in

Parkouria Nokia Arenalla ja Suomen ensimmäinen kryptosponsori

Kuva: Harri Tarvainen / Red Bull Content Pool


Westend Indians sai Suomen ensimmäisen kryptosponsorin

Kryptovaluuttayhtiöt ovat tulleet ryminällä sponsoroinnin ja urheilumarkkinoinnin pariin maailmalla. Salibandyseura Westend Indians on solminut ensimmäisenä Suomessa sponsorointisopimuksen kryptovaluuttatoimija Coinmotionin kanssa.


Miltä näyttää urheilu somessa vuonna 2022?

Sosiaalisesta mediasta on vauhdilla tullut sponsoroinnin tärkein kanava. 10.fin asiantuntijoiden mukaan alkaneena vuonna kannattaa erityisesti kiinnittää huomiota TikTokiin, maksettuun mainontaan ja yksilövetoisuuteen myös joukkuelajeissa. Lisää sometrendejä maailmalta löydät Greenflyn listauksesta.

Mielenkiintoisia näkymiä sosiaalisen median tehokäyttöön tarjoaa myös jalkapalloseura Paris Saint-Germainin digikippari Anthony Baca. Hän kertoo Hashtagsportsin haastattelussa, millainen vaikutus supertähti Leo Messin tulolla oli joukkueen somekanaviin ja kuinka muotoillaan toimiva monikanavainen sisältöstrategia.

​​Sosiaalisella medialla on totisesti voimaa – kunhan sisältö jaetaan oikeassa paikassa oikeaan aikaan. Näin radikaaleja eroja nähtiin saman sisällön toimivuudessa seuran ja pelaajan kanavissa.


Sector Alarmista olympiajoukkueen uusi kumppani

Turvallisuusyhtiö Sector Alarm on Suomen olympiajoukkueen uusi kumppani. Yhteistyön urheiluedustaja on ampumahiihtäjä Mari Eder. ”Yhteistyösopimus Suomen Olympiakomitean kanssa auttaa meitä vahvistamaan brändimme tunnettuutta”, kertoo Sector Alarm Oy:n toimitusjohtaja Petteri Kaijasilta tiedotteessa.

Pelaajan somepeli kuntoon

Jalkapalloilija Jack Wilsherelle pitäisi löytää uusi seura. Siihen tarvitaan mukaan somekonsultteja – ainakin vedonlyötisivusto Paddy Powerin videolla.

La Liga avasi oman Amazon-kaupan

Espanjan La Liga avasi oman kauppansa Amazonin alustalle, kertoo SportsPro Media. Myyntiin tulee yli 1 600 erilaista tuotetta, joita voivat ostaa fanit Isossa-Britanniassa, Saksassa, Italiassa ja Ranskassa. Ensimmäisessä vaiheessa mukana on 13 joukkueen peliasuja ja fanituotteita.


Viikon video: Krystian Kowalewski Nokia Areenalla

Kuinka esitellä uutuuttaan kiiltelevää areenaa mielenkiintoisella tavalla? Red Bullin uutuussisällöissä tutustutaan Nokia Areenaan parkour-tähden johdolla.




Haluatko saada urheilumarkkinoinnin uusimmat uutiset ja ilmiöt suoraan sähköpostiisi? Tilaa Kympin uutiskirje!

Digimainonta, räätälöinti, arvot… Nämä ovat urheilumarkkinoinnin merkittävimmät trendit 2022

Australian avoimet kutsuu fanit metaversumiin, rahalla seuran valmentajaksi