in

Viikon poiminnat 14/20


Tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta TV-linjauksiin, Palloliitto suojaa Huuhkajat-brändin, #seurapaitapäiväkotona viihdytti somessa. Lue sponsoroinnin ja urheilumarkkinoinnin viikon kuulumiset.

Tasa-arvo ja yhdenvertaisuus vahvistuvat TV-linjauksissa

Liikenne- ja viestintäministeriö päivittää yhteiskunnallisesti merkittävien tapahtumien listaa. Asetuksessa mainitut urheilutapahtumat on televisioitava Suomessa niin, että merkittävä osa väestöstä voi seurata niitä maksutta joko suorana tai nauhoitettuna lähetyksenä.

Edellisen kerran listaa on päivitetty 12 vuotta sitten.

”Nykyinen yhteiskunnallisesti merkittävien tapahtumien lista ei vastaa tätä päivää. On syytä tarkastella myös naisten suuria urheilutapahtumia ja paraolympialaisia. Tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden vahvistaminen on tärkeää”, sanoo liikenne- ja viestintäministeri Timo Harakka tiedotteessa.

Tarkemmin aiheesta myös Ylen artikkelissa.

Palloliitto suojaa Huuhkajat-brändin

Palloliitton hakee Patentti- ja rekisterihallitukselta suojaa sadoille Huuhkajiin liittyville tuotteille ja palveluille. Suojaustoimet kytkeytyvät muun muassa EM-kisatuotteisiin ja oman verkkokaupan kasvutavoitteisiin.

”Kaupallisen puolen vahvistaminen on meille iso asia, jossa haluamme olla entistä vahvempia, jotta saamme suomalaisen jalkapalloilun resursseja kasvatettua”, Palloliiton myyntij- ja markkinointijohtaja Mikko Varis kertoo Ilta-Sanomissa.

Olympiastadionin remontti nosti esiin rakennusalan epäkohtia

Ylen MOT kertoi maanantaina Olympiastadionin rakennustyöläisten puutteellisesta kohtelusta. MOT:n keräämien tietojen mukaan pääurakoitsija Skanskan alihankintaketjussa toimivien työtekijöiden ylityökorvauksia on jätetty maksamatta ja asiasta valittaneita työntekijöitä uhkailtu. Rakennusliiton varapuheenjohtaja Kimmo Palonen ei ylläty uutisista.

”Tämä on vain jäävuoren huippu, mikä tulee ilmi”, Palonen sanoo.

#Seurapaitapäiväkotona tavoitti lähes 7,5 miljoonaa ihmistä

Olympiakomitean lanseeraama #seurapaitapäiväkotona väritti sosiaalista mediaa tiistaina. Olympiakomitean mukaan tempaus tavoitti Facebookissa, Instagramissa ja Twitterissä lähes 7,5 miljoonaa henkilöä ja mediaosumienkin kautta yli 4 miljoonaa henkilöä.

”Seurapaitapäivän ideana on tunteen jakaminen ja suomalaiset selvästikin ”tuntevat”. Me emme ole yksin, vaan yhdessä, yhtenä suurena urheiluperheenä. Vaikka koronatilanne erottaakin meidät fyysisesti toisistamme, seuraan kuuluminen yhdistää meitä henkisesti ja auttaa jaksamaan vaikeina aikoina”, toteaa Olympiakomitean seuratoimintayksikön johtaja Pekka Nikulainen tiedotteessa.

Lue myös Olympiakomitean myynti- ja markkinointipäällikkö Ville Köngäksen blogikirjoitus aiheesta.

Jääkiekkoliigan pudotuspelit pelataan verkossa

Liiga ja Telia tarjoavat virtuaalista jääkiekkoviihdettä huhtikuussa, kun Liigan pudotuspelit pelataan NHL 20 -konsolipelillä. Mukana pelaamassa nähdään niin ammattikiekkoilijoita kuin liigaseurojen kannattajia. Pelit pelataan kotoa, ja otteluista tehdään koosteet joita voi seurata MTV-palvelussa, C Morella ja Telia TV:ssä.

Urheiluseuroissa YT-vyöry

Koronaepidemia on ajanut urheiluseurat todella ahtaalle, ja yt-neuvotteluja käydään kautta maan. Tiede- ja kulttuuriministeri Hanna Kososen mukaan urheilulle on rakenteilla tukipaketti, joka yritetään saada kasaan ensi viikolla.

”Erityisesti seurat, lajiliitot ja urheiluopistot ovat meillä fokuksessa. Näihin pyritään ensi viikolla ratkaisua saamaan”, Kosonen kertoi MTV:n uutisille.

Kimi Räikkönen iLOQ

Kimi Räikkönen on iLOQin kasvun ja tunnettuuden turboahdin

Joona Haatainen TikTok urheilu

Kuka luo TikTokiin Suomen suurimman urheilubrändin?