in

Osaka parhaiten tienaava naisurheilija, Olympiarahasto käynnistää sijoitustoiminnan


Naomi Osakasta parhaiten ansaitseva naisurheilija

Naomi Osaka on nyt maailman parhaiten ansaitseva naisurheilija, kertoo talouslehti Forbes. Tennistähden tulot 12 kuukauden ajalta olivat 37,4 miljoonaa dollaria. Entinen vuosiansioennätys, 36 miljoonaa dollaria, oli Serena Williamsin nimissä.

Matkaa parhaiten tienaaviin miesurheilijoihin on vielä rutkasti. Esimerkiksi Forbesin vuoden 2019 parhaiten palkattujen miesurheilijoiden listalla Osakan ennätystuloilla pääsisi vasta sijalle 35. Kärkeä ansiolistalla pitää Lionel Messi, jonka tienasi 127 miljoonaa dollaria.  

Osakan kuva: Peter Menzel, CC BY-SA 2.0


Olympiarahasto kerännyt miljoonan yrityksiltä ja yksityishenkilöiltä

Olympiarahasto on Suomen Olympiakomitean käynnistämä ja valtion tukema hanke, jonka tavoite on tukea suomalaista urheilua. Ensimmäinen miljoona on nyt kerätty, ja sijoitustoiminta aloitettu yhteistyössä Taalerin kanssa.

Tavoitteena on koota rahastoon 40 miljoonan euron peruspääoma, josta puolet tulee lahjoituksina yrityksiltä ja yksityishenkilöiltä ja puolet on valtion vastinrahaa. Lahjoitukset on määrä sijoittaa niin, että tuotot kasvattavat huippu-urheilun tukea 30 prosentilla 2020-luvun aikana. 


Eerikkilään kansainvälisten standardien krikettiharjoittelualue

Eerikkilä Sport & Outdoor Resortiin Tammelaan on valmistunut Suomen ensimmäinen, kansainväliset krikettistandardit täyttävä sisäharjoittelualue. Lähin vastaava sisäharjoittelumahdollisuus löytyy Ruotsin Malmöstä.

”Kriketti täydentää hienosti lajikirjoamme ja tarjoaa kaikille vieraillemme mahdollisuuden tutustua tähän upeaan lajiin. Olemme ylpeitä saadessamme Krikettiliiton kumppaniksemme”, kertoo Eerikkilän toimitusjohtaja Petri Jakonen tiedotteessa.

Krikettimaajoukkueen lisäksi uutta harjoittelualuetta voivat käyttää Suomen reilut 30 krikettiseuraa. Myös kansainvälisten seurojen uskotaan kiinnostuvat harjoittelukohteesta.


Zlatan ja Volvo yllättivät entisten kodittomien futisjoukkueen

Gatans Lag on ruotsalainen jalkapallojoukkue, jonka pelaajat ovat entisiä kodittomia tai rikollisia. Joukkue sai yllätysvieraan Volvon tempauksessa, kun futistähti Zlatan Ibrahimovic saapui seuraamaan harjoituksia.


Tyhjät katsomot mainospinnoiksi?

Urheiluliigat alkavat palata koronatauolta, mutta miten hyödyntää kokonaan tai osittain tyhjiä katsomoita? Baseballin MLB-liigassa pohditaan tyhjien katsomonosien hyödyntämistä mainospintoina erilaisten pressujen avulla, kertoo Front Office Sports. Koronatauon aikana myös erilaisia kiinteitä rakennelmia stadioneiden ulkopuolella on myyty mainospinnoiksi.


The Match keräsi ennätysyleisön

The Matchiksi nimetystä hyväntekeväisyysgolftempauksesta tuli Yhdysvaltain katsotuin golflähetys kaapelitelevision historiassa, kertoo The Wrap. Keskimäärin katsojian oli 5,8 miljoonaa.

Hyväntekeväisyysmatsissa vastakkain oli kaksi korkean profiilin paria golfin ja jenkkifutiksen maailmasta. Tiger Woods ja Peyton Manning pähittivät ottelussa Phil Mickelsonin ja Tom Bradyn. Tempauksen järjesti Punainen Risti, ja sillä kerättiin 20 miljoonaa dollaria koronapandemian lievittämiseksi. 


Red Carpet Brand Alliances tähtää kokonaisvaltaiseksi sponsorikumppaniksi

Antti Luusuaniemi, Risto Oksanen ja Laura Sutinen lanseerasivat uuden sponsorointiin keskittyneen RCBA-yrityksen, jonka tavoitteena on toimia sponsoroinnin kokonaisvaltaisena kumppanina elokuvan, TV:n, kulttuurin ja urheilun saralla.

”Olemme jo pitkään havainneet markkinoilla olevan kysyntää toimijalle, joka pystyy hallitsemaan kokonaisuuksia. Havaitsimme, että vahvuusalueemme täydentävät toisiaan ja kun kemiat kohtasivat, oli päätös voimien yhdistämisestä helppo”, tiedotteessa kerrotaan.

Unelmien MM-kisat jatkuvat Huuto.netissä

Atria ja MTV3 järjestivät toukokuussa spekulatiiviset Unelmien MM-kisat, jonka kukin jakso keräsi keskimäärin noin 200 000 katsojaa. Odotetusti Suomi voitti Unelmien MM-kisat, minkä jälkeen Huuto.net-nettihuutokauppaan on ilmestynyt myyntiin sinikeltaisia Världsmästare 2020 -lippiksiä

Lippisten myyntituotot ja niiden päälle 10 000 euroa siirretään Teemu Selänteen mukaan nimettyyn Finnish Flash ry:n kautta Jääkiekkoliiton rahastoon, josta juniorikiekkoilijat voivat hakea taloudellista tukea

”Ruotsalaisilta käyttämättä jääneiden lippisten myyminen on tietysti humoristinen lopetus kampanjalle, mutta tässä ollaan silti vakavan asian äärellä. Myyntituloilla ja lahjoituksella haluamme auttaa mahdollisimman monta lasta hyvän urheiluharrastuksen pariin. Lahjoituskohdetta oli päättämässä yhteistyökumppanimme Teemu Selänne”, Atria Wilhelmin markkinointipäällikkö Elina Vuolle kertoo

Käsidesiä FC Lahden väreissä, kumppanit reagoivat olympialaisten siirtoon

Sanna Laine Loiste Energia Markkinointipäällikkö sponsorointi

Vastuullisella urheilusponsoroinnilla voi saada loistavia tuloksia