in

Urheilijat edellä somessa ja mainoskampanjoissa

Kuvakaappaukset Instagram, YouTube


Laine ja Barkov tähdittävät Elisan uutta kampanjaa

Teleoperaattori Elisa jatkaa urheiluteemalla uudessa mainoskampanjassaan. NHL-tähdet Patrik Laine ja Alexander Barkov nähdään lämimässä aiemmista mainoksista tuttujen Elisa-fanien kanssa. Sisältöä on hyödynnetty myös natiiviartikkelissa.


58 % suomalaista markkinoijista tekee vaikuttajamarkkinointia

Yli puolet suomalaisista markkinoijista hyödyntää vaikuttajia markkinoinnissan, ja 53 prosenttia tekee sen avulla myyntiä, kertovat uudet kotimaiset tutkimukset. MRKTG:n vaikuttajamarkkinoinnin työryhmä muistuttaa blogikirjoituksessaan, että parhaita tuloksia saadaan, kun vaikuttajamarkkinointi ei ole vain irrallista tekemistä vaan aidosti osa markkinoinnin strategiaa.


Šakkiliiton rintaimplanttisponsori kuohuttaa

Kansainvälinen šakkiliitto ilmoitti alkuviikosta, että sen uusi pääsponsori naisten šakille on Motiva Implants -yhtiö, jonka toimialaa ovat rintojen suurennusleikkaukset. Sponsorin julkistaminen herätti paljon kritiikkiä niin lajin sisällä kuin sen ulkopuolella.

Šakkiliitto ei näe yhteistyössä mitään ongelmallista. ”Yhteistyö vahvistaa ja kehittää naisten sakkia”, kertoi liiton toimitusjohtaja Dana Reizniece-Ozola medialle.


Mestaruusliiga sai uuden ilmeen

Lentopallon mestaruusliiga on saanut uuden ilmeen, jonka teemana on Pelin henki.


S-Pankista Hiihtoliiton uusi kumppani

S-Pankki on jatkossa yhdistetyn maajoukkueiden virallinen yhteistyökumppani. ”Osana S-ryhmää olemme rakentamassa Suomesta entistä parempaa paikkaa elää ja roolimme on tarjota vastuullisia palveluita sekä tuotteita oman talouden hallintaan. Hyvinvoiva kukkaro yksinään ei kuitenkaan kanna pitkälle, jos oma hyvinvointi alkaa lipsua liian vähäisen liikunnan takia. Siksi haluamme kannustaa meitä kaikkia liikkumaan yhdessä ja huolehtimaan terveydestämme paremmin”, S-Pankin toimitusjohtaja Pekka Ylihurula sanoo tiedotteessa.

Gatorade panostaa urheilijoihin TikTokissa

Urheilujuomajätti Gatorade vahvistaa näkyvyyttään somepalvelu TikTokissa urheilijoiden avulla. Sen uusimpaan kampanjaan on valittu yhdeksän TikTokissa suosittua urheilijaa, jotka valittiin kaikille avoimien somessa pidettyjen ”tryoutien” kautta.

@dimes

Officially a member of the @Gatorade Social Squad⚡️⚡️⚡️ LETS GOOO?#GatoradePartner

♬ Gatorade Social Squad – Gatorade


Urheilukortti tuli käyttöön

Supersuositun Museokortin vanavedessä markkinoille on tullut Urheilukortti, jolla voi ostaa viiden lipun paketteja mukana olevien urheiluseurojen otteluihin.

Pesäpallo kiinnostaa, myös somet kasvussa

Pesäpallon maine pienten kylien ja maaseudun lajina on mennyttä maailmaa, huomauttaa Anni Saarela Iltalehdessä: ”Tänä syksynä stereotypia on viimeistään murtunut. Yleisön kiinnostus on lyönyt monet ällikällä. Pesäpallo oli elokuussa ylivoimaisesti katsotuin kotimainen palloilusarja. Ruutu+-palvelussa Superpesistä on katsottu jo pitkään enemmän kuin jalkapallon Veikkausliigaa.”

Tampereen Ilves otti ilon irti Manse PP:n menestyksestä.

Valtteri Karjula analysoi ansiokkaasti blogissaan pesäpallon sometekemistä ja antaa erinomaisia vinkkejä kaikille oman sometekemisensä kaupallistamista mieliville pelaajille.


Huuhkajat valloittaa Urheilumuseon

Huuhkajien EURO2020-matkaa voi tunnelmoida Urheilumuseon pop up -näyttelyssä. Näyttely on auki 4.-10.10.


Näin Kansas City Chiefs sitouttaa fanit somessa

NFL-joukkue Kansas City Chiefs ei ole liigansa suurin, mutta se on jättiläinen somefanituksen mittareilla arvioituna. Joukkue tavoittaa sosiaalisessa mediassa yli 8 prosenttia koko liigan fanikunnasta. 

Marketing Diven artikkelissa analysoidaan, miten joukkue on onnistunut somessa niin hyvin. Tärkeässä roolissa somesuosiossa on pelaajien aktiivinen hyödyntäminen. Data osoittaa, että yli puolet Chiefsien someyleisöstä on vuorovaikutuksessa myös seuran supertähden Patrick Mahomesin kanssa.

@chiefs

Peep the ending… this video is cursed #Chiefs #ChiefsKingdom #nfl

♬ original sound – Chiefs


Nuori KHL-pelaaja siirtyi somevaikuttajaksi

Jääkiekon KHL.ssä pelannut ja taalajäillekin varattu venäläinen Nikita Popugajev ilmoitti lopettavansa pelaamisen vain 22-vuotiaana. Uuden uran hän kertoi urkenevan sosiaalisen median vaikuttajana, raportoi Ilta-Sanomat.


Viikon video: Serena Williams on Wonder Woman

DirecTV:n uusi mainosspotti kertoo striimauksen ja lineaarisen television yhdistämisestä viemällä Serena Williamsin Wonder Woman -maailmaan.



Haluatko saada urheilumarkkinoinnin uusimmat uutiset ja tärkeimmät trendit suoraan sähköpostiisi kerran viikossa? Tilaa 10.fin uutiskirje!

Padelliitto ja 10.fi yhteistyöhön

Rajoitukset poistuvat, mitäs nyt? Näin hyödynnät urheilumarkkinointia paluussa normaaliin