in

10.fi ja SJRY yhteistyöhön – Fokuksessa kiekkoilijoiden some ja urheilijabrändin rakentaminen

Kuva: Sjry

10.fi ja Suomen Jääkiekkoilijat ry aloittavat yhteistyön, jonka tavoitteena on tukea SJRY:n jäseniä oman urheilijabrändin vahvistamisessa.


Urheilijat ovat tutkitusti erittäin tehokkaita sosiaalisen median vaikuttajia. Monet heistä kuitenkin kokevat, että oman urheilijabrändin rakentaminen tai sosiaalisen median sisältöjen tekeminen on vaikeaa.

”Pelaajilla on selvästi kiinnostusta rakentaa urheilijabrändiä ja hyödyntää brändiään myös taloudellisesti. Samalla monia mietityttää, miten kannattaisi aloittaa, mitä someen pitäisi päivittää ja miten yrityksiä lähestytään”, kertoo SJRY:n viestintä- ja markkinointipäällikkö Jere Saastamoinen.

SJRY:n apuna urheilijabrändin vahvistamistyössä ja koulutusten järjestämisessä on 10 Sports Marketing Hub. Voimakkaassa kasvussa oleva urheilumarkkinoinnin startup julkaisee urheilumarkkinoinnin ammattilaisille suunnattua 10.fi-mediaa sekä kehittää urheilijoita ja brändejä yhdistävää 10.team-markkinointialustaa.

”Meillä on valtavasti osaamista niin markkinoinnin kuin urheilun saralta, ja haluamme tuoda osaamisemme suomalaisen urheilukentän hyväksi. Yhteistyö SJRY:n kanssa on täydellinen keino jakaa tietoa eteenpäin laajalle ja mielenkiintoiselle urheilijajoukolle”, kertoo startupin perustaja Erkko Simsiö.


Pelaajille koulutusta ja tukea urheilijabrändin kehittämiseen

10.fin ja SJRY:n yhteistyö käynnistyy kaikille jäsenille avoimella koulutuksella, jossa syvennytään oman sometekemisen perusteisiin.

Tutkimuksemme mukaan sosiaalisesta mediasta on tullut urheilukumppanuuksien tärkein kanava. Aktiivinen läsnäolo somessa on myös erinomainen tapa luoda yhteys kannattajiin, rakentaa omaa urheilijabrändiä ja tuoda esiin itselle tärkeitä asioita”, Simsiö kertoo.

Suunnitteilla on myös monivaiheinen urheilijabrändin ja sosiaalisen median koulutuskokonaisuus, jossa urheilija voi edetä omaan tahtiinsa verkossa. 10.team-alustalla toteutettava ohjelma on maksuton SJRY:n jäsenille.

”Urheilijabrändin rakentamisesta ja omista kumppanuuksista on hyötyä pelaajalle myös uran jälkeen, esimerkiksi työllistymisessä. Monelle pelaajalle tämä koulutuspaketti on hyvä herätys siihen, että pelaamisen ohellakin voi tienata”, Saastamoinen sanoo.



Tutustu 10.team-alustaan

Markkinointivalvojaiset: Qatarin kiistanalaiset MM-kisat

Onko urheilu brändeille riski?