in

Uusittu Olympiastadion aukeaa, mitä tekevät sen kumppanit?

Muodonmuutoksen ja modernisoinnin läpikäynyt Olympiastadion aukeaa vihdoin yleisölle ja tapahtumille. 

Virallisia avajaisia vietetään lauantaina 22.8., mutta ensimmäinen urheilutapahtuma stadionilla järjestettiin jo keskiviikkona, kun PK-35 ja HJK kohtasivat Kansallisen liigan paikallisottelussa.

Uudistuneeseen urheilupyhättöön tutustumaan ehtinyt 10.fi:n Riku Saari kertoo, että perinteikäs fiilis on saatu säilytettyä, mutta ottelutapahtuman katsojakokemus jäi vaatimattomien palveluiden myötä vajaaksi.

”Aika näyttää, miten Stadikka pystyy vastaamaan tulevaisuuden palvelutarpeisiin. Markkinoijan silmin hankkeen kumppaneiden liput olivat hienosti esillä ulkopuolella ja näkyvyyspaikkoja oli myös katsomoissa, mutta itse uniikkia ottelutapahtumaa olisi voinut hyödyntää paremmin. Kyse oli tietysti vasta testiottelusta, mutta olisiko juhlan kunniaksi voinut tarjota vaikka siivun liigan pääkumppani Subwayn uutuuspatonkia. Ehkä tämän esti joku sopimustekninen asia, mutta nyt mieleen jäi vain kolmen euron vesipullo”, hän pohtii.

Avajaisia seuraavalla viikolla stadionilla vietetään avointen ovien päiviä viikon ajan. Ikoninen torni avautuu yleisölle 31.8. Helsinki Liikkuu -viikolla syyskuun lopulla yleisöllä on pääsy myös kenttäalueelle.

Miten reagoivat stadionin yhteistyökumppanit?

Stadionin uutta aikaa markkeeraavat myös uudet yhteistyökumppanit

Olympiastadionin pääkumppaneita ovat Lidl, LähiTapiola, Hartwall, HK, Lippu.fi, Helen ja Veikkaus, joista jälkimmäisen tuotoista remonttia on rahoitettu 116 miljoonalla eurolla.

Yhteistyökumppaneille maamerkin uusi tuleminen on erinomainen paikka luoda mielenkiintoisia sisältöjä ja tuoda itseään esiin yhteydessä, joka ei jätä ketään kylmäksi.

10.fi seuraa tarkasti, millaisia toteutuksia yhteistyökumppaneilta tullaan näkemään. Mielenkiintoisimpia poimintoja kerätään tähän artikkeliin. 

Jo ennen virallisia avajaisia stadionia ovat ehtineet jo juhlistaa esimerkiksi Hartwall tuomalla takaisin olympialaisiin kehitetyn klassikkolonkeron sekä Abloy, joka vei jo alkukesästä toisen yhteistyökumppaninsa Valtteri Bottaksen tutustumaan remonttiin.

HK lanseerasi stadionin kunniaksi Stadionlenkin ja järjestää syyskuussa lenkkiviikon, jonka aikana yleisö voi juosta stadionilla.

Kuva Stadion-säätiö/Wellu Hämäläinen

Kiekko-Espoo saa tutun vahvistuksen sponsorirahoin

TikTokin tulevaisuus vaakalaudalla, joukkuevahvistusta sponsorirahoilla

Näin Red Bull rakentaa menestysjoukkueen, Facebookin uudet tulovirrat kiinnostavat seuroja