in

Kympillä-podcast: Urheilumarkkinointi monikansallisessa yrityksessä

Uuden urheilumarkkinointipodcastin toisessa jaksossa Arto Kuuluvaisen vieraana on Fortumin Jussi Mälkiä.


Miten rakennetaan brändiä urheilun avulla monessa markkinassa yhtä aikaa? Miten tasapainotellaan globaalin ja paikallisen tekemisen välillä? Miksi tunnereaktioiden herättäminen on niin tärkeää?

Uuden Kympillä-urheilumarkkinointipodcastin toisen jakson vieraana on Fortumin Brand Manager Jussi Mälkiä. Hän kertoo, miten Fortum hyödyntää urheilua brändin rakentamissa niin kotimaassaan Suomessa kuin uusilla kohdemarkkinoilla, joilla se on vielä pieni haastaja.

”Meille sponsorointi on osa brändinrakennusta, ja se kilpailee muiden brändiaktivointien kanssa. Ei ole sovittu, että nyt on pakko sponsoroida koska sille on allokoitu tietty määrä rahaa. Koko ajan mietitään, mikä on paras tapa rakentaa brändiä, tuoda tunnettuutta tai luoda tunnetta”, hän kertoo.

Fortumilla urheilumarkkinointi lähtee aina brändistrategiasta. Eri markkinoilla tavoitteet ja myös toteutukset voivat olla erilaisia.

”Jos kyseessä on uusi markkina, tavoitteena voi olla tunnettuuden kasvattaminen. Jo etabloituneessa markkinassa se taas voi olla tunteiden herättäminen ja tunnesiteen rakentaminen.”

Kuuntele Spotifyssa
Kuuntele Anchor.fm:ssä


Aiemmat jaksot:
Kympillä #1: Brändinrakennus urheilumarkkinoinnin keinoin – vieraana Lisa Kukila

Case Ilmatar: Haastajabrändi tavoittelee ilmastotietoista yleisöä

MM-kiekkoa katsoi 81 % suomalaisista, Fifan lupaukset hiilineutraaleista arvokisoista kyseenalaistettiin