Vastuullisuuden merkitys korostui korona-aikana
Vastuullisuuden merkitys sponsoroinnissa on kasvanut koronakriisin aikana, kertoo Sponsor Insightin tuore tutkimus.
Tutkimuksen mukaan yli kaksi kolmasosaa lähes kolmestatuhannesta vastaajasta pitää kotimaisten kohteiden sponsorointia tärkeänä kriisistä selviämisessä. 52 % vastaajista kertoo jatkossa suosivansa yrityksiä, jotka osoittivat kriisissä yhteiskuntavastuullisuutta. 62 % tutkimukseen osallistuneista oli sitä mieltä, että sponsorointi on yrityksiltä yhteiskuntavastuullista toimintaa.
Boikotit leviävät USA:n urheilussa
Uudelleen leimahtanut Black lives matter -keskustelu näkyy ja kuuluu myös yhdysvaltalaisilla urheilukentillä. Tennistähti Naomi Osaka jätti turnauksensa kesken vastalauseena poliisin mustiin kohdistamalle väkivallalle, ja muun muassa NBA:ssa, WNBA:ssa ja MLB:ssä ottelut ovat nyt tauolla. Uusimpana tulokkaana boikottirintamaan on liittynyt NHL, kertoo Yle.
Ensimmäisenä NBA-joukkueena boikottiin ryhtyi Milwaukee Bucks. Huomionarvoista on, että Instagramissa kannanottoihin osallistui myös joukkueen sponsori T-Mobile, jonka kanssa tämä kuvasarja pelaajien paidoista on tehty kaupallisessa yhteistyössä:
Lue myös: #blacklivesmatter: Urheilutähdet nousivat mustien oikeuksien tueksi
Voice in Sport nostaa esiin nuoria naisurheilijoita
Voice in Sport on tuore yhdysvaltalaishanke, joka nostaa esiin nuoria naisurheilijoita. Yhteisöllisen sivuston tarkoitus on tarjota sisältöjä ja digitaalista mentorointia 13-22-vuotiaille urheilijoille ja tarjota työkaluja, joilla nuorten naisten ääni nousee kuuluviin myös urheilumaailmassa.
Hankkeen takana on aikaisemmin Nikellä johtotehtävissä työskennellyt Stefanie Strack. Alkuvaiheessa mukana on 150 naista: nousevia urheilijoita, mentoreita, sisällöntuottajia ja urheilun ammattilaisia.
Spotify Daily Sports kuratoi urheiluaiheista äänisisältöä
Spotify on julkaissut uuden Daily Sports -soittolistan, jolle kerätään parasta yhdysvaltalaista urheiluaiheista audiosisältöä suoratoistopalvelusta. Päivittäin päivittyvällä listalla kuullaan sekä urheilupodcastien parhaita paloja kuin urheiluun liittyvää musiikkia.
Miten käy Super Bowl -mainosten?
Super Bowl on paitsi yksi maailman seuratuimpia urheilutapahtumia myös odotettu mainosalan juhlapäivä. Wall Street Journalin ennakkotietojen mukaan 30 sekunnin mainospaikasta saa pulittaa noin 5,5 miljoonaa dollaria, noin saman verran kuin tänä vuonna. Epävarmoina korona-aikoina mainostajat kuitenkin haluavat vakuuksia siitä, että tapahtuma todellakin järjestetään. WSJ:n tietojen mukaan tapahtuman televisio-oikeudet omistava Viacom CBS on luvannut rahat takaisin mainostajille, jos tapahtuma joudutaan perumaan.
Mainostajat joutuvat nyt tekemään varasuunnitelmien varasuunnitelmia. Koska tapahtumien järjestäminen on epävarmaa, monen markkinoijan katse kääntyy digitaalisiin alustoihin, kerrotaan Reutersin artikkelissa.