in

Olympiajoukkueiden asut herättävät keskustelua, palloilijat saavat bonuksensa Bitcoineina

Kuvat: Team Canada, Ralph Lauren, Luhta Sportswear Company


Olympialaismuoti herättää keskustelua

Tällä viikolla julkistettiin myös Suomen olympiajoukkueen edustusasut. Icepeakin vaatteet herättivät jälleen runsasta keskustelua. Muotiasiantuntija Jaakko Selin vertasi Ilta-Sanomissa Icepeakin vaatteiden rei’itystä Uuno Turhapuron ikoniseen verkkopaitaan.

Olympiajoukkeiden asut ovat herättäneet intohimoja muuallakin. Kanadan katumuodista ammentava farkkutakkiasu sai sekä kiitosta että haukkuja. Kasarihenkeä löytyy myös Ralph Lauren -muotitalon suunnittelemista Yhdysvaltojen joukkueen asuista – meemimaakarien iloksi.

Kulmakarvoja nosti Venäjän – tai siis Venäjän olympiakomitean – olympiajoukkueen edustusverkkari, joka kielloista huolimatta toistaa Venäjän lipun värejä.


Vepsäläinen kalustaa suomalaisten kisakuplan Tokiossa

Tokion olympialaisiin on alle sata päivää aikaa, ja valmistelut käyvät kuumana. Vepsäläinen on Suomen olympiajoukkueen uusi kumppani ja vastaa Suomen joukkueen kisaolohuoneen Tokiossa.

”Koska kisakylässä vietetään aikaa tavallistakin enemmän, on todella tärkeää, että tilat ovat viihtyisät ja mukavat. Kiitos Vepsäläisen erinomaisen suunnittelun, saamme kisakylään täydellisesti toiveitamme vastaavan olohuoneen, jossa urheilijoiden on hyvä olla”, kertoo Olympiakomitean Anu Helin tiedotteessa.


Veikkauksen Olympiaklubi avattiin

Veikkaus, Suomen Olympiakomitea ja Paralympiakomitea ovat avanneet yhteisen Olympiaklubin. Se tarjoaa Veikkauksen etuasiakkaille urheilutuloksia ja tarinoita niiden takaa, olympiahistoriaa ja ennakkotietoa kisoista. 


Southampton solmi diilin kryptovaluuttafirman kanssa, pelaajille bonukset Bitcoineina

Kryptovaluutat tekevät vauhdilla tuloaan urheiluun. Englannin valioliigassa pelaava Southhampton julkisti seuran historian rahakkaimman yhteistyökumppanuuden Coingaming Groupin kanssa.

Yhteistyön myötä pelaajat voivat saada vuosittaiset tulosbonuksensa Bitcoineina, mikä voi olla pelaajille taloudellisesti hyvinkin kannattavaa, jos virtuaalivaluutan arvo jatkaa hurjaa nousuaan, huomauttaa Nasdaq.com.


Lugano tuo fanit areenalle somen kautta

Sveitsiläinen jääkiekkoseura HC Lugano tuo fanit jäähallille sosiaalisen median kautta. Fanit voivat saada oman kuvansa heijastettuna pelitapahtuman aikana jättiscreeneille käyttämällä virallista hashtagia Instagramissa, Twitterissä tai Facebookissa, kertoo Swiss Hockey News.


Maajoukkueen kapteeni perää naisten koripallolle enemmän mediahuomiota

Suomen naisten koripallojoukkueen kapteeni Linda-Lotta Lehtoranta nosti Facebook-kirjoituksessaan esille naisten huomattavasti vähäisemmän näkyvyyden Korisliigan mediassa ja viestinnässä. ”Miksi ei siis tarjota koripallon katsojille yhtä kiinnostavaa ja miellyttävää kokemusta seurata sekä miesten että naisten otteluita? Mekin olemme urheilijoita, ja ‘viihdyttäjiä’, mutta jostain yystä emme kuitenkaan saa mahdollisuutta yhtä hyvään näkyvyyteen”, hän kirjoittaa.

Keskustelu aiheesta jatkui Ylen artikkelissa, jossa ääneen pääsivät myös tutkija Riikka Turtiainen ja Koripalloliiton toimitusjohtaja Ari Tammivaara. ”Ei voida markkinoida, jos ei ole hyvä tuote. Meidän pitää pystyä tukemaan seuroja niin, että naisten korisliiga ammattimaistuu ja sitä kautta saada parempi tuote”, sanoo Tammivaara artikkelissa.

Lue myös: Tasa-arvoa urheilukuvastoon: Viisi vinkkiä yhdenvertaisempaan viestintään


Pizzeria Maccelli

Tampereen Ilveksen Matias Maccelli on yksi Liigan suurimpia nuoria tähtiä. Maccelli on kotoisin Turusta, mutta italialaisten sukujuurien ja näyttävien ”kiekkoleipomusten” myötä Ilveksen sometiimi on liittänyt hänen suorituksiinsa pizzatematiikkaa. Nyt tarinalle on rakennettu sekä fanituote että kaupallinen match Ilveksen Kotipizza-kumppanuuden avulla.


Salesforcesta Palloliiton kumppani

Teknologiayhtiö Salesforce on käynnistänyt yhteistyön Palloliiton kanssa. Yritys haluaa osoittaa tukensa koko jalkapalloyhteisölle aina seuroista ja pelaajista tukijoukkoihin ja faneihin. Tarkoituksena on tukea erityisesti lapsia ja nuoria.

Palloliitto on ottanut käyttöönsä myös Salesforcen palvelut, joiden avulla hallinnoidaan seura-CRM:ää. Lisäksi käyttöön on otettu digimarkkinointialusta, joka auttaa viestinnässä faneille ja muille sidosryhmille.


AC Oulu sanoo ei kiusaamiselle

AC Oulu käy faniensa kanssa kiusaamista vastaan  #emmekiusaa-kampanjalla.


Hiihto pieksi liigakiekon televisiossa

Maastohiihto kiinnosti suomalaisia television katselijoita enemmän kuin liigakiekko, kertoo Iltalehti. Televisiosta tuli samanaikaisesti Liigan paikallisottelu Ilves-Tappara ja maastohiihdon Suomen cup: jääkiekkoa katseli Finnpanelin tietojen mukaan hieman yli 100 000 katsojaa, kun hiihtolähetyksen keskimääräinen katsojaluku oli 517 000.


Naisten pääsarjatason jalkapallo juhlii 50-vuotista taivalta

Tällä kaudella tulee täyteen 50 vuotta naisten pääsarjatason jalkapalloa. HJK juhlistaa merkkipaalua tuomalla esille seuran historian tärkeitä pelaajia ja heidän tarinoitaan. Ensimmäisenä ääneen pääsee Kaija Salopuro, joka tunnetaan HJK:n naisjoukkueen perustajana ja kapteenina sekä suomalaisen naisjalkapalloilun uranuurtajana. 

Salopuro on päätynyt myös HJK:n myymään T-paitaan. Kuvassa hän vastaanottaa Elisabeth Rehniltä palkintoa HJK Naisten voittamasta ensimmäisestä Suomen mestaruudesta vuonna 1971.


Viikon video: Peli on avattu kaikille

Myös Kansallinen Liiga juhlistaa alkavalla kaudella naisten pääsarjatason jalkapallon 50-vuotista taivalta.

Mitä voimme oppia maailman innovatiivisimmilta urheiluseuroilta? 3 vinkkiä uusien tulovirtojen löytämiseen

Vahvaa some- ja strategiaosaamista 10.fi:lle – Heikki Pohjonen aloittaa partnership advisorina