in

Manchester City vie areenansa metaversumiin

Kuva: Man City/Sony


Sota näkyy urheilijoiden somessa

Saksalainen ampumahiihtäjä Erik Lesser on omistanut suositun Instagram-tilinsä Ukrainan sodan tapahtumien levittämiseen. Ampumahiihto on suosittu laji Venäjällä, joten toiveena on ollut sodan todellisuudesta kertominen myös hyökkäävässä maassa. Pääsyä Instagramiin ja muihin sosiaalisen median palveluihin on rajoitettu Venäjällä. 

Jalkapalloilija Robert Lewandowski on ollut äänekäs sodan vastustaja. Hän päätti pitkäaikaisen yhteistyönsä kiinalaisen Huawein kanssa kuultuaan, että se tarjoaa koulutusta ja tukea venäläishakkereille, kertoo Iltalehti. Huawei on kiistänyt väitteet hakkerityhteistyöstä. Lewandowskin sopimuksen arvo on ollut arvioiden mukaan viisi miljoonaa euroa.

Venäläishiihtäjä Aleksandr Bolshunov taas kohautti julkaisemalla Instagramissa kuvan itsessään neuvostoaikaisessa hiihtoasussa. Hiihtotähden suksisponsori Rossignol vaati kuitenkin Bolshunovia poistamaan kuvan ja katkaisi yhteistyön toistaiseksi, Ilta-Sanomat kertoo.


Manchester Cityn metaversumiareenalla tarjotaan faneille uudenlaisia elämyksiä

Jalkapalloseura Manchester City siirtyy metaversumiin. Se on rakentamassa Etihad-areenasta virtuaalitodellisuusversiota e-tihad-areenaa yhdessä Sonyn kanssa. Virtuaaliareenalle voidaan myydä pääsylippuja myös niille, jotka eivät pääse matkustamaan Manchesteriin. Digitaalisilla toteutuksilla voidaan myös sitouttaa faneja uusilla tavoilla ja päästää heidät kulissien taakse.

Kyseessä on tiettävästi ensimmäinen oikean elämän urheilustadion metaversumissa. Manchester City on listattu myös maailman innovatiivisimmaksi urheiluseuraksi.

Lue myös: Näin urheilustadioneilla panostetaan fanien aktivointiin


ESA Awardsien voittajat julkaistiin, Starkille ja Ari Huuselalle kultaa

European Sponsorship Asscociation valitsi viime vuoden parhaat sponsorointi- ja urheilumarkkinointityöt. Starkin ja Ari Huuselan yhteistyö palkittiin gaalassa ESA Best of Europe -kategoriassa kultaisella palkinnolla. Lisää kampanjan taustoista voit lukea Kauppalehden artikkelista.


Nesteen Run for Future -konsepti yhteistyössä Riian maratonin kanssa kilpaili alle miljoonan euron sponsoroinnin kategoriassa.



HJK ja Fixutaxi kuljettavat nuoria urheilijoita harjoituksiin

Jalkapalloseura HJK ja FixuTaxi lanseeraavat seurassa pelaavien junioreiden perheille uuden palvelun, jonka kautta klubilaiset voivat tilata treenikuljetukset koulukyydin tavoin. Matkat harrastuspaikoille voivat olla pitkiä, sillä treenejä järjestetään useassa kaupunginosassa.

“Haluamme yhteistyöllä kantaa vastuumme HJK-perheistä ja sidosryhmistä huolehtien siitä, että erityisesti lapset ja nuoret pääsevät luotettavasti ja turvallisesti futaamaan eivätkä aikataulut tai keliolosuhteet estä treeneihin pääsyä. Näin helpotamme myös arjen kiirettä, joka toisinaan painaa meitä jokaista”, kertoo HJK:n myyntijohtaja Esko Villman tiedotteessa.


Aamulypsy ryhtyi areenasponsoriksi

Radio Suomipopin suosittu Aamulypsy-ohjelma on hieman yllättäen ryhtynyt urheiluareenan sponsoriksi. Ilta-Sanomat kertoo, että radiojuontajat pohtivat lähetyksessä, löytyisikö jostakin areenaa, joka voitaisiin kohtuuhinnalla nimetä ohjelman mukaan. Hetkeen tarttui Kiuruveden kunta, jonka urheiluareenan seinään nostetaan pian virallisissa menoissa Aamulypsyn kyltti.


Viikon video: Right wing, #21… Dad

Viikon hellyttävimmät urheiluhetket tarjoaa NHL-joukkue Buffalo Sabres, jonka pukukopissa tsemppipuheen piti nuori Odin Okposo, Kyle Okposon poika.




Haluatko saada urheilumarkkinoinnin uusimmat uutiset ja tärkeimmät artikkelit sähköpostiisi kerran viikossa? Tilaa Kympin uutiskirje!

LähiTapiolan Kirsi Juusti: ”Sponsoroinnin pitäisi olla aidosti toiminnallista”

Spotify ja FC Barcelona haluavat tuoda urheilun ja viihteen lähemmäs toisiaan