in

Australian avoimet kutsuu fanit metaversumiin, rahalla seuran valmentajaksi


Osta paikka joukkueessa tai valmentajana!

Seurojen talous on koronapandemian keskellä tiukalla. Rahoitusta voi hakea esimerkiksi tuomalla myyntiin ainutlaatuisia mahdollisuuksia. 

Lahden Pelicans kauppaa ottelun yleisöpaikat, sillä otteluun saa ottaa vain 10 katsojaa. Katsojat saavat virvokkeita ja naposteltavaa, ja korkein huutaja pääsee nauttimaan sauna-aitiosta yksin. 100 000 eurolla irtoaa valmentajan pesti otteluun. Valmentaja saa puvun, päivän mittaisen sopimuksen ja vastuun avauskokoonpanosta. Aivan yksin huutajan ei kuitenkaan tarvitse valmentaa, sillä tukena on Pelicansin valmennus.

Loimaa Bisons taas tarjoaa 100 000 eurolla pääsyn seuran avausviisikkoon.

JYP taas tarjoaa 10 000 eurolla paikkaa seuran myyntimiehenä. Pakettiin kuuluu muun muassa kylmäsoittojen tekeminen, pääsy myyntiporukan padel-ryhmään ja vip-vieraiden tapaaminen ottelun yhteydessä.


Australian avoimet myös metaversumissa

Australian avoimen tennisturnauksen puhutuimpia tapahtumia koronarokotusten lisäksi ovat NFT:t ja metaversumi. Turnauksessa on panostettu tänä vuonna vahvasti uusiin digitaalisiin teknologioihin. AO lanseeraa oman metaversumin ja laskee liikkeelle maailman ensimmäisen NFT-kokoelman palloja, jotka on linkitetty turnausdataan. Tavoitteena on tarjota faneille uudenlaisia tapoja olla vuorovaikutuksessa pelaajien, organisaation ja toistensa kautta.

Lue myös: Urheilu innostui NFT:stä


Mattson vuoden urheilija, Sparvista vuoden esikuva

Suomalaista urheilua juhlittiin torstai-iltana, kun Urheilugaalassa palkittiin viime vuoden parhaita urheilijoita, seuroja ja hetkiä. Vuoden urheilijaksi valittiin uimari Matti Mattson. Jalkapalloilija Tim Sparv palkittiin vuoden esikuvana, ja juoksija Sara Kuivisto pokkasi vuoden läpimurron tittelin. Sykähdyttävimmäksi urheiluhetkeksi urheilufanit äänestivät Huuhkajien voiton Tanska-ottelun dramaattisten käänteiden jälkeen. Kaikki voittajat löydät täältä.

Haluatko olla mukana juhlistamassa suomalaista urheilua ympäri vuoden? Tutustu Urheilugaalan kumppanipaketteihin!


Onko sponsoroinnin vähyys syy Suomen heikolle kansainväliselle menestykselle?

”Suurimman tasoituksen Suomi antaa naapureilleen sponsoroinnissa”, kirjoittaa Seuran toimittaja Jukka Heinonen kattavassa artikkelissaan suomalaisen urheilumenestyksen haasteista.

Syitä maan suhteellisen heikolle kansainväliselle menestykselle on monia. Rahoituksen lisäksi myös olosuhteissa ja valmennusosaamisessa olisi petrattavaa. Vaikka Suomi onkin kirjoittajan mukaan tällä hetkellä urheilun kehitysmaa isojen kenttien menestyksen mittapuulla, tunnelin päässä on jo nähtävillä valoa.


Arsenal pukeutui kokovalkoisiin katuväkivaltaa vastaan

Jalkapalloseura Arsenal pelasi yhden ottelun kokovalkoisessa peliasussa nostaakseen Lontoon katuväkivallan ja synkät murhatilastot fanien tietouteen. Tempaus No More Red -liikkeen tueksi toteutettiin yhdessä Adidaksen kanssa.


Osta lajilegenda ebaysta

Sunnuntailiiga on englantilainen termi puulaakijalkapallolle. Vaikka joukkueissa pelaakin amatöörejä, suhtaudutaan joukkueisiin tosissaan ja siirtoja seurasta toiseen tapahtuu.

Verkkokauppa-alusta eBay tarjoaakin hyväntekeväisyystempauksessaan amatöörijoukkueille hieman meritoituneempaa vahvistusta Eni Alukon ja Roberto Carlosin muodossa. Viiden punnan hintaisten arpalipukkeiden tuotto ohjataan Football Beyond Borders -järjestölle.



Oura panostaa urheilijalähettiläisiin

Älysormusvalmistaja Ouran videoilla urheilijat kertovat palautumisen tärkeydestä. Ääneen pääsevät esimerkiksi alppihiihtäjä Lindsey Vonn ja crossfit-urheilija Jonne Koski.


Tuukka Raskin kaljapalkkiosopimus

Avoimuus on valttia: NHL-maalivahti Tuukka Rask ja olutmerkki Bud Light solmivat sopimuksia suoraan Twitterissä.


Sopiiko energiajuoma terveystietoisen lajin sponsoriksi?

Millainen match ovat energiajuoma ja sokeria vastustava urheiluorganisaatio?  Viime kesänä CrossFit Gamesien sponsorina aloittaneen Monster-energiajuomabrändin Hans Molenkamp kertoo Talking Elite Fitness -podcastissa kumppanuudesta ja sen perusteista.

Yhteistyö on herättänyt kummastusta, sillä CrossFit-organisaatio on kritisoinut kovaäänisesti etenkin Coca-Cola Companya, joka omistaa lähes viidenneksen Monsterista. 


Viikon areenauutiset

Helsingin NMKY rakennuttaa itselleen uuden koripalloareenan. Pakilan kaupunginosaan nousevan areenan on määrä valmistua vuonna 2023.

Nokian jäähalli nimettiin ei Nokia Areenaksi vaan Kattokeskus Areenaksi. Samalla Kattokeskuksesta tulee Pyry Hockeyn pääyhteistyökumppani.


NHL:n pukupakko ihastuttaa ja vihastuttaa

NHL:n säännöt sanovat, että pelaajien on pukeuduttava pukuun ottelutapahtumissa ja -matkoilla, jos päävalmentaja tai GM eivät toisin määrää. Iltalehden artikkelissa sukelletaan säännön syövereihin ja huomautetaan, että vapaampi pukeutuminen voisi tarjota pelaajille uusia tienaamisen tapoja.

Osa pelaajista on syleillyt pukupakkoa ja tehnyt siitä suoranaisen tavaramerkin itselleen. Somessa ihastuttaa esimerkiksi Patrik “Piparminttu-Pate” Laineen tyylitaju.




Haluatko urheilumarkkinoinnin tuoreimmat kuulumiset kerran viikossa sähköpostiisi? Tilaa Kympin uutiskirje!

Parkouria Nokia Arenalla ja Suomen ensimmäinen kryptosponsori

Urheilugaala osoitti, että urheilun vahvuuksia ovat yhteisöllisyys ja käsikirjoittamattomuus