in

Viikon poiminnat: 4/20

Sponsoroinnin ja urheilumarkkinoinnin tämän viikon kuulumisia: valmennusgate jatkuu, futisfaneille uutuusoluita, NFL ottaa kantaa ampumisiin.


Valmentajakohu jatkaa vellomistaan

Kohu muodostelmaluisteluvalmennuksen ympärillä jatkuu ja leviää muihinkin lajeihin. Muun muassa entinen taitoluistelija Kiira Korpi sekä telinevoimistelija Jari Mönkkönen ovat nostaneet esille epäkohtia lasten ja nuorten valmennuksessa.

Sopivaan aikaan kohun kanssa julkaistiin tällä viikolla myös Nuorisotutkimusverkoston kirjoituskokoelma Siitä on pikemminkin vaiettu, jossa käsitellään lasten ja nuorten liikunnassa ja urheilussa tapahtuvaa kiusaamista, syrjintää, epäasiallista käytöstä sekä seksuaalista häirintää. 

“Ikävät ja urheilun imagoa uhkaavat ilmiöt eivät sovi urheiluliikkeen ja urheilumedioiden ylläpitämään hyvän kertomukseen. Niistä on ollut tapana vaieta, jolloin niihin ei myöskään ole koettu tarvetta puuttua”, toteaa tiedotteessa yksi teoksen toimittajista, Nuorisotutkimusverkoston vastaava tutkija Mikko Salasuo


Olutta futisfaneille

Suomen Maajoukkueen Kannattajat ry ja Teerenpelin panimo tuovat keväällä myyntiin Pohjoiskaarre-oluen, joka tulee myyntiin K-ryhmän kauppoihin sekä Teerenpelin ravintoloihin. Osa oluen tuotosta lahjoitetaan jalkapallon junioritoimintaan. 

Myös Huuhkajat-tähti Teemu Pukin edustama Norwich lanseerasi oman oluensa, Norwich IPAn, yhteistyössä Pyynikin Brewing Companyn kanssa. Olutta on tarkoitus jaella myös Norwichissa.


NFL ottaa kantaa ampumisiin

Jenkkifutisliiga NFL:n tuoreessa mainoksessa nostetaan esiin valkoihoisten poliisien mustia kohtaan kohdistama väkivalta. Mainosvideossa entinen ammattilaispelaaja Anquan Boldin kertoo poliisin luoteihin kuolleen serkkunsa tarinan. Asiasta uutisoi muun muassa Markkinointi & Mainonta.



Noora Toivo: Urheilija, manageri, somevaikuttaja

Jukka Valtanen HIFK

HIFK:n Jukka Valtanen: ”Jos et ymmärrä yhteisön arvoa, olet vaarassa menettää sen”