in

Kiinnostaako ura urheilumarkkinoinnissa? Hae meille harkkariksi!

Sykähdyttääkö urheilu? Oletko innostunut markkinoinnista? Haluatko päästä tekemään oikeita töitä urheilumarkkinoinnin näköalapaikalle suomalaiseen kasvuyritykseen? Harjoittelijahakumme on avoinna ympäri vuoden!


10 Sports Marketing Hub, tuttavallisemmin Kymppi, on suomalainen startup, joka tekee urheilumarkkinoinnista tuloksellista ja helppoa niin markkinoijille kuin urheilijoille. 10.team-alustallemme on liittynyt jo satoja urheilijoita ja kymmeniä huippubrändejä.

Harkkarihakumme on auki ympäri vuoden. Harjoittelijana pääset tekemään oikeita töitä superammattilaisten ohjauksessa ja kokeilemaan siipiäsi esimerkiksi sosiaalisen median sisällöntuotannon, markkinoinnin, myynnin ja asiakasprojektien parissa.

”Harjoittelijana pääset todelliselle urheilumarkkinoinnin näköalapaikalle, jollaista ei ole Suomessa toista”, kertoo kehityspäällikkö Tiina Tikkinen. ”Otamme harjoittelussa aina huomioon harjoittelijan omat mielenkiinnon kohteet ja varmistamme, että pääset oppimaan itseäsi kiinnostavia asioita. Harjoittelussa saat hyvän käsityksen yrityksen eri toiminnoista ja pääset tekemään töitä eri alojen huippuosaajien kanssa.”

Harjoittelun sisältö ja kesto voidaan räätälöidä harjoittelijan tarpeiden mukaisesti, mutta suosimme pidempiä harjoittelujaksoja. Reippaus, itseohjautuvuus ja kyky itsenäiseen työskentelyyn on tärkeää, sillä tiimimme tekee töitä ympäri Suomea. Toimistomme sijaitsee ikonisella Olympiastadionilla Helsingissä, mutta harjoittelun voi tehdä myös kokonaan etänä. 

”Meidän kanssa töiden tekeminen on takuulla opettavaista, eikä vauhdilla kasvavassa yrityksessä yksikään päivä ole samanlainen. Monet mahtavat harkkarimme ovat jatkaneet meillä erilaisissa projektitöissä harjoittelunsa jälkeen – tai lähteneet luomaan omaa uraa urheilumarkkinoinnissa”, Tiina kertoo.


Aapo: ”Pääsin hyppäämään suoraan urheilumarkkinoinnin syvään päätyyn”

Jyväskylän ammattikorkeakoulussa liiketaloutta opiskellut Aapo Saastamoinen teki harjoittelunsa meillä vuonna 2022. Hän suunnitteli sisältöjä yrityksen somekanaviin, analysoi markkinoinnin tuloksia ja oli mukana erilaisissa asiakasprojekteissa. 

”Ajattelin, että pääsisin hyppäämään suoraan urheilumarkkinoinnin syvään päätyyn, ja se myös toteutui.”

Aapo kertoo oppineensa harjoittelussa paljon urheilumarkkinoinnista ja ymmärtäneensä, millainen piilevä potentiaali urheilijoissa on vaikuttajina. Harjoittelunsa jälkeen hän on jatkanut kanssamme erilaisissa markkinoinnin ja sisällöntuotannon projekteissa.

”Jos urheilumarkkinointi kiinnostaa, pääsee täällä mukaan asian ytimeen ja näkemään miten ala kasvaa ja kehittyy. Työtehtäviin pääsee itse vaikuttamaan, ja omat mielenkiinnon kohteet otetaan huomioon. Lisäksi työkaverit ovat alan rautaisia ammattilaisia, joten apua ja vinkkejä saa aina jos siltä tuntuu.”



Sofia: ”Halusin harjoitteluun nykyaikaiseen työympäristöön, jossa yhdistyvät urheilu ja markkinointi”

Syksyllä 2023 harjoitteluaan tekevä Sofia Kinnunen opiskelee Jyväskylän ammattikorkeakoulussa liiketaloutta, erikoistuen urheiluliiketoimintaan. 

Halusin päästä tekemään harjoittelua nykyaikaiseen työympäristöön, jossa yhdistyvät urheilu ja markkinointi. Lisäksi tärkeää oli, että voin suorittaa harjoittelun etänä, koulun ohella.”

Sofia on harjoittelunsa aikana ollut myynnin mukana erilaisissa projekteissa sekä suunnitellut ja tuottanut sisältöjä sosiaaliseen mediaan. Hän kertoo saaneensa tarpeeksi omaa rauhaa työn tekemiseen ja oppimiseen mutta aina tukea sitä tarvittaessa.

”Jos ajatuksena on, että haluaa työskennellä urheilumarkkinoinnin parissa, Kympissä se ajatus varmasti vielä vahvistuu. Kirsikkana kakun päällä on todella mukavat ja ammattitaitoiset työkaverit!”


Jalkapallon MM: Varasta nämä markkinointi-ideat

Mene sinne missä yleisö jo on ja neljä muuta markkinointioppia rugbyn MM-kisoista