in

Kuoma ja lumilautailijat yhteistyöhön, mielenterveys trendaa joukkuelajeissa


Kuomasta lumilautamaajoukkueen pääyhteistyökumppani

Perinteikäs jalkinebrändi Kuoma on Team QKLS:n eli Suomen lumilautamaajoukkueen uusi pääyhteistyökumppani. Yhteistyö julkistettiin tällä viikolla, sopivasti 365 päivää ennen Pekingin talviolympialaisia. Jatkossa on luvassa myös maajoukkueen laskijoiden suunnittelemia kenkämalleja.

”Laskijamme innostuivat välittömästi yhteistyöstä, ja meidän Whatsapp-ryhmässä heiltä alkoi heti tulla mielettömän hyviä ideoita. Me liikumme lumella muutenkin kuin lumilaudalla laskien ja matkustetaan paljon, joten toimivia kenkiä todellakin tarvitaan monenlaiseen käyttöön. Kaikki me muistamme jo lapsuudesta, että Kuomat ovat parhaita, joten Kuoman nimikkomallien suunnittelu on unelmien täyttymys”, kertoo Lumilautaliiton toiminnanjohtaja Tiina Lindström.


FC TPS rahoittaa vastuullisuuskoordinaattorin pestin yrityskumppanuuksilla

Jalkapalloseura FC TPS panostaa entistä vahvemmin vastuullisuuteen. Uutena vastuullisuuskoordinaattorina aloittaa itsekin TPS:ssä pelannut Juho Lähde.

Palkkaamisen on mahdollistanut seuran yhteistyökumppani Martti HR, joka sponsoroi myös pelaajien mielenterveyspalvelut kaudella 2021. Jatkossa Lähteen toimenkuvaa rahoitetaan ulkopuolisella hankerahoituksella sekä erilaisilla yritysyhteistöillä.

”Minun vastuulleni kuuluu TPS:n yhteiskuntavastuullisen ohjelman rakentaminen, koordinointi ja toimeenpano, yhdessä muiden TPS:n seuratoimijoiden kanssa. Esimerkkeinä esille nousevat seuran hiilijalanjäljen minimointi sekä pelaajille suunnatut mielenterveyspalvelut. Pelkät puheet eivät enää riitä, vaan näihin asioihin pitää oikeasti puuttua ja myös toimia”, Lähde kertoo seuran tiedotteessa.


Mestis tarttuu mielenterveysongelmiin

Jääkiekon Mestis ja Suomen mielenterveyden keskusliitto käynnistävät Häpeä pois kypärästä -kampanjan, jonka tavoitteena on normalisoida mielenterveyden ongelmia, tuoda esiin niiden yleisyyttä ja kannustaa hakemaan apua ajoissa. Samalla tavoitteena on kerätä taloudellista tukea sekä mielenterveystyöhön että Mestiksen seuroille.

”Haluamme konkretisoida sarjamme arvoja myös tekojen muodossa. (…) Mielenterveysongelmat ovat monilta osin eräänlainen vaiettu salaisuus niin arkielämässä kuin myös urheilussa. Toivommekin, että tämän kampanjan avulla pystyisimme kannustamaan ihmisiä puhumaan mielenterveysongelmista avoimemmin sekä hakemaan rohkeasti apua ajoissa”, kertoo Mestiksen operatiivinen johtaja Olli Aro tiedotteessa.


Teemu Pukista näkkäripoika

Jalkapalloilija Teemu Pukki aloittaa Koulunäkin kanssa kolmivuotisen yhteistyön, jonka tarkoituksena on liikuttaa suomalaisia lapsia ja nuoria. Liikuntateeman lisäksi Pukkia ja näkkäriklassikkoa yhdistää kotkalaisuus.

”On luonnollisesti upeaa päästä yhteistyöhön Suomen nykyjalkapallon suurimman tähden kanssa. Teemu Pukki on Koulunäkkipaketin legendaarisen poikahahmon ruumiillistuma, jonka naama ei ole koskaan näkkärillä. Aina positiivinen Teemu onkin paras kumppani muistuttamaan liikunnan tärkeydestä erityisesti nyt, kun koronapandemia yrittää pysäyttää lastenkin liikkeen”, kertoo Koulunäkkiä valmistavan Lantmännenin Emilia Taxell tiedotteessa.


Paikallisessa yhteistyössä on voimaa

Urheiluseuran ja paikallisen yrityksen kumppanuus voi parhaimmillaan olla pitkäkestoista ja tiivistä. Sitä havainnollistaa hyvin Hurrikaani-Loimaan pitkäaikaiselle yhteistyökumppanilleen Valloxille tekemä onnitteluvideo LinkedInissä.

Millainen on tunnelma eurooppalaisessa sponsorointimarkkinassa?

Vuoden takaisen alkushokin jälkeen sponsorointimarkkinan tunnelmat ovat olleet varovaisessa nousussa, kertoo sponsoroinnin eurooppalaisen katto-organisaatio ESA:n tuore barometri. Koronarokotusten vauhdittumisen myötä kaksi kolmannesta vastaajista odottaa yleisön palaavan katsomoihin viimeistän ensi syksynä.


Viikon teema: Talviurheilua keskellä Helsinkiä

Talvi on tullut myös pääkaupunkiseudulle, ja brändit ottavat siitä kaiken irti. Red Bull vei taitoluistelija Emmi Peltosen luistelemaan Helsingin keskustan maamerkkien luokse, ja Salomon teki Ullanlinnasta hiihtobaanan.



IFK Tilsammans -huutokaupassa myynnissä niin pelaajien kuin kumppanien tuotteita

Jääkiekkoseura HIFK:lla on käynnissä huutokauppa, jonka tuotot käytetään seuratoiminnan tukemiseen. Lisksi huutojen ostajalla on mahdollisuus lahjoittaa huudettu tuote HOPE ry:n kautta se sitä eniten tarvitsevalle. Kaupan on pelaajien paitojen ja mailojen lisäksi seuran kumppanien tuotteita. 


Viikon video: Nike panostaa lippupalloon

Nike ja amerikkalaisen jalkapallon NFL panostavat high school -ikäisten tyttöjen lippupallon kehittämiseen ja uusien tähtien kasvattamiseen kattavan stipendiohjelman kautta. Tavoittena on nostaa lajin profiilia ja kovaa työtä, jota tytöt ja naiset lajin parissa tekevät.


Muista myös: Super Bowl

Sunnuntaina vietetään jenkkifutiksen ja mainosfilmien suurta juhlapäivää. Tsekkaa parhaat toteutukset ja tärkeimmät teemat Super Bowl 2021 -koosteestamme!

Super Bowl 2021: Tasapainottelua pandemian keskellä

Käytännönläheistä ja datavetoista sporttibisnestä – näin urheiluliiketoimintaa opiskellaan maailmalla