in

Ruokaa ja fanielämyksiä kotiinkuljetuksella, tukea junnukiekkoilijoille ja vaikuttavia videoita


Faneille ruokaa ja elämyksiä kotikatsomoihin

Yhdysvaltalainen ruoan kotiinkuljetuspalvelu Postmates on solminut monivuotisen sponsorisopimuksen NFL:n kanssa. Tarkoituksena on tuoda kotona koronan takia pelejä seuraaville faneille ruokalähetysten mukana uniikki fanielämys.

”Kun useimmat fanit eivät pääse fyysisesti paikan päälle, kumppanuus NFL:n kanssa auttaa meitä tuomaan suoraan faneille pelipäivän tunnelmia ja yllätyksiä koko kauden ajan”, kertoo Postmatesin markkinointi- ja viestintäjohtaja Eric Edge Adweekin artikkelissa.

Kumppanuuden lanseerauskampanjassa NFL-tähdet kuljettavat henkilökohtaisesti ruokaa terveydenhuollon työntekijöille.


Unelmien peliä -rahasto juniorikiekkoilijoiden tueksi

Supercellin Mikko Kodisoja ja Ilkka Paananen ovat perustaneet Unelmien peliä -rahaston, joka tukee Varsinais-Suomen vähävaraisten perheiden junioreiden kiekkoharrastusta. Inspiraatiota Kodisojan ja Paanasen rahasto on saanut St1:n pääomistaja Mika Anttosen vuonna 2016 perustamasta tukirahastosta.

”Halusimme kertalahjoituksen sijaan tehdä Unelmien pelistä rahaston, joka mahdollistaa sekä perheille että seuroille pitkän tähtäimen suunnittelun. … Rahasto on monivuotinen, ja tukea voi saada useampana vuonna. Toivomme, että saamme mukaan myös muita tukijoita jatkossa”, Paananen kertoo Jääkiekkoliiton tiedotteessa.


Haltista Suomen ampumahiihtomaajoukkueen yhteistyökumppani

Halti ja Suomen Ampumahiihtoliitto ovat solmineet yhteistyösopimuksen. Yhteistyöhön houkutti etenkin lajin suosio Suomen ulkopuolella, kertoo Haltin toimitusjohtaja Aki Kuusilehto tiedotteessa.

”Yhteistyö on jatkumo Haltin satsaukselle hiihtourheiluun. Lajin suosio Euroopassa vahvistaa Haltin näkyvyyttä kansainvälisillä markkinoilla.”


Quaresman kotiinpaluuta juhlittiin absurdilla videolla

Pitkän uran Euroopan huippuseuroissa pelannut 36-vuotias portugalilaisjalkapalloilija Ricardo Quaresma palaa takaisin kotimaahansa ja Vitoria Sport Clubeen. Sopimus lanseerattiin näyttävällä, joskin hieman absurdilla videolla.


Miten korona on vaikuttanut NHL-kumppanuuksiin?

Koronapandemia mullisti monen suuren urheilumarkkinoijan suunnitelmat. Forbesin artikkelissa käydään läpi keinoja, joilla NHL:n sponsorit reagoivat tilanteeseen.

Onnistumiset ovat syntyneet tiiviistä yhteistyöstä brändien ja liigan välillä sekä digitaalisten elämysten kehittämisestä. Myös hyväntekeväisyys on noussut tärkeäksi osaksi kumppanuuksia ja markkinointia. 


Viikon kylmät väreet

Heinekenin videolla koronaeritystyksissä olevat muusikot esittävät Italian kansallislaulun maan F1-GP:n alla.

Giro d’Italian tuoreessa promovideossa yhdistyvät nykypäivä ja pyöräilykilpailun unohtumattomat historialliset hetket.

Riku-Tahko_markkinointi_ralli_1200x600

Rallikuski Riku Tahko on yhden miehen tapahtumatoimisto

Uusia kumppanuuksia, urheilun rahoitus ja reaktioita herättänyt viestintäkömmähdys