in

MM-kiekkoa katsoi 81 % suomalaisista, Fifan lupaukset hiilineutraaleista arvokisoista kyseenalaistettiin

"_VFI1497" by Ville.fi is licensed under CC BY-ND 2.0.


MM-turnausta katsoi 4,4 miljoonaa suomalaista

Jääkiekon miesten MM-kotikisat kiinnostivat kansaa: kisoja seurasi MTV:n kanavilta ja C-moresta 4,4 miljoonaa suomalaista, eli noin 81 prosenttia väestöstä. Finaalia katsoi 3,4 miljoonaa ihmistä, kertoo MTV.

Leijonien ja MM-turnausten kumppaneille kultajuhliin päättyneen turnauksen suosio oli varmasti mieleinen. Mielenkiinnolla odotamme, millaisia tuloksia markkinointikumppanit raportoivat yhteistyöstä. 

Millaista on Leijonien yhteistyökumppani Leaderin brändinrakennus? Kuuntele Kympillä-podcastin ensimmäinen jakso!


HIFK:n vanhin kausikorttilainen

HIFK:n koskettavalla videolla tavataan joukkueen vanhin kausikorttilainen, pian 101 vuotta täyttävä Eero Blåfield, joka on käynyt Nordiksella jo 1960-luvulta saakka.


Qatarin MM-kisojen lupaukset hiilineutraliudesta kyseenalaisia

Fifa ja järjestäjät ovat vuosia kertoneet miesten jalkapallon MM-turnauksen Qatarissa olevan hiilineutraali. Carbon Market Watchin tuoreen raportin mukaan hiilineutralius on valetta ja ”luovaa kirjanpitoa”. Raportin mukaan arviot turnauksen hiilijalanjäljestä on laskettu reilusti alakanttiin.

”Tällaisten hankkeiden väitteet hiilineutraaliudesta eivät ehkäise ilmastomuutosta vaan kiihdyttävät sitä”, sanoo Compensaten Eftimiya Salo Source Materialin haastattelussa. ”Qatarin MM-kisojen aiheuttamia päästöjä ei tasapainoteta millään.”


Super Bowlin puoliaikashown sponsoripaikka auki

Nyt jollakin brändillä on mahdollisuus päästä Pepsiksi Pepsin paikalle, kun juomabrändi lopettaa Super Bowlin puoliaikashown sponsoroinnin. Kauppalehden mukaan juomajätin yhteistyö NFL:n kanssa jatkuu muuten normaalisti. Puoliaikashow on yksi tapahtuman huipennuksista, ja Pepsin seuraaja saa pulittaa näkyvyydestä jopa 50 miljoonaa.

Pepsi on alkanut uudistaa sponsorointistrategiaansa laajemminkin. Pepsicon omistama Gatorade ei enää sponsoroi NHL:ää ja keskittyy jatkossa naisten urheiluun ja yliopistourheiluun, kertoo Bloomberg.

@pepsi

Pepsi is here to make or break the game tonight #PepsiHalftime

♬ original sound – Pepsi


Inspiraatiota maailman parhaista urheilumarkkinointitöistä

Hashtag Sports Awardseissa palkitaan maailman parasta urheilumarkkinointia niin fanien sitouttamisen, sisältöjen kuin tarinankerronnan näkökulmasta. Nappaa inspiraatiota suuren maailman meiningistä kisan shortlistalta.


Viikon video: The Handover

NHL:n tuoreella videolla Stanley Cup -pokaali vaihtaa omistajaa vuodesta ja seurasta toiseen.

Kympillä-podcast: Urheilumarkkinointi monikansallisessa yrityksessä

Urheilussa voittavat nyt ne, jotka ymmärtävät digikanavia