in

Kansallisen Liigan brändityö palkittiin, Pelicansista ensimmäinen hiilineutraali jääkiekkojoukkue


Kansallinen Liiga palkittiin brändityöstä

Palloliiton ja Subway Kansallisen Liigan kehitystyö valittiin parhaana strategisena brändikehitystyönä UEFA GROW Awardseissa. Palkinnot jaetaan joka kolmas vuosi. Perusteluissa Kansallisen Liigan työtä kehuttiin konkreettisista tuloksista sekä tavasta, jolla se rakentaa tulevaisuutta ja esimerkkiä myös muiden maiden jalkapalloliitoille.

Pelicans on maailman ensimmäinen hiilineutraali jääkiekkoseura

Lahden Pelicans on maailman ensimmäinen hiilineutraali jääkiekkoseura. Seuran hiilijalanjäljen on laskenut apulaisprofessori Ville Uusitalo LUT-yliopistosta yhden kauden ajalta.


Mercedes perui suurkumppanuuden kohun takia

F1-talli Mercedeksen ja Kingspanin kumppanuus jäi lyhytikäiseksi, kun yhteistyö purettiin vain viikkoa sen julkistuksen jälkeen, kertoo Helsingin Sanomat. Kingspan on yksi yhtiöistä, joiden osuutta tuhoisaan, 72 henkeä vaatineeseen kerrostalotulipaloon selvitetään yhä. Sponsorisopimuksen arvo oli mediatietojen mukaan noin neljä miljoonaa puntaa.


Paralympiakomitea ja Kalevala Koru tekivät riipuksen yhdenvertaisuuden puolesta

Suomen Paralympiakomitea toi kansainvälisenä vammaisten päivänä 3.12. myyntiin WeThe15-yhdenvertaisuuskorun, jonka on valmistanut Kalevala Koru.

“Yhdenvertaisuus merkitsee meille jokaisen oikeutta ja mahdollisuutta tulla nähdyksi ja kuulluksi omana itsenään. Uskon, että mitä laajemmin erilaisten yksilöiden ääni pääsee yhteisössä kuuluviin, sitä paremmin koko yhteiskunta voi, kertoo Kalevala Korun brändi- ja designjohtaja Maria Uunila tiedotteessa.

Lue myös: Haastattelussa Paralympiakomitean Timo Mäkynen


Millaista on Euroopan paras sponsorointi vuonna 2021?

European Sponsorship Awardsien shortlistat on julkaistu. Ensi vuoden alussa järjestettävässä gaalassa palkitaan maanosan parhaat sponsorointiteot kymmenissä eri kategorioissa. Kaikki shortlistatut työt löydät täältä.


Millaista hyötyä Microsoft on saanut NFL-sponsoroinnista?

Kun Microsoft ja NHL julkistivat massiivisen yhteistyönsä vuonna 2013, sopimusta pidettiin isona riskinä Microsoftille. Tarkoituksena oli promota liigan yhteydessä Xbox-pelikonsolia, mutta lopulta fokus vaihtui Surface-tabletteihin – erinomaisin tuloksin.

Geekwiren artikkeli avaa yhteistyön tuloksia niin näkyvyyden kuin liikevaihdon näkökulmasta. Tableteista on tullut tuttu näky vaihtopenkillä pelikuvioiden hiomisessa, ja myös laitteiden myynti on kasvanut yhteistyön myötä tuntuvasti.


Bottas avoimena äänikirjassa

Yhä useampi urheilija tähdittää yksinoikeudella tehtyjä äänisisältöjä. F1-kuski Valtteri Bottas kertoo elämästään ja urastaan Suoraa puhetta minusta -podcastissa, joka on kuunnteltavissa vain Supla+-palvelussa.  


Viikon kisauutiset: Hippo-hiihdot Olympiastadionilla

Legendaariset Hippo-hiihdot järjestetään ensi talvena astetta arvokkaammassa ympäristössä, kun hiihtokisat tulevat Olympiastadionille osana Helsinki Ski Weeksiä.



Haluatko saada viikon poiminnat ja muut uudet sisällöt suoraan sähköpostiisi kerran viikossa? Tilaa Kympin uutiskirje!

Varainhankintaa Airbnb:n kautta, nuori vaatebrändi kasvaa urheilun megatähtien avulla

Haastajabrändi panostaa maailman nopeimmin kasvavaan lajiin: CUPRA on Suomen Padelliiton uusi pääyhteistyökumppani