in

Nokia Arena kisaa Camp Nouta ja Crypto.com Arenaa vastaan maailman parhaiden tapahtumapaikkojen kisassa

Kuva: Nokia Arena


Urheilumuseosta tuli Tahto

Urheilumuseo muuttuu brändiuudistuksen myötä urheilun ja liikunnan kulttuurikeskus Tahdoksi. Urheilumuseosta tuttujen näyttelyiden lisäksi uudistunut Tahto tarjoaa entistä interaktiivisempia tapoja olla mukana urheilun elämyksissä.


”Uudistus (…) kuvaa toimintaamme moniulotteisemmin. Ja koska urheilussa tahto ratkaisee, se tekee niin myös urheilun kulttuurityössä. Suomalainen urheilu ja liikunta ansaitsevat valovoimaisen kulttuurikeskuksen, joka puhuttelee suomalaisia yhä avoimemmin ja rohkeammin”, sanoo Tahdon johtaja Jukka-Pekka Vuori tiedotteessa.


Arnold’s viihdyttää HJK:n kotipelien puoliajalla

HJK:n ja Arnold’sin puoliaikakilpailussa yritetään laukoa palloa maaliin jättidonitsin läpi. Kilpailuun ilmoittaudutaan verkossa, ja yksi onnekas voittaa kaksi ottelulippua pääkatsomoon, josta hänet noudetaan kokeilemaan maalia donitsin reiästä.



Tampereen Nokia Arena kisaa kovassa sarjassa

Tampereen tuore Nokia Arena kisaa kuuden finalistin joukossa Stadium Business Awardsien Sponsorhip, Sales & Marketing -sarjassa. Kilpakumppaneina sarjassa on liuta ikonisia stadioneita, kuten Barcelonan Spotify Camp Nou Arena sekä Los Angelesin Crypto.com Arena.

Lue myös: Digitaalisuus, sosiaalinen media ja pop-upit – näin stadionit ja kumppanit panostavat yleisön aktivointiin


Ilveksen sometiimille tunnustusta

Liiga-seura Tampereen Ilveksen sosiaalinen media sai Vuoden kiekkoteko -palkinnon. Palkinnon saajan valitsevat jääkiekkotoimittajat.


Atmos Labs kehittää metaversumin ehdoilla rakennettua sporttia

Atmos Labs keräsi yli 10 miljoonan euron rahoituspotin täysin metaversumipohjaisen urheilulajin kehittämiseen, kertoo SportsPro Media. Yrityksen tavoitteena on kehittää metaversumin ehdoilla peli, jossa yhdistyvät esportsin digipelaaminen ja reaalimaailman urheilun fanikunta.

”Ihmiset tulevat kerääntymään kisaspektaakkeleiden äärelle metaversumissa samalla tavalla kuin fyysisessä maailassa. Rakennamme metaversuminatiivia urheilua ja viihdettä – kategoriaa jonka uskomme tuovan reiluin mitoin jännitystä ja substanssia metaversumin konseptiin”, keroo Atmos Labsin perustaja Kevin Beauregard.


Fanit voivat nostaa Stanley Cupin ilmaan lisätyssä todellisuudessa

Jääkiekkoliiga NHL:n finaalipelien huipentuessa faneja aktivoidaan monin eri tavoin. Kiekkofanit pääsevät itse nostelemaan Stanley Cup -pystiä lisätyn todellisuuden sovelluksissa Instagramissa ja Tiktokissa sekä tutustumaan pokaalin historiaan.


LIV-golfkiertueen finanssit hämmästyttävät

Viime viikolla käynnistynyt, saudikuninkaallisten rahoilla pönkitetty LIV Golf Invitational Series on aiheuttanut suurta hämmennystä niin faneissa kuin golfpiireissä.

LIV on pistetty pystyyn uskomattomilla summilla: mediatietojen mukaan Phil Mickelson kuittaa 200 miljoonaa dollaria kiertueella pelaamisesta. Vertailun vuoksi Tiger Woodsin uran aikaiset kiertuepalkintorahat ovat vain 120 miljoonaa. Kysymyksiä on herättänyt etenkin se, miten kiertue voi jättipalkkioineen tulla kannattavaksi – etenkään kun kiertueella ei ole käynnistyttyään vielä sovittuna mediakumppania.


Viikon video: The Stage Awaits

Wimbledonin tennisturnauksen ennakkohypeä nostatetaan kauniilla animaatiovideolla.

Vaikenemisella on kova hintalappu urheilulle

Suomalaiset markkinoijat uskovat urheilun mahdollisuuksiin, haasteena osaaminen ja tehon mittaaminen