in

Rajoitukset poistuvat, mitäs nyt? Näin hyödynnät urheilumarkkinointia paluussa normaaliin

Paluussa normaaliin vaarallisinta on olettaa että kaikki jatkuu kuten ennenkin. Tällaista on urheilumarkkinointi koronan jälkeen.


Suomessa juhlittiin viikonloppuna koronarajoitusten poistumista ja ainakin osittaista paluuta normaaliin elämään. Rajoitusten lieventyessä myös moni yrittäjä huokaisi helpotuksesta. Etenkin ravintola- ja matkailuala on kärsinyt koronapandemiassa pahasti, ja toiveita ladataan nyt onnistuneeseen loppuvuoteen.

Paluuta normaaliin ei kannata vesittää unohtamalla markkinointia. Puolentoista vuoden poikkeusajan jälkeen monella on patoutunut halu lähteä kylille, mutta yhtä moni on kehittänyt kotona pysytellessään uusia tapoja eikä välttämättä palaakaan entiseen.

Nyt on juuri oikea aika muistuttaa ihmisiä yrityksesi olemassaolosta, ja siihen erinomainen keino on urheilu.

Aktivoi urheilutapahtumien kävijät asiakkaiksi

Rajoitusten aikaan urheilutapahtumiin osallistuttiin kotisohvilta. Kun edellisestä paikan päällä nautitusta matsista on parhaimmillaan toista vuotta aikaa, on syytä muistuttaa faneja siitä, mitä kaikkea muuta tapahtumavierailun yhteydessä kannattaa tehdä.

Tapahtumat ja ottelut ovat paikallisille yrityksille kullanarvoinen mahdollisuus aktivoida urheilufanit asiakkaiksi. Ehkä voit muistuttaa yleisöä siitä, että jälkipelit kannattaa pitää juuri sinun ravintolassasi? Tai kenties haluat houkutella faneja yöpymään hotellissasi?

Yhteistyö paikallisen seuran kanssa mahdollistaa monenlaisia aktivaatioita paitsi paikan päällä myös sosiaalisessa mediassa. Digitaalisissa kanavissa tavoitat tehokkaasti myös ne, jotka ovat vielä jääneet kotiin.



Vinkkaa mahdollisuuksista urheilijoiden avulla

Vaarallisinta markkinoijalle on olettaa, että kaikki jatkuu samanlaisena kuin ennenkin. Puolentoista vuoden aikana ihmiset ovat omaksuneet uusia tapoja, löytäneet uusia harrastuksia ja kehittäneet rutiineja, jotka saattavat jäädä voimaan vaikka rajoituksia puretaankin nyt vauhdilla.

Urheilullinen vaikuttajamarkkinointi on oivallinen keino tavoittaa juuri yrityksellesi tärkeät kohderyhmät kustannustehokkaasti, joko paikallisesti tai valtakunnallisesti. Urheilijoiden kautta tuot palvelut ja tuotteet tutuksi sekä saat erinomaista sisältöä omissa kanavissasi hyödynnettäväksi.



Haluatko urheilumarkkinoinnin tärkeimmät trendit ja uusimmat uutiset sähköpostiisi kerran viiikossa? Tilaa Kympin uutiskirje!

Urheilijat edellä somessa ja mainoskampanjoissa

10 Opas Urheilu markkinointimixissä - Näin budjetoit urheilukumppanuudet

Opas: Urheilu markkinointimixissä – näin budjetoit urheilukumppanuudet osaksi markkinoinnin jatkuvaa tekemistä