in

Ihmisoikeuksia, uudistuneita seuratunnuksia ja luovia kumppanitoteutuksia

Kuvat: Instagram, Ihmisoikeusliitto, Salibandyliitto/Juha Hautakangas


Saunomista ja ilmastosanomaa Levin maailmancupissa

Alppihiihdon maailmancupin Levin-osakilpailu käytiin viime viikonloppuna. Ihastusta herätti sponsori Harvian sauna, josta avautui mainiot näkymät pujottelurinteeseen.

Ilmastojärjestö Protect Our Winters sai kilpailussa satojen miljoonien silmäparien näkyvyyttä, kun sen logot koristivat lähtöportteja. Sponsoripaikan järjestö sai lahjoituksena. Maailmancupin alla POW Finlandin toiminnanjohtaja Noora Vihervaara pohti blogikirjoituksessaan, millaisia vaikutuksia voisi olla sillä, että ilmastojärjestöillä olisi yhtä paljon valtaa ja näkyvyyttä kuin suurilla sponsoreilla:

“Kansanliikkeenä urheilulla on uniikki mahdollisuus tavoittaa globaalisti ja saada aikaan merkittävää muutosta. Alustana urheilu mahdollistaa myös yritysten ja ilmastojärjestöjen vuoropuhelua. “


Älä riko urheilua -kampanja nostaa esiin ihmisoikeuskysymykset

Ihmisoikeusliiton uudella Älä riko urheilua -kampanjalla halutaan kertoa, että ihmisoikeudet kuuluvat urheilun ytimeen. Ihmisoikeusongelmia on sekä urheilun rakenteissa että tavallisissa arjen tilanteissa. Sanansaattajina nähdään kahdeksan tunnettua suomalaisurheilijaa. 


Salibandyn MM-tuomarit puetaan Fisherman’s Friend -raitoihin

Salibandyn MM-kotikisojen tuomarit puetaan erivärisiin raitapaitoihin, jotka toistavat Fisherman’s Friend -pastillien eri makujen paketteja.


Nike lanseeraa oman metaversumin

Metaversumin käsite nousi laajempaan tietoisuuteen, kun Facebookin emoyhtiö vaihtoi nimestä Metaksi. Metaversumi on tila, joka yhdistää virtuaalitodellisuuden ja fyysisen todellisuuden saumattomasti.

Urheilumaailmassa metaversumien edelläkävijä on Nike, joka kertoi kehittävänsä omaa Nikeland-metaversumiaan.


Erään seuralogon anatomia

Faneille rakkaiden seuralogojen uudistaminen on aina riskialtista puuhaa. Englantilainen jalkapalloseura Norwich City kertoo logouudistuksen taustoista ja designprosessista seikkaperäisesti ja innostavasti hienolla verkkosivutoteutuksellaan. Somessa kaikki eivät olleet kuitenkaan innoissaan 50-vuotiaan, alun perin käsin piirretyn logon uudistamisesta, vaikka uusi design tasapainoisempi ja digialustoilla toimivampi onkin.


Eezy Suomen Urheiluliiton pääkumppaniksi

Henkilöstöyritys Eezy on Suomen Urheiluliiton uusi kumppani. Yhteistyö kattaa niin huippu-urheilun kuin juoksutapahtumat.

”Yhteistyökokonaisuuden kautta Eezystä tulee yksi SUL:n merkittävimmistä ja näkyvimmistä kumppaneista. Yhteistyössä Eezyn muiden kumppanien kanssa SUL ja Eezy rakentavat suomalaisten liikkumista edistävää yhteistyöhanketta, joka julkistetaan vuoden 2022 aikana”, kertoo SUL:n markkinointiyhtiö Track & Field Finland Oy:n toimitusjohtaja Jari Töykkä tiedotteessa.


Viskibrändi perusti kuvitteellisen jalkapalloseuran

Viskibrändi Chivas Regal lanseerasi oman, toistaiseksi kuvitteellisen jalkapalloseuran Regal FC:n, jonka tarkoitus on juhlistaa jalkapalloilun yhteisöllistä voimaa. Konseptiin kuuluu niin huippusuunnittelijan luomia peliasuja kuin erilaisia virtuaalisia tapahtumia. 


Mitä jos selostajat puhuisivat kuin nettikiusaajat?

Ruotsalainen jalkapalloseura AIK nostaa uudella videollaan esille verkkokiusaamisen. Videolla kuullaan peliselostus, johon on otettu mukaan verkkokommentoijien ei kovin ystävällisiä sanomisia.


Viikon video: Sugared

Monster-energiajuomabrändin tuoreella videolla nähdään lumilautailija Rene Rinnekankaan viime talven seikkailuja. ”Sugared on syy sille, miksi tarvitsemme täysimittaisia videoita suoraan Instagramiin julkaistavien klippien ja välittömän tyydytyksen maailmassa”, tunnelmoi Monster YouTubessa.




Haluatko saada viikon poiminnat ja muut uudet sisällöt suoraan sähköpostiisi kerran viikossa? Tilaa uutiskirje!

Ilmastotekoja urheilutapahtumissa, mobiilit videosisällöt tulevat livekatsomoihin

Sometrendit 2022 – ota nämä viisi asiaa haltuun