in

Näin Red Bull rakentaa menestysjoukkueen, Facebookin uudet tulovirrat kiinnostavat seuroja

Photo: GEPA pictures/ Christian Walgram /Red Bull Content Pool


Urheiluseurat keräävät tuloja Facebookissa

Moni korona-ajan tulonmenetysten kanssa kamppaileva urheiluseura on löytänyt uusia rahavirtoja Facebookissa.

Fanit voivat tukea suosikkijoukkuettaan kestotilauksella, joka maksetaan kuukausittain Facebookin kautta. Digidayn mukaan fanitilaukset eivät monellekaan seuralle korvaa menetettyjä lipputuloja, mutta tarjoavat kipeästi kaivattua rahoitusta uusien sisältöjen tekemiseen ja fanien sitouttamiseen. Facebook lanseerasi elokuussa myös ominaisuuden, jonka kautta brändit ja seurat voivat lähettää maksullisia livelähetyksiä.

Fanitilaus ja maksulliset livelähetykset eivät ainakaan vielä ole saatavilla Suomen markkinoilla. 


Näin Red Bull rakensi jalkapallojoukkueen

Miten rakennetaan menestyksekäs jalkapallojoukkue? Energiajuoma- ja mediajätti Red Bull osti itävaltalaisen SV Austria Salzburgin vuonna 2005. Seurassa uusittiin lähes kaikki nimeä, ulkoasua ja harjoittelufilosofiaa myöten, ja nyt Red Bull Salzburg on yksi Mestarien liigan varteenotettavista joukkueista. Miten kaikki tapahtui ja miksi RB Salzburg aiheuttaa intohimoja sekä puolesta että vastaan? Sitä avataan BBC:n haastattelussa.


Urheilutapahtumien ilmastokuorma puhuttaa, kasvisruoka tekee tuloaan

Isojen urheilutapahtumien ilmastovaikutukset ovat nousseet tapetille. Tapahtumien kasvihuonekaasupäästöt muodostuvat monista eri lähteistä: osallistujien ja yleisön liikkumisesta, energian käytöstä, materiaalihankinnoista sekä tarjottavasta ruoasta.

“Osallistujien kannattaa rohkeasti testata kasvisvaihtoehtoja lihan sijaan”, kannustaa Ekosport Kainuun projektipäällikkö Heini-Maari Kemppainen Ylen artikkelissa


Amazon Prime tähyää urheilumarkkinoille

Verkkokauppajätti Amazonin suoratoistopalvelu Amazon Prime alkaa esittää myös urheilua. Ensimmäinen Amazon Primen sopimus on yhtiön kotikaupungin jalkapallojoukkue Seattle Sounders FC:n kanssa, kertoo Variety. Amazon Prime lähettää livenä Washingtonin osavaltion alueella kaikki Soundersin ottelut, joita ei lähetetä maanlaajuisilla televisiokanavilla. 

Sounders jää tuskin suoratoistopalvelun viimeiseksi kumppaniksi, sillä Amazon Prime on jo suunnitellut lähettävänsä baseball-seura New York Yankeesin otteluita 2021 alkaen.


Virtuaaliset katselubileet kiinnostavat

Kun ottelukatsomot kumisevat koronarajoitusten myötä tyhjyyttään, yrittävät seurat ja media-alustat keksiä erilaisia keinoja tehostaa katseluelämystä virtuaalitodellisuuden ja yhteisöllisten digipalvelujen kautta. Erään selvityksen mukaan 76 % yhdysvaltalaisista urheilufaneista toivoo lisää yhteisöllisiä katselubileitä kotikatsomoihin. Lähes yhtä moni on kiinnostunut virtuaalitodellisuuden mahdollisuuksista.


Audin dokumenttisarjassa seurataan jalkapalloakatemian arkea

Audin ja Bleacher Reportin uusi dokumenttisarja seuraa Sporting Kansas Cityn nuorisoakatemian arkea ja tulevaisuuden jalkapallotähtiä. Dokumentin ensimmäinen osa julkaistiin tällä viikolla.

Uusittu Olympiastadion aukeaa, mitä tekevät sen kumppanit?

Suomalaiset toivovat sponsoroinnilta vastuullisuutta

Suomalaiset toivovat sponsoroinnilta vastuullisuutta, mainostajat laativat varasuunnitelmien varasuunnitelmia