in

Urheilun viisi valttikorttia brändinrakennuksessa

Urheilu sopii erityisen hyvin brändinrakentajan työkaluksi. Tässä viisi erinomaista syytä, miksi urheilukumppanuuksien pitäisi löytyä jokaisen markkinoijan keinovalikoimasta.

Tarinat ja tunne 🤩

Urheilua ei voi käsikirjoittaa. Siihen kuuluvat yllätykset, vastoinkäymisten ylittäminen ja menestyksen hetket, jotka muistetaan vielä pitkään. Brändinrakentajalle tarinat ovat kullanarvoista sisältöä omiin kanaviin sekä keino tuoda brändiä esiin tilanteissa, joissa on mukana ennennäkemättömän paljon tunnetta.


Arvot 😇

Urheiluun liittyy paljon arvoja, joista brändit löytävät kosketuspintaa. Huolellisen brand matchin tekeminen lähtee aina arvoista, oli tavoitteena sitten olla aito, hauska, koskettava, kotimainen, kunnianhimoinen, rehellinen…


Kohderyhmät 🥳

Urheilun kautta voi sitouttaa kohderyhmiä, jotka on hankala tavoittaa perinteisen median keinoin. Urheilufanit ovat myös poikkeuksellisen sitoutuneita urheilijoiden ja seurojen sisältöön, myös silloin, kun niissä on kaupallinen kulma.


Kansainvälisyys 🤠

Urheilu ja urheilijat kiinnostavat globaalisti. Kasvua tavoittelevalle brändille yhteistyö kansainvälisesti kiinnostavan tai tietyllä alueella suositun urheilijan kanssa avaa ovia uusille markkinoille.


Ansaittu media 😎

Urheilun kautta brändi voi saada valtavasti ansaittua mediaa. Parhaat hyödyt huomiosta kerää brändi, joka on ollut urheilijan, seuran tai lajiliiton kumppanina jo pidemmän aikaa. Myös yllättävät ja kekseliäästi toteutetut kumppanuudet ylittävät usein uutiskynnyksen.



Haluatko rakentaa brändiä urheilun avulla?

Viisi näkökulmaa urheilumarkkinointiin

Urheilijat rakentavat aktiivisesti brändiä somessa, haasteena sisällöntuotanto ja ajan riittäminen