in

Käsidesiä FC Lahden väreissä, kumppanit reagoivat olympialaisten siirtoon

Viikon poiminnat 21/20: tempauksia ja käsidesiä seurojen hyväksi, peliasut tutuksi Snapchatissa ja reaktioita olympialaisten siirtymiseen.

Käsidesiä FC Lahden väreissä

FC Lahti ja Teerenpelin Panimo & Tislaamo ovat tehneet yhteistyössä FC Lahti -käsidesin, jonka nimi on Matsidesi. Tuote on valmistettu Teerenpelin tislaamossa Lahdessa.

”Käsihygieniasta huolehtiminen tulee jatkossa korostumaan myös ottelutapahtumissamme. Jos fanituotehylly on jo tämän vuoden tuotteista täynnä, niin nyt on uudenlainen mahdollisuus tukea seuraa ja paikallista toimijaa”, sanoo Juho-Matti Heikari tiedotteessa.

Käsidesi on myynnissä FC Lahden verkkokaupassa.

Tempauksilla tukea suomalaisille seuroille

Hyvinkään Palloseuran Voima. Tahto. Sydän. -kampanjassa on etsitty keinoja, joilla yksityiset ihmiset ja yritykset voivat tukea seuran toimintaa. Tuorein yhteistyö on toteutettu Myllyn Parhaan kanssa: ostamalla leipomotuotteita HYPSin verkkokaupasta voi tukea hyvinkääläisiä junioripalloilijoita.

”Kampanjan tavoitteena on paikata kevään ja kesän tulomenetyksiä, joita on kertynyt yhteensä jo noin 20 000 euroa. Jos tähän päästään, pystymme säilyttämään toimintamme laajuuden ja laadun ainakin syksyyn saakka”, kertoo Hyvinkään Palloseuran toiminnanjohtaja Janne Bruun tiedotteessa.

Järvenpäässä taas juostaan 13.6. urheiluseurojen tueksi. Järvenpään nuorkauppakamarin järjestämän tempauksen osallistumismaksuilla tuetaan urheiluseuroja, joiden toiminta on kärsinyt koronaviruksen aiheuttamista peruuntumisista.

Realin somessa pöhisee

Jalkapalloseura Real Madrid on raportoinut huimia kävijäpiikkejä sosiaalisen median kanavissaan koronaviruksen aikana. Sisällöillä ollaan levitetty tietoutta koronaviruksen ehkäisemisestä, hyödynnetty käyttäjien tuottamaa sisältöä ja aktivoitu faneja. Yrityskumppanit taas ovat saaneet näkyvyyttä e-sports-tapahtumien kautta.

Seuraava haaste on pitää pöhinää yllä, kun koronatauko päättyy ja pelit alkavat, kertoo SportsPro

Rams julkisti peliasut Snapchatissa

Los Angeles Rams julkaisi uudet peliasunsa Snapchatissa lisätyn todellisuuden avulla ensimmäisenä NFL-seurana historiassa. Lisätyn todellisuuden avulla fanit voivat tuoda pelaajat omiin koteihinsa ja jakaa kuvia ja videoita omille seuraajilleen, kertoo TechCrunch.


Yhdysvaltojen sponsorointimarkkina kyykkää 20 miljardilla dollarilla

Koronapandemian myötä Yhdysvaltain sponsorimarkkina tulee laskemaan 37 prosentilla, kertoo Sports Pro Media. Eniten panostuksiaan, arvioiden mukaan noin 45 prosenttia, tulevat laskemaan rahoitusalalla toimivat sponsorit, jotka muodostavat suurimman ryhmän yhdysvaltalaisen urheilun yhteistyökumppaneista.

The Last Dance -dokumentti kerää yleisöä ja hyödyttää sponsoreita

Koripallotähti Michael Jordanin ja Chicago Bullsin kauden 1997-1998 huipennuksesta kertova The Last Dance -dokumenttisarja on puhuttanut koronakeväässä ja saavuttanut suursuosion. ESPN-kanavalla kutakin jaksoa katsoi keskimäärin 5,6 miljoonaa ihmistä, mikä tekee sarjasta kanavan historian suosituimman dokumentin. Suosio on hyödyttänyt myös sponsoreita, kertoo NextTV: pääsponsoreiden verkkohaut kasvoivat merkittävästi jokaisen jakson myötä. 

Kaikkia dokumentti ei ole miellyttänyt. Entiset Bulls-pelaajat Scottie Pippen ja Horace Grant kertovat dokumentin olevan kaikkea muuta kuin totuudenmukainen.

Suomessa sarja on nähtävillä Netflixissä. 

Olympialaiset siirtyivät ensi vuoteen – mitä tekevät kumppanit?

Monen suuren mainostajan kesän suunnitelmat menivät uusiksi, kun koronavirus siirsi olympialaisia vuodella eteenpäin. Digidayn artikkelissa käydään läpi, kuinka mainostajat ovat reagoineet ja tehneet pikavauhdilla uusia suunnitelmia markkinointiinsa. 

Kirjoittanut: 10.fi

Salibandyliigasta F-Liiga: tavoitteena kansainvälistyminen