumppanuuksien avulla

Naiskuskien menestysmahdollisuuksia lisätään sponsorirahalla