in

Viikon poiminnat 8/20

playoff

Sponsoroinnin ja urheilumarkkinoinnin tämän viikon kuulumisia: jalkapalloammattilaiseksi tosi-tv:n kautta, Hiihtoliitto sai jättilahjoituksen, kisataanko Lahdessa MM-triathlon?

Jalkapalloammattilaiseksi tosi-tv:n kautta

Ex-jalkapalloilija Sebastian Sorsan isännöimä PlayOff-ohjelma alkoi maanantaina Nelosella ja Ruudussa. Tosi-tv-sarjassa 22 kilpailijaa taistelee voittaakseen 100 000 euron arvoisen ammattilaissopimuksen Veikkausliiga-seura Kuopion Palloseuraan kaudelle 2020.

Hiihtoliitolle nimetön jättilahjoitus

Hiihtoliitto on saanut poikkeuksellisen suuren 300 000 euron lahjoituksen nimettömältä yksityishenkilöltä. Lahjoitusvaroilla on tarkoitus tukea valmennusosaamisen kehittämistä sekä nuoria huipulle pyrkiviä urheilijoita.

Lelubrändi Mattel julkaisi olympiatuotteita

Erityisesti Barbie-nukeistaan tunnettu Mattel on Tokion olympialaisten virallinen yhteistyökumppani. Lelujätti julkaisi tiistaina Tokion olympialaisiin kytkeytyvän sporttisen tuotesarjan, joka kattaa Barbie-, Uno- ja Hot Wheels -tuoteperheet.

Saako Lahti triathlonin MM-isännyyden?

Lahti ja Itävallan Klagenfurt taistelevat vuoden 2022 IRONMAN-puolimatkan MM-isännyydestä. MM-kilpailu kerää yhteen 6 000 triathlonistia ympäri maailman, joten tapahtuma olisi myös euromääräisesti merkittävä koko Lahden talousalueelle. Tarkkaa päivämäärää päätökselle ei ole, mutta IRONMAN Finlandin Antti Hagqvistin mukaan päätös saadaan kevään aikana.

HJK Sami Smolander

Vastuullisuus ja digitaalisuus vievät HJK:ta kohti pohjoismaista kärkeä

Viikon poiminnat 9/20