in

Ilmastotekoja urheilutapahtumissa, mobiilit videosisällöt tulevat livekatsomoihin

Kuvat Helsinki Ski Weeks, Instagram, Nysse


Santander kompensoi Ski Weeksin hiilipäästöt

Kuukauden mittainen Helsinki Ski Weeks järjestetään hiilineutraalisti välttämällä turhia päästöjä, pienentämällä päästöjen määrää ja kompensoimalla ne päästöt, joita ei voida välttää tai vähentää.

Ski Weeksin ilmastokumppani Santander kompensoi liikenteen, logistiikan, energiankulutuksen, jätteiden, materiaalihankintojen sekä ruoan ja juoman päästöt.


Tampereen Kannen areena on nyt Nokia Arena

Tampereen uuden areenan uusi nimisponsori on Nokia, joka myös rakentaa Elisan kanssa areenalle 5G-verkon. Nimisponsorisopimus on viiden vuoden mittainen.

Pelin hinta -kampanja nostaa esiin Qatarin kisojen ihmisoikeusongelmat

Suomen Ammattiliittojen Solidaarisuuskeskus SASK on käynnistänyt Pelin hinta -kampanjan, jolla halutaan herättää lisää keskustelua jalkapallon miesten MM-kisoja rakentavien työläisten ihmisoikeuksista. Myös Suomen Palloliitto on mukana kampanjassa.


Sponsorointi & Tapahtumat Awards -haku on auki 

Onko sinun sponsorointitekosi tai tapahtumasi palkinnon arvoinen? SPOT Awardsien haku on nyt auki! Voittajien valinnassa painotetaan kokonaisvaltaista suunnittelua ja vaikuttavuutta. Kilpailutöiden jättö on auki 15.1. saakka.

SPOTin sivuilla voi myös ehdottaa kisaan mukaan sponsorointitekoa.


Huuhkajat-karaoke hyödyntää lisättyä todellisuutta

Huuhkajien fanit saivat käyttöönsä lisätyn todellisuuden sovelluksen, jolla voi laulaa karaoketyyliin mukana kolme eri kannatuslaulua.

Tiistain Suomi-Ranska-ottelun tunnelmaa nostattivat myös Helsingin Seudun Joukkoliikenteen raitiovaunukuskit.


Bundesliga tuo välittömät mobiilivideot myös stadioneille

Saksan jalkapallon Bundesliga ja Sky Sport tarjoavat paikan päällä pelejä katsoville faneille applikaation, jonka avulla katsomoissakin voidaan nauttia välittömistä uusinnoista samaan tapaan kuin television äärellä. Sky Sportin tilaajat pääsevät applikaation kautta seuraamaan livelähetyksen eri kuvakulmia 5G-yhteyksien yli.

Lue myös: Urheilun tärkeimmät videotrendit


Tappara ja Ilves kannustavat joukkoliikenteeseen

Tampereen jääkiekkojoukkueet Tappara ja Ilves kannustavat kiekkofaneja käyttämään joukkoliikennettä. Loppuvuoden liigaotteluiden kaikki liput ja kausikortit sisältävät ottelupäivänä matkaoikeuden Tampereen Nysse-liikenteen busseissa ja raitiovaunuissa.

”Olemme sitoutuneet Liigan ympäristöohjelmaan, joka edistää kestävän kehityksen toteutumista talvilajien pelastamiseksi ja ilmastonmuutoksen pysäyttämiseksi. Julkisen liikenteen integrointi osaksi ottelutapahtumaa on meille todella tärkeä askel hiilijalanjäljen pienemmäksi saattamisessa”, sanoo Tapparan kehityspäällikkö Aki Hautamäki tiedotteessa.


Olympiajoukkueelta podcast

Suomen olympiajoukkueen yhteistyökumppani Storytel on julkaissut uuden Olympiatähdet ja kisapappi -podcast-sarjan, jossa huippu-urheilijat keskustelevat olympiajoukkueen kisapapin Leena Huovisen kanssa. Ensimmäisissä jaksoissa vieraina ovat Sami Jauhojärvi, Jukka Jalonen ja Mari Eder.

Tervetuloa Nokia Arena

Joulukuussa avautuva Tampereen Kannen Areena kertoi perjantaina löytäneensä uuden nimikumppanin Uroksen tilalle ja tehneensä viisivuotisen yhteistyösopimuksen Nokian kanssa. Sopimus sisältää option myös toisesta viisivuotiskaudesta.

”Elämyksellisyyden ja digitaalisuuden merkitys niin fyysisissä kuin virtuaalisissa kohtaamisissa tulee muuttumaan merkittävästi 5G-teknologian tuomien mahdollisuuksien myötä. Nokia Arena tulee olemaan edelläkävijä musiikin, urheilun ja liike-elämän kohtaamisissa ja ennen kaikkea, se on suomalaisen osaamisen näyteikkuna maailmalle”, sanoo Nokian Matkapuhelinverkot-liiketoimintaryhmän johtaja ja Suomen maajohtaja Tommi Uitto.


Koripallopyhätöstä Crypto.com Arena

Myös pohjoisamerikkalaisessa areenabisneksessä tapahtuu. Los Angeles Lakersin ja Clippersin ikoninen kotiareena Staples Center vaihtaa nimeä. Jatkossa koripallopyhättö tunnetaan Crypto.com Arenana. Mediatietojen mukaan nimikumppanuus on solmittu 20 vuodeksi, ja sen arvo on 700 miljoonaa dollaria.

Kryptovaluutat ovat tulleet ryminällä suurimpien urheilusponsorien joukkoon. Kryptovaluuttoja ja niiden kauppapaikkoja nähdään jo monen joukkueen pelipaidoissa ja pelaajatähtien henkilökohtaisina tukijoina.


R-kioski jatkaa sponsorointiohjelmaansa

Viime vuonna käynnistynyt R-kioskin urheilijaohjelma saa jatkoa.

”Polkaisimme vuosi sitten käyntiin Ärrä tekee hyvää urheilussa -ohjelman, kun huomasimme, kuinka haastavaa monelle lahjakkaalle urheilijalle oli keskittyä treenaamiseen jatkuvien talousvaikeuksien keskellä”, R-kioskin markkinointijohtaja Tarmo Kirjonen kertoo tiedotteessa.

Kioskiketjun urheilijatiimi pysyy samana pienin muutoksin: uusi jäsen tiimiin on skeittaaja Taneli Eriksson.


Viikon video: Olympiakuume nousee




Haluatko saada urheilumarkkinoinnin uutiset, trendit ja ilmiöt suoraan sähköpostiisi kerran viikossa? Tilaa Kympin uutiskirje!

Urheilugaala ja 10.fi monivuotiseen yhteistyöhön – uudet kumppanipaketit myyntiin verkkoon

Ihmisoikeuksia, uudistuneita seuratunnuksia ja luovia kumppanitoteutuksia