in

Viikon poiminnat 16/20

Amazon virittelee jättikumppanuutta Tottenhamin kanssa, 120 someideaa urheiluyhteisöille, alasarjaseura myi yli 120 000 ottelulippua. Lue urheilumarkkinoinnin ja sponsoroinnin viikon poiminnat.

120 someideaa urheiluyhteisölle

Kaipaatko ideoita yhteisösi innostamiseen? Amerikkalaisyritys Greenfly on koonnut paksun nivaskan käytännöllisiä vinkkejä, joiden avulla urheilubrändit voivat löytää uusia tapoja osallistaa pelaajia, faneja, omaa henkilöstöä ja yhteistyökumppaneita.

Mukana on esimerkiksi runsaasti erilaisia haasteita, joiden avulla yhteisöä kannustetaan luomaan sisältöä, olivatpa ne sitten piirustuksia, valokuvia tai videoklippejä. Oppaan saa ladattua sähköpostiosoitetta vastaan.

Amazon virittelee jättikumppanuutta Tottenhamin kanssa

Brittilehti Daily Mail kertoo, että verkkokauppajätti Amazon neuvottelee Valioliigaseura Tottenhamin kanssa seuran vuosi sitten avatun kotiareenan nimikumppanuudesta. 

Tottenham tavoittelee 10-vuotista yhteistyösopimusta hurjalla 25 miljoonan vuosihinnalla. Myös Niken kerrotaan olevan kiinnostunut kumppanuudesta. Jalkapallon lisäksi kumppanuuden kiinnostavuutta nostaa mahdollisuus näkyvyyteen myös muissa areenalla järjestettävissä suurtapahtumissa, esimerkiksi NFL-otteluissa.

HJK mukana FIFA-turnauksessa suurseurojen kanssa

Peliyhtiö Electronic Arts järjestää tällä viikolla jalkapallon ystäville EA Sports FIFA20 Stay and Play -turnauksen. HJK:n lisäksi mukana on liuta eurooppalaisia suurseuroja Real Madridista Manchester Cityyn. 

HJK:ta turnauksessa edusti joukkueen kapteeni Nikolai Alho, jonka matka tyssäsi jo ensimmäisellä kierroksella, kun FC Kööpenhaminan Mohamed Daramy oli parempi maalein 3-0. Ottelutallenne Twitch.TV:ssä, alkaen kohdasta 2.48.00.

Karanteeni-triathlonilla muhkea hyväntekeväisyyspotti

Triathlonin maailman ykkösnimi Jan Frodeno suoritti viime viikonloppuna täyden matkan triathlonin. Poikkeuksellisen suorituksesta tekee se, että hän taivalsi koko kahdeksan ja puolen tunnin matkan kotonaan Espanjan Gironassa. Fanit seurasivat suoritusta sosiaalisessa mediassa ja ponnistus tuotti yli 200 000 euroa hyväntekeväisyyteen.

Alasarjaseura myi 120 000 lippua olemattomaan peliin

Saksan nelosdivisioonassa pelaava Lokomotive Leipzig myi yli 120 000 lippua toukokuussa pelattavaan otteluun – jota ei oikeasti pelata lainkaan. Vastaavia projekteja on seuroilla ympäri Euroopan, kertoo Yle.

Urheiluseuran talous kuntoon vaikka kentän laidalta

Mitä koronakriisin jälkeen? 10 asiaa, joita urheiluseurat voivat tehdä jo nyt