in

Virtuaalisia triathloneja, Mestiksen suosio vahvistuu

Viikon poiminnat 20/20: poikkeusaika inspiroi Red Soxia, Mestiksen suosio vahvistuu, virtuaali-Ironmanit vetävät yleisöä ja sponsoreita.

Sponsor Insightin Virkkunen: urheilun sponsorirahat vähenevät jopa kolmanneksella

Urheilun sponsorointiin käytettävä rahamäärä laskee jopa 20-30 prosentilla tänä vuonna, arvioi Sponsor Insightin tutkimuspäällikkö Klaus Virkkunen Helsingin Sanomien haastattelussa.

”Eniten kärsivät sellaiset lajit ja sarjat, jotka eivät pysty täyttämään sopimusehtoja esimerkiksi näkyvyyden osalta.”

Red Soxin markkinointikoneisto ei pysähdy koronakriisissä

Miten yksi maailman seuratuimmista baseball-joukkueista reagoi koronakriisiin? Boston Red Soxin markkinointijohtaja Adam Grossman avasi tiiminsä uudenlaista arkea MassLiven haastattelussa.

Red Soxin markkinoinnilla oli koronakriisissä kolme tavoitetta: fanien sitouttaminen, yleisön viihdyttäminen ja joukkueen massiivisten kanavien hyödyntäminen terveysaiheiden viestinnässä. Lähdöt ovat olleet sekä pieniä ja paikallisia että kansainvälisiä viraalihittejä. Red Sox on näkynyt muun muassa John Krasinskin ohjelmassa, jossa hoitohenkilöstölle jaettiin ilmaisia elinikäisiä kausikortteja.

Virtuaalinen Ironman vetää yleisöä ja sponsoreita

Ironman käynnisti virtuaaliklubinsa huhtikuussa. Klubissa ajetaan kisoja ja seurataan niitä myös livenä Facebookissa. Tähän mennessä Ironman Virtual Clubiin on ilmoittautunut yli 72 000 ihmistä 139 maasta. Ironman-organisaatio suunnittelee nyt yli kahdenkymmenen klassisen triathlonreitin digitoimista, kertoo Front Office Sports

Virtuaalihaasteiden myötä triathlonjätti on saanut tarjottua yrityskumppaneilleen uusia tapoja olla yhteydessä triathlonfaneihin. Mukaan on lähtenyt myös liuta uusia sponsoreita, kuten kotikuntoilulaitteita valmistava Technogym.

Perttu Hyvärinen kannustaa hommiin maalle

Maastohiihtäjä Perttu Hyvärinen esiintyy Maaseutuammattiin ry:n videolla, joka kannustaa ihmisiä maalle suomalaisen ruoan supersankareiksi. Hyvärinen neuvoo videolla treeniliikkeitä ja kehottaa ihmisiä hakeutumaan töihin maaseudulle. 

Mestiksen suosio vahvistui

Sponsor Insightin keväällä 2020 julkaiseman tutkimuksen mukaan Mestis on viimeisen vuoden aikana kasvattanut kiinnostustaan suomalaisten keskuudessa merkittävästi. Kiinnostavuus on kasvanut vuoden 2019 vastaavasta tutkimuksesta kolme prosenttiyksikköä, mikä jättää taakseen useat muiden lajien pääsarjojen kasvukäyrät.

#IRunWithMaud kerää huomiota

25-vuotias Ahmaud Arbery ammuttiin kuoliaaksi kesken juoksulenkin Yhdysvaltain Georgiassa helmikuussa. Tekijöiksi paljastui kaksi valkoista miestä, jotka epäilivät afroamerikkalaista Arberyä murtovarkaaksi.

Jotta oikeusjuttu saisi huomiota ja Arberyn perhe oikeutta, sosiaalisessa mediassa alkoi kiertää #IRunWithMaud-haaste, jossa juostaan 2,23 mailia. Tähän mennessä aihetunnistetta on käytetty yli 190 000 kertaa.

Lätkäjunnuille miljoonan euron tukipotti

Lähes tuhat jääkiekkojunioria saa syksyllä taloudellista tukea jääkiekkoharrastuksen kustannuksiin. Yhteensä tukea maksetaan 989 500 euroa, ja yksittäinen pelaaja saa 700 eurosta 1 300 euroon.

”Hienoa, että saamamme lahjoitukset tuovat kaivattua apua näinkin usealle juniorikiekkoilijalle. Monelle tuki mahdollistaa jääkiekkoharrastuksen jatkumisen, etenkin näin taloudellisesti epävarmoina aikoina”, kertoo Jääkiekkoliiton puheenjohtaja Harri Nurmela liiton uutisessa.

Vain koronarokote saisi amerikkalaiset takaisin urheilukatsomoihin

Valtaosa yhdysvaltalaisista urheilufaneista toivoo urheiluliigojen käynnistyvän vasta kun koronaviruksen leviäminen on saatu hallintaan, kertoo FiveThirtyEightin ja Ipsosin kyselytutkimus. Lähes 60 % haastatelluista sanoo, että ei tule todennäköisesti osallistumaan urheilutapahtumiin nyt, jos rajoituksia maassa jo puretaan. Osallistumisen todennäköisyyttä kasvattaisi se, jos kehitteillä olisi luotettava rokote koronavirusta vastaan.

Tällä hetkellä näyttää siltä, että Yhdysvaltain urheiluliigat käynnistävät toimintansa ilman paikan päällä olevaa yleisöä.

UFC 249 keräsi yli 700 000 Pay Per View -katsojaa

Viime viikonlopun UFC keräsi alustavien tietojen mukaan yli 700 000 maksanutta katsojaa,  kertoo Yahoo Sports. Floridasta lähetetyn otteluillan tulosta voi pitää erityisen hyvänä myös siksi, että ottelukortilla ei ollut yhtään vapaaotteluliigan isoimmista nimistä. 

Spekulatiiviset MM-kisat ja urheilusarjojen paluu

Salibandyliigasta F-Liiga: tavoitteena kansainvälistyminen